30. Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMÓWIENIE.
Advertisements

Zarządzanie operacjami
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Ryszard Kościelny Eksploatacja żurawi przenośnych w logistycznej sieci dystrybucji - zagadnienia wybrane Słowo wstępne: jawnym celem prezentacji.
IKEA w Polsce.
SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Rynki konkurencji niedoskonałej
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Podejmowanie decyzji.
T43 Montaż – sposoby, dokumentacja technologiczna i organizacja
Ogólnie o kartotekach systemu – Klienci, Lekarze, Dostawcy…
Chiński „smart” Reporter niemieckiego czasopisma „Autobild”, Claudius Maintz, wybrał się do chińskiego miasta Dezhou, aby odwiedzić fabrykę, w której produkowane.
DE SOTO AMBASADOREM W POLSCE TARGÓW BOLOGNA AUTOPROMOTEC 2011 Zapraszamy na Targi.
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
Szkolenie DRL – Część 3 Linia DRL 1.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
YARIS.
Analiza SWOT Salonu samochodowego „Auto Motors”
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
REGENERACJA BĘBNÓW FREZUJĄCYCH
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
System zamawiania on-line
System e-zamówienia.
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Kolekcjoner. Kolekcjoner - Zakupy Poprzez moduł Zakupy możesz zamawiać wszelkie niezbędne produkty i materiały biurowe bezpośrednio u Dostawców. Masz.
Znaczenie systemów informatycznych w logistyce
Historia Opla Autor: Bartek Boruc.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
Naciśnij SPACJĘ aby przejść dalej
Katedra Przyrządów Półprzewodnikowych i Optoelektronicznych
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Przykłady analiza i projektowanie
Sieci i strategie w logistyce, rok akademicki 2009 /2010
Kto wymyślił smarta? 2 „Aż 5 tys. ludzi rocznie dostrzega u użytkownika każdy nowy wyrób o emocjonalnym znaczeniu – samochód, zegarek, wszystko, co jest.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
BALTIC MASTER ® Firma BALTIC MASTER istnieje od 1993 roku, siedzibą firmy jest Wilno na Litwie a my mamy przyjemność reprezentować oddział w Polsce. BALTIC.
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Projektowanie systemów transportowych
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Fizyczna dystrybucja.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
KOSZULKI, KUBKI, PORTFELE, TORBY Z NADRUKAMI I LO IM. JANA SMOLENIA W BYTOMIU.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Strategie łańcucha dostaw
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Ul. Janowska 23 d Kielce Tel NIP REGON
Zrozumienie łańcucha dostaw Łańcuch dostaw w ujęciu cykli Rodzaje łańcuchów dostaw Jak efektywnie i reaktywnie zaspokoić potrzeby klientów?
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Każdy uczestnik dostanie upominek!
Zapis prezentacji:

30

Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty” zagranicznych dostawców ulokowanych na terenach fabryki w Hambach. Pozostali znajdują się na terenie Europy od Portugali po Czechy. Odległość w jakiej położeni są dostawcy MCC też jest nietypowa dla branży motoryzacyjnej. Zazwyczaj inni producenci samochodów mieli ulokowanych swoich dostawców modułów w granicach 5-50 km, MCC ma znaczny udział dostawców, którzy znajdują się w obrębie siedziby MCC (0 km), niewielu z dostawców MCC jest usytuowanych w odległości większej aniżeli 100 km. Oczywiście MCC zaopatruje się u dostawców dużo dalej położonych, ale w części, które są utrzymywane w zapasie. System Smart Car jest prototypem nowego sposobu organizacji współpracy między zakładami montażowymi a dostawcami pierwszego stopnia. Koszty tej inwestycji szacuje się na około 1,5 miliarda dolarów. 31

Samochód smart można zamówić w około 120 ośrodkach Smart w całej Europie albo skonfigurować i zamówić przez Internet, a potem odebrać w najbliższym ośrodku Smart. DaimlerChrysler pierwotnie prognozował sprzedaż sztuk tego pojazdu rocznie, jednak w 1999 r. sprzedano tylko sztuk. Smart sprzedawany jest w ponad dwudziestu krajach, w tym w Niemczech, Francji Anglii i Japonii. Odpowiedzialność za Smart Car przeszła w ręce Mitsubishi Motors nowego, japońskiego partnera firmy DaimlerChrysler. Ośrodki Smart są wyspecjalizowanymi salonami wystawowymi zlokalizowanymi w ośrodkach handlowych albo innych dobrze widocznych miejscach. Charakterystyczna wieża Smart jest punktem orientacyjnym, który dobrze widać z daleka. 32

System dystrybucji jest ukierunkowany na szybką odpowiedź na każdą zmianę w potrzebach zgłaszanych przez klientów. Klienci przy wykorzystaniu multimedialnych systemów mają możliwość i są zachęcani do „zbudowania” swojego samochodu w salonie. Mogą wybierać kolor wymiennych paneli nadwoziowych, które można zamówić w siedmiu kolorach. Dla tych, którzy chcą autu nadać bardziej indywidualny charakter, można sprowadzić bardziej oryginalne panele, np. imitujące zebrę, kwiecistą łąkę lub panoramę Paryża. Na liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć: skrzynię biegów z automatycznym trybem pracy, klimatyzację, reflektory przeciw-mgielne czy koła z lekkich stopów. 33

Przez to, że klient jest włączany w proces projektowania, dział sprzedaży staje się bardziej konsultatywny, opiera się na bezpośrednim dialogu z indywidualnym klientem. Pięć międzyregionalnych centrów dystrybucji w Europie dostarcza dilerowi wymagany samochód najwyżej w terminie nieprzekraczającym jednego dnia. Ośrodki smart posiadają powierzchnie warsztatowe, gdzie można szybko wymienić części albo dodać nowe elementy wyposażenia. Gdy klient zamawia samochodzik w ośrodku Smart, zamówienie to jest przekazywane do Hambach. Od złożenia zamówienia do dostarczenia samochodu mijają 2-3 tygodnie. Niektóre z zadań końcowej montowni takie jak dodawanie specjalnych elementów lub wstępny montaż są wykonywane właśnie w tych centrach dystrybucji. Jest to typowy przykład odraczania w łańcuchu dostaw. 34

Indywidualizacja produktów jest związana z modułowością wyrobów oraz odraczaniem. Zjawisko indywidualizacji (customisation) czy masowej indywidualizacji (mass customization) jest jednym z trendów, który ma swoje odniesienie zarówno do strategii produkcji jak i łańcuchów dostaw. Podstawowym elementem tego trendu jest budowanie potencjału umożliwiającego produkcję dużych partii wyrobów na indywidualne zamówienie klientów i sprzedanie ich po cenach zbliżonych do cen produktów masowych. Produkty takie wymagają droższego bardziej elastycznego systemu produkcji. Jakiego łańcucha dostaw wymaga twój produkt, Marshall L. Fisher, Harvard Business Review Polska, luty 2005, s

Przykładowo: Smart fortwo może być zindywidualizowany za pomocą wielu opcji. Wśród nich znajdziemy np. boczne airbagi, klimatyzację (standard w passion), elektryczne wspomaganie kierownicy, aluminiowe koła (standard w pulse i passion), skórzaną tapicerkę, mocowanie Isofix, system audio ze zmieniarką CD, subwooferem i odtwarzaczem MP3. Ponadto dostępny jest zintegrowany, przenośny system nawigacji, czujniki deszczu i ciemności oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. 36