Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym System Informatyczny Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym SIZaRO Wysowa, Czerwiec 2006
Cel produktu Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka Raporty Agenda Cel produktu Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka Raporty Analiza struktury Pomiar Procesy
Cel produktu Wypracowanie mechanizmu zarządzania ryzykiem operacyjnym w bankach, na poziomie poszczególnych komórek operacyjnych jak również w skali całego banku. Dostarczenie odpowiednim organom informacji do identyfikacji, oceny profilu ryzyka, oceny skuteczności funkcjonowania wdrożonego systemu zarządzania oraz opracowywania i modyfikowania procesów. Obliczanie wymogu kapitałowego z tytułu ryzyka
Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka (strat) Pomiar ryzyka Rejestr zdarzeń Raportowanie Analiza struktury Pomiar ryzyka Metoda wskaźnika bazowego Metoda standardowa Analiza procesów Definiowanie procesów
Identyfikacja ryzyka Podział działalności banku na osiem linii biznesowych Finansowanie przedsiębiorstw Sprzedaż i operacje spekulacyjne Bankowość detaliczna Bankowość komercyjna Płatności i rozliczenia Usługi pośrednictwa Zarządzanie aktywami na zlecenie Brokerskie usługi detaliczne
Identyfikacja ryzyka Podział zdarzeń operacyjnych na siedem kategorii Oszustwo wewnętrzne Oszustwo zewnętrzne Praktyka kadrowa i bezpieczeństwo pracy Klienci, produkty i praktyka biznesowa Uszkodzenia aktywów Zakłócenia działalności i błędy systemów Dokonywanie transakcji, dostawa oraz zarządzanie procesami
Rejestracja zdarzenia
Historia zmian zdarzenia
Raportowanie i przeglądy strat
Raportowanie strat
Raportowanie strat
Metody wyliczania wymogów kapitałowych Metoda wskaźnika bazowego Metoda standardowa
Metoda wskaźnika bazowego
Metoda standardowa Uwaga! Ze względu na szerokość zestawienia prezentowany jest tylko jego fragment (pięć pierwszych linii biznesowych)
Definicja procesu
Analiza procesu
Dziękujemy