Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
HOT & SPORTS! Specjalny pakiet Tylko na Eurosport.pl.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Pakiet akcja 1 Battlefield 2142Quake LiveCounter Strike Rising Eagle © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel.
Madden 09 NHL 09 Tiger Woods 09NBA Live 09 Pakiet sport 1 © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel
1 Racing vertical example Pakiet motoryzacja. 2 Rodzaj pakietuKoszt (CPM) Sieć180 RC Wertykalnie210 RC Tytuł250 RC Pakiet motoryzacja Podstawowa grupa.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Adam Dyba wiceprezes IDMnet / AdAction Engagement ads czyli jak kupić krowę i za nią nie płacić
Oferta portalu Parkiet.com
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Stałe obecności dzienne i tygodniowe w sieci reklamowej
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Kolor i wielkość reklamy
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Pod tym adresem pracujemy dla Ciebie!.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
Mobile.eu. >> O serwisie Mobile.eu © 2012 Goldbach Audience3 /Internetowy rynek samochodowy /Serwis mobile.eu oferuje klientom niezawodne narzędzie wyszukiwania.
Kraków, 20 grudnia 2011 nowy format reklamowy w Onet – największy nieinwazyjny format w Internecie! PORTRET.
Charytatywna akcja z INTERIA.PL: WYKLIKAJ UŚMIECH WARSZAWA, r.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Panfu.pl. >> Informacje ogólne 3 /Panfu.pl – to edukacyjna gra przeglądarkowa dla dzieci w wieku 6-12 /Dzieci uczą się poprzez zabawę – strona zawiera.
Opis serwisu: Statystyki:
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Interactive Marketing Partner marketing
Serwis internetowy tygodnika Polityka
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Gry-online.pl. Gry-Online - Internetowa Brama do Świata Gier Komputerowych! Przedmiotem działalności Gry-Online jest szeroko pojęta rozrywka internetowa.
Koncern Bauera.
11 Oddziałów Regionalnych 200 Filii i Przedstawicielstw 150 Kredyt Punktów
Oferta targetowania na iPhone
Agenda Kształtowanie Druki reklamowe przestrzeni Ambient Sieć placówek
(wersja polsko-angielska ) Cennik : szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Jaka jest nasza metoda? Problem Rozwiązanie. Jaka jest nasza metoda? Problem Rozwiązanie.
E-drapacz to unikalny produkt zasięgowy, którego podstawą jest wspólna oferta reklamowa czołowych sieci reklamy internetowej tj. ARBOnetwork i Evolution.
STANDARD I ZALECENIA DLA REKLAMY DISPLAY IAB POLSKA Dokument przygotowany przez grupę roboczą brand advertising online IAB Polska.
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
…od pomysłu do realizacji…
Więcej z emisji reklam internetowych
Kim ja jestem? Kaitek666. Kim ja jestem? Jestem u ż ytkownikiem internetowym, ale szczerze mówi ą c nie jestem botem tylko normalnym człowiekiem. Tak.
Kontener reklamowy Mobile Media Consulting Sp. z o.o. Mobile Media Consulting Sp z o.o.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE
Lata Zmasowany atak konsol W roku 1998 SEGA wypuszcza konsolę DREAMCAST. Jednak jej produkcja zostaje przerwana już w Dreamcast jest.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Oferta współpracy. USSports.pl – kim jesteśmy Jesteśmy grupą pasjonatów sportów amerykańskich. Kręci nas futbol amerykański, baseball, koszykówka, hokej.
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Więcej z emisji reklam internetowych
Najmłodszy tygodnik opinii w Polsce
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
SPORT ELEKTRONICZNY. SPORT ELEKTRONICZNY - FORMA RYWALIZACJI, W KTÓREJ PRZEDMIOTEM DZIAŁA Ń ZAWODNIKÓW S Ą GRY KOMPUTEROWE. RYWALIZACJA MI Ę DZY ZAWODNIKAMI.
Zapis prezentacji:

Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach

Co to jest reklama w grach? dynamic ingame product placement

Format reklamowyWielkość w pikselach 1 x x x 2512 x x x x x x x 128 Reklama dynamiczna w grach

Minimalny rozmiar: 1.5% ekranu Minimalny czas ekspozycji: Min. 2 sekund Kąt pod którym widzimy reklamę: Minimum 55° Zliczanie statystyk

P: Jak bardzo zgadzasz się lub nie z następującymi stwierdzeniami dotyczącymi reklamy w grach video? Postrzeganie reklamy w grach

Racing Vertical Race Driver Grid Need For Speed Series RaceTest Drive Unlimited Trackmania Nations Colin McRae Dirt Race WTCC Trackmania Nations Forever PKR Poker Grand Billiards 8 Ball Club Lifestyle/Entertainment Vertical Pool Sharks Action Vertical Battlefield 2142 CounterStrike 1.6 CounterStrike: Condition Zero Quake Live Sports Vertical Football Manager Football Manager Live Football Superstars Madden NFL Series NBA SeriesTiger Woods PGA Series Skate 2NHL Series MLB The Show Fight Night Anarchy Online Demolition Company Dirt 2 Motorstorm Apocalypse

Fight Night Round 4 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

NHL 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

NBA Live 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

Need For Speed: Shift & Undercover (EA) In-Game Ad Placement Screenshots

Dirt 2 (Codemasters) In-Game Ad Placement Screenshots (from Colin McRae Dirt)

Counter-Strike 1.6 (Valve) In-Game Ad Placement Screenshots

Play Fresh

NIVEA

Orange

Włącz myślenie

Netia

Polkomtel

Loreal

Intel

Loreal

Nestle

Unilever

Forum Film

Unilever

Panasonic

Warner Bros.

Wartość wydatków wg branż Źródło – dane własne, Iga Worldwide, 2011

Akceptowalna – nadaje grom realizmu, nie przerywa grania Elastyczna – sprzedawana w modelu CPM, z capp, na określony czas, możliwość zmiany lub rotacji kreacji Product Premium – pokazuje brand w wysokonakładowych i nośnych tytułach Innowacyjność – korzystające z niej firmy są lepiej postrzegane Mierzalność – dokładne statystyki po i w trakcie kampanii Przewidywalność – możemy z góry określić zasięg kampanii Zalety reklamy dynamicznej

Dynamicznie w smartphonach

Dynamicznie w tabletach

Product placement

Sims 3

Target – 18-35, liderzy opinii Rozwiązanie – umieszczenie w grze nowego ekologicznego modelu Renault, do ściągnięcia za darmo Sim 3 – kolejna odsłona gry serii gier sprzedanej w ponad 125 mln egz Edukacja – korzystając z ekologicznego samochodu gracze dostrzegali bezpośredni pozytywny wpływ jego wyboru na ponoszone przez nich w grze koszty eksploatacji Wyniki – ściągniętych egzemplarzy w ciągu 4 pierwszych miesięcy Sims 3

Tobet

Motorola: Defy vs. Obcy

Serce i Rozum - Orange

Gra Social City: Moje Miasto, to popularna gra przeglądarkowa W Social City gra na Nk.pl ponad graczy Jest to gra ekonomiczno- strategiczna, w której głównym celem jest zbudowanie i zarządzanie miastem. Rywalizacja odbywa się między innymi Użytkownikami portalu Nk.pl Uruchamiania gry (mogli obejrzeć spot reklamowy Plusa) Budowania budynków w mieście (Plus ufundował nowy hotel Do Usług) Czytania gazety miasta (w prasie zamieszczono informacje o nowym budynku) Ponad graczy zbudowało budynków Plusa Miesięczna obecność – czerwiec 2011 Polkomtel w Social City

Co dalej…? Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy

Questions?!

Dziękuję ARBOinteractive ARBOmedia Sp z o.o. Altowa Warszawa Tel.: arbointeractive.pl arboblog.pl