Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych 7.01.2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Internetowa Akademia Biznesu
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Ryszard Solski, Sigma International
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Katedra Marketingu Usług
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
WPEK Narzędzia komunikacji. - gromadzimy informacje o ofercie miejskiej, - segregujemy i umieszczamy je w sieci, - opisujemy przykłady dobrych praktyk,
KOMUNIKUJMY SIĘ.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Interactive Marketing Partner marketing
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Oferta która sprzedaje….
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Media Społecznościowe
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
Zintegrowane systemy informatyczne
VIRGIN MOBILE ACADEMY PODPOWIADAMY, JAK W PIĘCIU KROKACH PRZYGOTOWAĆ PREZENTACJĘ KONKURSOWĄ.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
ROCZNY PLAN DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH NA 2016 R. dla RPO WiM na lata (RPD) 1.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
Okno na Hooptymistyczny świat
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Gdzie szukać informacji o Funduszach Europejskich ?
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych 7.01.2014

Budowanie wizerunku – public relations (PR) PR możemy krótko określić jako komunikowanie się instytucji z otoczeniem, public relations to: badanie i analiza reputacji i wizerunku placówki w jej otoczeniu, sposób komunikowania się placówki z jego otoczeniem, sposób na pozyskanie i utrzymanie reputacji i wizerunku, jedna z funkcji zarządzania, ułatwiająca osiągnięcie zamierzonych celów, planowanie i realizacja działań w długim horyzoncie czasowym.

Budowanie wizerunku – public relations (PR) PR możemy podzielić na zewnętrzny i wewnętrzny (pracownicy, uczniowie). Otoczenie placówki to wszystkie pojedyncze osoby, ich grupy jak i całe podmioty, które aktualnie lub potencjalnie mają wpływ na to czy placówka będzie w stanie osiągnąć wyznaczone cele. Grupy docelowe działań PR: pracownicy, beneficjenci, społeczności lokalne, władze rządowe i samorządowe, inne organizacje i instytucje.

Od czego zacząć budowanie wizerunku? Popraw/opracuj - logo/materiały/stronę www. Dokonaj analizy interesariuszy. Poznaj „konkurencję”. Sformułuj i dopracuj twój „Wielki Cel”. Znajdź swoich fanów. Bądź zdyscyplinowany i wytrwały. Wyjdź do ludzi. Bądź w czymś bezkonkurencyjny. Ułóż i stale doskonal „test windy”.

Analiza Interesariuszy: Interesariusze to wszystkie podmioty (ludzie, społeczności i instytucje), które są ważne dla naszej działalności. Nie zawsze między placówką a danym interesariuszem istnieją pozytywne relacje. Zgodnie z zasadami PR – należy jednak utrzymywać, planować i uwzględniać relacje ze wszystkimi grupami ważnymi dla placówki. Są to zatem grupy i ludzie pozostający z naszą szkołą w jakichś relacjach. Te można kształtować lub po prostu utrzymywać. Interesariusze mogą być do nas nastawieni pozytywnie, neutralnie lub negatywnie. Należy się zastanowić, którzy z nich są dla nas najważniejsi.

Test Windy Kim jesteśmy? Jaka jest nasza misja? Pytania w teście windy: Kim jesteśmy? Jaka jest nasza misja? Co oferujemy? Co robimy dla innych? W jakim obszarze działamy? Jakie są potrzeby w tym obszarze? Kto jest naszym beneficjentem? Dla kogo działamy? Komu pomagamy? W jaki sposób możesz nam pomóc? Jakie odniesiesz korzyści ze współpracy z nami?

Budowanie wizerunku wśród odbiorców indywidulanych Stwórz profil odbiorcy: wiek, zainteresowania, zbieżność z naszymi celami, kogo możemy zainteresować naszą ofertą, Krąg „przyjaciół” i ich przyjaciół, Nasi podopieczni (byli lub obecni), Uczestnictwo w imprezach, Media – bądź widoczny,

Budowanie wizerunku wśród odbiorców indywidulanych Kontakt osobisty, Działania marketingowe: media masowe (TV, prasa, radio, outdoor, Internet), social media (Facebook, Twitter, YouTube itp.), imprezy specjalne, aukcje, loterie, koncerty, wydarzenia sportowe, marketing bezpośredni (listy, e-mailing). Prawdziwa obecność w internecie

Jak przyciągnąć media? Nazwij atrakcyjnie swoją działanie/wydarzenie. Załóż stronę internetową wydarzenia. Załóż komitet honorowy, zbierz zgody na piśmie. Przygotuj list do mediów + materiały informacyjne –statystyki, zdjęcia. Traktuj media jak sponsorów – złóż im ofertę. Zaprzyjaźnij się z jedną osobą w redakcji (właściwą). Nastaw się na czekanie. Podziękuj za odpowiedź nawet wtedy, gdy jest odmowna.

Kampania promocyjna - kroki Organizacja kampanii, czyli jaka jest Twoja szkoła i kim się zajmuje? – określ swoją placówkę jednym słowem, które ją wyróżnia a następnie użyj je w haśle swojej kampanii, w głównym przekazie, Adresaci działań komunikacyjnych, czyli do kogo chcesz mówić? Stwórz profile potencjalnych odbiorców, sprawdź wiarygodność swojej placówki i jej wizerunek, Niech Cię zauważą, zapamiętają i zareagują – opracuj strategie kampanii, wybierz silny i czytelny komunikat, zastanów się gdzie spotkasz potencjalnych odbiorców swojej kampanii, zastanów się gdzie i w jaki sposób będziesz eksponować swoją kampanię, znajdź odpowiednie miejsce pasujące do twojej kampanii

Kampania promocyjna - kroki Zastanów się nad formami dotarcia do odbiorców kampanii, (portale społecznościowe, mailing, strony www, serwisy lokalne, akcje, happeningi), Stwórz Harmonogram swojej kampanii, wraz z podziałem zadań, odpowiedzialności i czasu. Kontrola, sprawdź jakie to przyniosło efekty, czy nasz przekaz był zrozumiały? czy kierowaliśmy go do właściwych ludzi? czy kampania została dobrze zaplanowana? Buduj dobry wizerunek placówki (podziękowania, maile, listy itp..)

Dziękuję Marcin Sobaszek Tel. 501 411 199