Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland Prius nowej generacji Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Technologia hybrydowa najwyższej klasy Najlepsza jakość wykonania to priorytet przy konstruowaniu nowej Toyoty Prius
Budowa pod ścisłą kontrolą Toyota Prius 3 generacji produkowana jest tylko i wyłącznie w japońskich zakładach w Tsutsumi Akumulatory produkowane są przez firmę Panasonic jednak umowa „joint-venture” pozwala Toyocie na 100% kontrolę nad końcowym produktem
Efekt Najwyższa jakość Długa gwarancja Niskie koszty eksploatacji 3 lata gwarancji lub 100 000 kilometrów 8 lat gwarancji na napęd hybrydowy Niskie koszty eksploatacji oraz rekordowo niskie spalanie 3.9 l / 100 km
Sprzedaż Toyoty Prius I i II generacji Sprzedaż na świecie Sprzedaż w europie Ponad 1.2 miliona Ponad 130,000 +
Sprzedaż Toyoty Prius II w Polsce – 369 sztuk
Cena w Polsce - zależna od kursów światowych Najważniejsze składowe ceny Przelicznik Jena Przelicznik Euro Koszt importu Brak ulg Eko Cena na rynku Polskim
Planowana data premiery w Polsce Pierwszy kwartał 2010 roku
Prius nowej generacji Maciej Kaczmarek
Zasadniczy podział napędów hybrydowych Hybryda szeregowa - Jednostka spalinowa pracuje wyłącznie jako dostawca mocy dla generatora prądu. Koła napędzane silnikiem (-ami) elektrycznymi. Zastosowanie w dużych jednostkach: lokomotywy, autobusy, itp.. Hybryda równoległa - Ruszanie zawsze na silniku elektrycznym. - Silnik spalinowy napędza koła podczas jazdy z ustaloną, średnią i wysoką prędkością. - Hamowanie poprzez obciążanie silnika elektrycznego (pracującego jako generator). - Możliwa jazda w trybie elektrycznym
Zasadniczy podział napędów hybrydowych c.d. Hybryda szeregowo - równoległa Start na silniku elektrycznym, przyspieszanie z użyciem obu jednostek. Możliwa praca silnika spalinowego wyłącznie jako źródła mocy dla generatora służącego do napędu kół bądź ładowania baterii Hamowanie poprzez obciążanie silnika elektrycznego (pracującego jako generator). Możliwa praca w trybie hamowania silnikiem. - Możliwa jazda w trybie elektrycznym.
Schematy blokowe napędów hybrydowych Żródło grafiki: AutoTechnika Motoryzacyjna
Różnorodność napędów zwanych „hybrydowymi” Mikrohybrid - Start&Stop: unikanie pracy silnika spalinowego pod minimalnym obciążeniem. -„Regeneracja” energii podczas hamowania. Mildhybrid „elektryczne wspomaganie” silnika spalinowego podczas ruszania i przyspieszania. Możliwa praca w quasi-elektrycznym trybie – bez wpływu kierowcy na decyzję.
Hybryda właściwa (pełna) - Całkowicie niezależna praca obu źródeł napędu Tryb elektryczny włączany przez kierowcę Pełne wykorzystanie ogromnego momentu obrotowego dużego (-ych) silnika (-ów) elektrycznego (-ych). Praca silnika spalinowego w optymalnym zakresie obciążenia. Hybrydy Plug-in Przedłużone w stosunku do hybryd właściwych, działanie w trybie elektrycznym
Efekty zastosowania napędów hybrydowych Niska emisja szkodliwych gazów i … hałasu. Ogromna elastyczność, szczególnie w ruchu miejskim. Niskie zużycie paliwa bez wyrzeczeń…
IMAGE OF PRIUS 16