1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO – POMORSKIM 1005 km Inwestycje GDDKIA: Obwodnica Inowrocławia Obwodnica Brodnicy Droga ekspresowa S5 Droga Ekspresowa S10 Obwodnica Sępólna Krajeńskiego Obwodnica Kamienia Krajeńskiego RAPORT ROCZNY 2011
OBWODNICA INOWROCŁAWIA Stan realizacji: etap realizacji / przetargu Długość odcinka: 19 km ( w realizacji ) Długość odcinka łącznik: 4,8 km (w przetargu) 2
DK 15 OBWODNICA BRODNICY Stan realizacji: etap realizacji Długość odcinka: 1,2 km Lata realizacji: 2011- rondo 2015 – połowa 2016 – obwodnica 3
Droga Ekspresowa S-5 „Projektuj i Buduj” Podpisane umowa z Wykonawcami. Podpisane umowy na nadzór
Opis inwestycji Droga ekspresowa S-5 stanowić będzie jedną z głównych dróg o znaczeniu strategicznym dla gospodarki kraju. Łączyć będzie autostradę A1 (Grudziądz) z drogą ekspresową S-8 (Wrocław) w ramach transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W swym przebiegu droga S-5 spina cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk.
Odcinek 1 ( 23,3 km ) : Odcinek 2 ( 22,4 km ) : Nowe-Marzy - Dworzysko Odcinek 2 ( 22,4 km ) : Dworzysko - Aleksandrowo Odcinek 3 ( 14,7 km ) : Aleksandrowo – Tryszczyn Odcinek 4 ( 13,5 km ) : Tryszczyn – Białe Błota Odcinek 5 ( 9,7 km ) : Białe Błota - Szubin Odcinek 6 ( 19,3 km ) : Szubin - Jaroszewo Odcinek 7 ( 25,1 km ) : Jaroszewo - granica woj. Lata realizacji: 2016 - 2019
Droga S10 SYNTEZA S10 Droga krajowa nr 10 biegnąca z zachodu na wschód stanowi jeden z głównych nerwów gospodarki jakimi są drogi o strategicznym dla gospodarki znaczeniu – stanowi element transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W swym przebiegu spina cztery aglomeracje: Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń i Płońsk stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju. Na drodze zmierzającej do budowy S10 wykonano do tej pory Studium Korytarzowe, będące elementem wyjściowym do opracowania Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego, które to umożliwi uściślenie zakresu rzeczowego inwestycji i posłuży do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia DŚU.
Podstawowe Parametry drogi ekspresowej S10 odc. Bydgoszcz - Toruń RAPORT ROCZNY 2011 - Długość projektowanego odcinka S10: 50,391 km - Liczba pasów ruchu: 2x2 (docelowo 2x3) Szerokość pasa ruchu: 3,5 m Szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m Prędkość projektowa – 120 km/h Nawierzchnia betonowa oraz mineralno - asfaltowa
Harmonogram działań RAPORT ROCZNY 2011 OBECNIE Etap Prac przygotowawczych - Studium Korytarzowe oraz Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego ( STEŚ ) IV kw. 2015 rozpoczęcie procedury przetargowej na opracowanie STEŚ II kw. 2017 opracowanie STEŚ i uzyskanie Decyzji Środowiskowej II kw. 2019 uzyskanie decyzji ZRID 2019 – 2020 roboty budowlane
RAPORT ROCZNY 2011 Nazwa Oddziału Droga Początek odcinka Wykaz zadań dla których wykonano Programy Inwestycji - zadania w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych Nazwa Oddziału Droga Początek odcinka Koniec odcinka Nazwa odcinka miejscowości od - do Wartość szacunkowa zadania w tys. zł Planowane lata wykonania prac przygotowawczych Planowane lata realizacji Bydgoszcz 15 162,000 162,400 Chabsko 3 200,000 2016-2017 2017 197,510 197,880 Inowrocław 515,600 91 104,260 104,310 Warlubie 7 637,000 25 87,250 87,950 Płocicz 6 460,000 62 11,500 13,678 Kobylniki - Kruszwica 7 000,000 2020 2021 55 99,286 104,106 Grudziadz - Kleczkowo 3 790,000 2017-2018 158,720 166,500 Brzoza-Nowa Wieś Wielka 4 000,000 126,650 126,800 Stary Dwór 400,000 2018 181,470 181,730 Jaksice 480,000 114,300 115,075 Mąkowarsko 710,000 135,100 135,900 Gościeradz 840,000 2019 56 15,000 17,250 Sienno - Kotomierz 1 640,000 2016 170,900 171,300 Kwieciszewo 5 430,000 99,300 100,300 Niechorz 3 360,000 204,100 204,500 Kuśnierz 2 350,000 180,300 180,700 Strzelno 7 440,000 206,300 206,700 Jeziora Wielkie 5 93,300 93,600 Żnin 7 600,000 93,800 94,100 32,300 33,100 Osielsko 2 000,000 33,200 34,200 3 000,000 67 20,380 20,825 Szpetal Górny 4 288,926 2015 10,897 11,283 Kobylniki 6 281,665 57,600 58,000 Brześć Kujawski 3 055,000 171,700 184,000 Tarkowo Górne-Stefanowo 2 650,000 124,400 136,600 Okole-Tryszczyn 2 035,000 123,300 123,550 Buszkowo 230,000 15,25,62 182,000 182,500 6 874,700 80 30,655 30,896 Zławieś Wielka 513,543 13,147 13,758 Kotomierz 1 201,476 - 2015-2016 81,283 82,407 Orzełek 381,572 2014, 2016 2015-216 RAPORT ROCZNY 2011
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Mirosław Jagodziński Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy