DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
„WF z klasą” SP 43 w Krakowie.
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Sport w Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły Sport w Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
“Szkoła w procentach”.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Moja pasja – piłka nożna
Projekt Nr 13 WYPOSAŻENIE W SPRZĘT SPORTOWO – KULTURALNY W SP NR 61 Warszawa r. Monika Cichocka Projekt ma charakter lokalny OBSZAR: Teren Szkoły.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
WSPÓŁZAWODNICTWO SPORTOWE SZKÓŁ DOLNEGO ŚLĄSKA – CZAS NA ZMIANY ? DOLNY ŚLĄSK 2014.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
DEBATA SZKOLNA.
WYNIKI 2013/14  awans dwóch uczniów do Mistrzostw Warszawy w biegach przełajowych  III m chłopców w Mistrzostwach Dzielnicy w mini piłce nożnej  IV.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Na Podkarpaci u. Mały Mistrz na Podkarpaciu  2014/2015  276 szkół  480 klas  9315 dzieci  2015/2016  278 szkół  464 klasy  9071 dzieci.
Gimnazjum im. Stefana Gołębiowskiego w Bieżuniu 2015/2016 przygotowanie i przeprowadzenie ankiety: Beata Cimochowska, Beata Kowalska wykresy i prezentacja:
W naszej szkole uczniowie klas pierwszych szkoły podstawowej (66 uczniów) objęci są ogólnopolskim programem projektu rządowego "Mały Mistrz", którego.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY W POZNANIU Łącznie ponad 7 tysięcy dzieci Nauka pływania dzieci klas II i III szkół podstawowych Organizator: Wielkopolski Okręgowy.
ORLIK W ŻURAWCU Jest kompleksem boisk sportowych wybudowanym w ramach projektu „ moje boisko – Orlik 2012 „. Jest to pierwszy taki nowoczesny obiekt w.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042)
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
Klasyfikacja łączna województw 1.Mazowieckie – ,34 pkt. 2.Wielkopolskie – ,87 pkt. 3.Dolnośląskie – ,83 pkt. 4.Śląskie – ,62 pkt.
Celem naszego projektu było zbadanie aktywnosci fizycznej uczniów naszej szkoly.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
91 – 134 Łódź, ul. Rojna 58c ul. Rojna 58c Łódź tel./fax – 134 Łódź, ul. Rojna 58c.
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Zachęcamy do aktywności fizycznej
Zapis prezentacji:

DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł

Analiza ankiety Wychowanie fizyczne z klasą

Ankieta została przeprowadzona w październiku 2015 wśród 20 uczniów klas 4 a szkoły podstawowej. Wyniki ankiet kształtują się w następujący sposób:

1. Czy chętnie ćwiczysz na lekcji wychowania fizycznego?

2. Czy wychowanie fizyczne jest ważnym przedmiotem?

3. Które dyscypliny sportu sprawiają Ci radość i które lubisz najbardziej?

4.W jakich dyscyplinach sportu podczas zajęć wychowania fizycznego nie lubisz uczestniczyć?

5. Co zniechęca Cię do udziału w lekcjach wychowania fizycznego?

6. Gdybyś miał wpływ na organizację lekcji wychowania fizycznego co byś chciała\ chciał zmienić?

Na powyższe pytanie uczniowie najczęściej udzielali następujących odpowiedzi: Nic nie chcę zmieniać wszystko mi się podoba. Na lekcji wychowania fizycznego więcej gier zespołowych. Więcej lekcji wychowania fizycznego na świeżym powietrzu.

WNIOSKI: Należy motywować uczniów do większej aktywności fizycznej poprzez wprowadzanie atrakcyjnych form i metod pracy. Prowadzić zajęcia z lekkiej atletyki w formie zabawowej a nie zadaniowej, co wpłynie zdecydowanie do zwiększenia udziału uczniów w tej dyscyplinie. Nauczyciele wychowania fizycznego muszą pracować nad atmosferą panującą podczas lekcji Należy wprowadzić relacje fair play między uczniami, często rozmawiać i wpajać zasady kultury osobistej, odpowiedzialności za drużynę, które wpłyną na poprawę atmosfery.

