DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł
Analiza ankiety Wychowanie fizyczne z klasą
Ankieta została przeprowadzona w październiku 2015 wśród 20 uczniów klas 4 a szkoły podstawowej. Wyniki ankiet kształtują się w następujący sposób:
1. Czy chętnie ćwiczysz na lekcji wychowania fizycznego?
2. Czy wychowanie fizyczne jest ważnym przedmiotem?
3. Które dyscypliny sportu sprawiają Ci radość i które lubisz najbardziej?
4.W jakich dyscyplinach sportu podczas zajęć wychowania fizycznego nie lubisz uczestniczyć?
5. Co zniechęca Cię do udziału w lekcjach wychowania fizycznego?
6. Gdybyś miał wpływ na organizację lekcji wychowania fizycznego co byś chciała\ chciał zmienić?
Na powyższe pytanie uczniowie najczęściej udzielali następujących odpowiedzi: Nic nie chcę zmieniać wszystko mi się podoba. Na lekcji wychowania fizycznego więcej gier zespołowych. Więcej lekcji wychowania fizycznego na świeżym powietrzu.
WNIOSKI: Należy motywować uczniów do większej aktywności fizycznej poprzez wprowadzanie atrakcyjnych form i metod pracy. Prowadzić zajęcia z lekkiej atletyki w formie zabawowej a nie zadaniowej, co wpłynie zdecydowanie do zwiększenia udziału uczniów w tej dyscyplinie. Nauczyciele wychowania fizycznego muszą pracować nad atmosferą panującą podczas lekcji Należy wprowadzić relacje fair play między uczniami, często rozmawiać i wpajać zasady kultury osobistej, odpowiedzialności za drużynę, które wpłyną na poprawę atmosfery.
ANALIZA ANKIETY DLA KLAS V-VI
Ankieta została przeprowadzona w ostatnim tygodniu października 2015 roku wśród uczniów klas 5i 6 szkoły podstawowej. W ankiecie wzięło udział 93 spośród 112 uczniów.
1. Które dyscypliny sportowe na lekcji wychowania fizycznego lubisz najbardziej? Dyscyplina /klasa 5a5b5c5d6a6b razem Ilość uczniów biorących udział Lekka atletyka Gimnastyk a Unihokej Piłka koszykowa Piłka nożna Piłka ręczna Tenis stołowy Piłka siatkowa
Porównanie wyboru uczniów najbardziej ulubionych dyscyplinami sportowymi na lekcji wychowania fizycznego w roku szkolnym 2015\2016 w stosunku do roku szkolnego 2014\2015: dyscyplina Wynik w roku szkolnym 2015\2016 Wynik w roku szkolnym 2014\2015 Unihokej8075(2 miejsce) Piłka ręczna7758(4 miejsce) Piłka siatkowa6880(1 miejsce) Piłka nożna6771(3 miejsce) Piłka koszykowa6553(5 miejsce) Tenis stołowy5032(7 miejsce) gimnastyka4943(6 miejsce) Lekka atletyka4729(8 miejsce)
Mistrzostwa Śródmieścia Mistrzostwa Śródmieścia
Dyscypliny sportowe, które cieszą się mniejszą popularnością na lekcji wychowania fizycznego Dyscyplina/ klasa 5a5b5c5d6a6brazem Ilość uczniów biorących udział Lekka atletyka Gimnastyka Unihokej Piłka koszykowa Piłka nożna Piłka ręczna Tenis stołowy Piłka siatkowa
Porównanie wyboru uczniów między dyscyplinami sportowymi, które cieszą się mniejszą popularnością na lekcji wychowania fizycznego w roku szkolnym 2015\2016 w stosunku do roku szkolnego 2014\2015:
Czy istnieją jeszcze okoliczności, które zniechęcają Cię do udziału w lekcji wychowania fizycznego? klasa5a5b5c5d6a6b razem Ilość uczniów Zbyt duży wysiłek fizyczny Nieprzyjemna atmosfera Niska własna sprawność Brak odpowiednich obiektów sportowych Nieodpowiednie warunki higieniczne Nic mnie nie zniechęca do ćwiczeń
Różnice w wyborze w stosunku do roku szkolnego 2014\2015 Rok szkolny 2014\2015 Rok szkolny 2015\2016 Zbyt duży wysiłek fizyczny 1330 Nieprzyjemna atmosfera 1240 Niska własna sprawność 1217 Brak odpowiednich obiektów sportowych 915 Nieodpowiednie warunki higieniczne 1214 Nic mnie nie zniechęca do ćwiczeń 7540
Co można zmienić by lekcje wychowania fizycznego były bardziej atrakcyjne? Zdecydowana większość uczniów nic nie chce zmieniać na lekcji wychowania fizycznego Część uczniów chce, by na lekcjach było więcej gier zespołowych Uczniowie chcieliby, żeby lekcje wychowania fizycznego częściej odbywały się na świeżym powietrzu Najważniejsze dla nas jest to, że zdaniem uczniów….
NAUCZYCIELE W-F SĄ NAJLEPSI NAUCZYCIELE W-F SĄ NAJLEPSI
WNIOSKI: Należy motywować uczniów do większej aktywności fizycznej poprzez wprowadzanie atrakcyjnych form i metod pracy Prowadzić częściej lekcje z gier zespołowych Regularniej wychodzić na świeże powietrze