Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach
Co to jest reklama w grach? dynamic ingame product placement
Format reklamowyWielkość w pikselach 1 x x x 2512 x x x x x x x 128 Reklama dynamiczna w grach
Minimalny rozmiar: 1.5% ekranu Minimalny czas ekspozycji: Min. 2 sekund Kąt pod którym widzimy reklamę: Minimum 55° Zliczanie statystyk
P: Jak bardzo zgadzasz się lub nie z następującymi stwierdzeniami dotyczącymi reklamy w grach video? Postrzeganie reklamy w grach
Racing Vertical Race Driver Grid Need For Speed Series RaceTest Drive Unlimited Trackmania Nations Colin McRae Dirt Race WTCC Trackmania Nations Forever PKR Poker Grand Billiards 8 Ball Club Lifestyle/Entertainment Vertical Pool Sharks Action Vertical Battlefield 2142 CounterStrike 1.6 CounterStrike: Condition Zero Quake Live Sports Vertical Football Manager Football Manager Live Football Superstars Madden NFL Series NBA SeriesTiger Woods PGA Series Skate 2NHL Series MLB The Show Fight Night Anarchy Online Demolition Company Dirt 2 Motorstorm Apocalypse
Fight Night Round 4 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
NHL 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
NBA Live 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
Need For Speed: Shift & Undercover (EA) In-Game Ad Placement Screenshots
Dirt 2 (Codemasters) In-Game Ad Placement Screenshots (from Colin McRae Dirt)
Counter-Strike 1.6 (Valve) In-Game Ad Placement Screenshots
Play Fresh
NIVEA
Orange
Włącz myślenie
Netia
Polkomtel
Loreal
Intel
Loreal
Nestle
Unilever
Forum Film
Unilever
Panasonic
Warner Bros.
Wartość wydatków wg branż Źródło – dane własne, Iga Worldwide, 2011
Akceptowalna – nadaje grom realizmu, nie przerywa grania Elastyczna – sprzedawana w modelu CPM, z capp, na określony czas, możliwość zmiany lub rotacji kreacji Product Premium – pokazuje brand w wysokonakładowych i nośnych tytułach Innowacyjność – korzystające z niej firmy są lepiej postrzegane Mierzalność – dokładne statystyki po i w trakcie kampanii Przewidywalność – możemy z góry określić zasięg kampanii Zalety reklamy dynamicznej
Dynamicznie w smartphonach
Dynamicznie w tabletach
Product placement
Sims 3
Target – 18-35, liderzy opinii Rozwiązanie – umieszczenie w grze nowego ekologicznego modelu Renault, do ściągnięcia za darmo Sim 3 – kolejna odsłona gry serii gier sprzedanej w ponad 125 mln egz Edukacja – korzystając z ekologicznego samochodu gracze dostrzegali bezpośredni pozytywny wpływ jego wyboru na ponoszone przez nich w grze koszty eksploatacji Wyniki – ściągniętych egzemplarzy w ciągu 4 pierwszych miesięcy Sims 3
Tobet
Motorola: Defy vs. Obcy
Serce i Rozum - Orange
Gra Social City: Moje Miasto, to popularna gra przeglądarkowa W Social City gra na Nk.pl ponad graczy Jest to gra ekonomiczno- strategiczna, w której głównym celem jest zbudowanie i zarządzanie miastem. Rywalizacja odbywa się między innymi Użytkownikami portalu Nk.pl Uruchamiania gry (mogli obejrzeć spot reklamowy Plusa) Budowania budynków w mieście (Plus ufundował nowy hotel Do Usług) Czytania gazety miasta (w prasie zamieszczono informacje o nowym budynku) Ponad graczy zbudowało budynków Plusa Miesięczna obecność – czerwiec 2011 Polkomtel w Social City
Co dalej…? Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy
Questions?!
Dziękuję ARBOinteractive ARBOmedia Sp z o.o. Altowa Warszawa Tel.: arbointeractive.pl arboblog.pl