ANALIZA ANKIETY DLA KLAS V-VI

Ankieta została przeprowadzona w ostatnim tygodniu października 2015 roku wśród uczniów klas 5i 6 szkoły podstawowej. W ankiecie wzięło udział 93 spośród 112 uczniów.

1. Które dyscypliny sportowe na lekcji wychowania fizycznego lubisz najbardziej? Dyscyplina /klasa 5a5b5c5d6a6b razem Ilość uczniów biorących udział Lekka atletyka Gimnastyk a Unihokej Piłka koszykowa Piłka nożna Piłka ręczna Tenis stołowy Piłka siatkowa

Porównanie wyboru uczniów najbardziej ulubionych dyscyplinami sportowymi na lekcji wychowania fizycznego w roku szkolnym 2015\2016 w stosunku do roku szkolnego 2014\2015: dyscyplina Wynik w roku szkolnym 2015\2016 Wynik w roku szkolnym 2014\2015 Unihokej8075(2 miejsce) Piłka ręczna7758(4 miejsce) Piłka siatkowa6880(1 miejsce) Piłka nożna6771(3 miejsce) Piłka koszykowa6553(5 miejsce) Tenis stołowy5032(7 miejsce) gimnastyka4943(6 miejsce) Lekka atletyka4729(8 miejsce)

Mistrzostwa Śródmieścia Mistrzostwa Śródmieścia

Dyscypliny sportowe, które cieszą się mniejszą popularnością na lekcji wychowania fizycznego Dyscyplina/ klasa 5a5b5c5d6a6brazem Ilość uczniów biorących udział Lekka atletyka Gimnastyka Unihokej Piłka koszykowa Piłka nożna Piłka ręczna Tenis stołowy Piłka siatkowa

Porównanie wyboru uczniów między dyscyplinami sportowymi, które cieszą się mniejszą popularnością na lekcji wychowania fizycznego w roku szkolnym 2015\2016 w stosunku do roku szkolnego 2014\2015:

Czy istnieją jeszcze okoliczności, które zniechęcają Cię do udziału w lekcji wychowania fizycznego? klasa5a5b5c5d6a6b razem Ilość uczniów Zbyt duży wysiłek fizyczny Nieprzyjemna atmosfera Niska własna sprawność Brak odpowiednich obiektów sportowych Nieodpowiednie warunki higieniczne Nic mnie nie zniechęca do ćwiczeń

Różnice w wyborze w stosunku do roku szkolnego 2014\2015 Rok szkolny 2014\2015 Rok szkolny 2015\2016 Zbyt duży wysiłek fizyczny 1330 Nieprzyjemna atmosfera 1240 Niska własna sprawność 1217 Brak odpowiednich obiektów sportowych 915 Nieodpowiednie warunki higieniczne 1214 Nic mnie nie zniechęca do ćwiczeń 7540

Co można zmienić by lekcje wychowania fizycznego były bardziej atrakcyjne? Zdecydowana większość uczniów nic nie chce zmieniać na lekcji wychowania fizycznego Część uczniów chce, by na lekcjach było więcej gier zespołowych Uczniowie chcieliby, żeby lekcje wychowania fizycznego częściej odbywały się na świeżym powietrzu Najważniejsze dla nas jest to, że zdaniem uczniów….

NAUCZYCIELE W-F SĄ NAJLEPSI NAUCZYCIELE W-F SĄ NAJLEPSI

WNIOSKI: Należy motywować uczniów do większej aktywności fizycznej poprzez wprowadzanie atrakcyjnych form i metod pracy Prowadzić częściej lekcje z gier zespołowych Regularniej wychodzić na świeże powietrze