Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe? Gram.pl Sp. z o.o. Dyrektor zarządzający Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
O czym będę mówił Rynek gier 2011 i miejsce w nim sklepów internetowych. Najważniejsze różnice między sklepami internetowymi a sklepami tradycyjnymi. Jak je wykorzystać – przystosowanie marketingu gier do nowego modelu sprzedaży. Z doświadczenia: jak sprzedaż w internecie kilkanaście tysięcy gry w preorderze? Przykłady nowoczesnego działania w e-commerce. Jak powtórzyć ten sukces dla Twojej gry? Czy można to powtórzyć w innych branżach? (W skrócie: tak).
Rynek gier AD 2011 Sprzedaż gier w Polsce w tym roku – około 400 milionów PLN 74% polskich internautów kupuje w internecie 3% handlu ogółem w Polsce jest online W niektórych kategoriach dochodzi do 30%, rośnie 3 razy szybciej, niż handel tradycyjny – w tę stronę idą gry W Polsce jest ponad 10 tysięcy sklepów internetowych, gry jedną z najpopularniejszych kategorii do implementacji Gracz = internauta, fan, sceptyk! Sklepy internetowe nie odbierają klienta innym kanałom same – to klient wybiera kanał. Bądź tam, gdzie on. Dane: Raport E-commerce 2011, Internet Standard, dane firmy E-Merch
Klient już jest w sieci, idź za nim Wielu wydawców wciąż prowadzi działania dostosowane do realiów, które odchodzą – „marketing dnia premiery” Fot. Flickr.com
Sklep internetowy - bez drogowskazów i ścieżki
Sklep internetowy – nie ma jednego wejścia i wyjścia
Sklep internetowy – nie ma ułożonych półek
Sklep internetowy – w kategorii produkty inaczej, niż chcesz
Sklep internetowy – produkt opisany nie zawsze tak, jak chcesz
Sklep internetowy – zna historię klienta
Sklep internetowy – produkt opisany tak, jak chcesz
Sklep internetowy – informacje
Sklep internetowy – nie ma sprzedawcy, jest user experience!
Sklep internetowy – więcej czasu
Sklep internetowy – społeczność
Sklep internetowy – Twój produkt
Sklep internetowy – strona główna
Sklep internetowy – platforma
Sklep internetowy – wyszukiwanie
Sklep internetowy – polecane
Sklep internetowy – kategorie
Sklep internetowy – sekcja w sklepie
Gry kupuje się z karty produktu
Karta to nie wszystko
Sklep internetowy – efekty pokazania produktów
Sklep internetowy – kiedy inni zaczynają, my już skończyliśmy
Sklep internetowy sprzedaje marzenie!
Sklep internetowy – dzień po dniu, nie Day 1
Sklep internetowy – po wysyłce gra umiera (prawie)
Przykładowa kampania
Doświadczenia dziesięciotysięczników Plan kampanii tytułu przed ogłoszeniem (długo przed) Start kampanii w momencie pierwszych ogłoszeń – „bądź u klienta przed sprzedażą” (gotowy preorder!) Konwersja z każdego źródła (social, PR, reklama) Zerwanie z myśleniem tylko o tygodniu/weekendzie premiery (gdy go zaczynasz, towar trafił już do klientów) Zamiast jednej, dużej kampanii – kilka „strzałów”, potem duża Sklepowy landing page > strona korporacyjna Bonusy preorderowe Nie czas trwania preordera, ale jego plan
Ten marketing się nie marnuje
Ten marketing służy handlowi i PR
Ten marketing się przydaje
Ten marketing pomaga mierzyć
Ten marketing dobrze widać
Ten marketing się powiela i skaluje.
Ten marketing się zwraca. Test 10%
Ten marketing jest uczciwy
Ten marketing jest wyzwaniem
Przykłady działania w e-commerce
Przykłady działania w e-commerce
Przykłady działania w e-commerce
Przykłady działania w e-commerce
Dziękuję i życzę wysokiej sprzedaży! wiktor.cegla@gram.pl http://gram.pl http://sklep.gram.pl
Dziękuję i życzę wysokiej sprzedaży! wiktor.cegla@gram.pl http://gram.pl http://sklep.gram.pl
Dziękuję i życzę wysokiej sprzedaży! wiktor.cegla@gram.pl http://gram.pl http://sklep.gram.pl