Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie zakresem i czasem
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
SWOBODNE METODYKI PROJEKTOWANIA SI
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Rational Unified Process
Obecnie najczęściej wykorzystywane systemy informacyjne w dziedzinie ekonomii i zarządzania ukierunkowane są głównie na usprawnianie zarządzania w celu.
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Zarządzanie projektami
C.d. wstępu do tematyki RUP
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Innowacje organizacyjne w usługach
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Microsoft Solution Framework
<twoje imię nazwisko>
Zarządzanie jakością projektu
Szkolenia, Coaching, PR.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Scrum – metodyka zwinna inspirowana rugby
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
Metodyki zarządzania projektami
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Agile – ale o co chodzi? Scrum, Kanban, XP
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Dzień z życia Product Ownera w Tablica.pl
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
SamSerwis, Moduł: Systemy Sygnalizacji Pożarowej
Metodyki Zwinne Agile Project Management - SCRUM
Waterfall model.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Agenda O Nas Ogólne informacje o Produkcie Job Manager – idealne rozwiązanie Aplikacja Webowa Aplikacja Kliencka Najnowsze zmiany.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Przypomnienie miejsca, gdzie znajduje się wykaz literatury zalecanej do egzaminu z tego przedmiotu:
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Gdy drzewa zasłaniają las Andrzej Zińczuk, PAUG,
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Wstęp do systemów informatycznych Scrum – praca w małych zespołach.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
Systemy odnawiania zapasu
CUSTOMER PROBLEM SOLUTION KLIENT (CUSTOMER) – jeśli jesteś… PROBLEM lub POTRZEBA (PAIN) – zmagasz się… / chciałbyś… KORZYŚĆ (GAIN) - zapewnimy Ci … PRODUKT.
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Agile Programming a jakość
Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”
Scrum z perspektywy testera
Zarządzanie projektami informatycznymi
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM Bartosz Kuka Wiesław Sidor

Wprowadzenie. Scrum jest metodyką prowadzenia projektów zaliczaną do metodyk zwinnych, zgodnych z Agile Manifesto. „Scrum” w wolnym tłumaczeniu oznacza młyn, przepychankę. Metodykę tą stosuje się głównie w skomplikowanych projektach informatycznych.

Wprowadzenie. Zasadnicze cechy SCRUM, w bardzo dużym uproszczeniu, to: iteracyjnie przyrosty wartości samoorganizujące się zespoły klient, bądź Właściciel Produktu, który dostarcza zespołowi listę pożądanych cech W przypadku Scrum projekt postępuje seriami miesięcznych iteracji, które zwane są sprintami.

Ogólny zarys pracy. Źródło: www.wolski.waw.pl

Z czego składa się Scrum? Środowisko prowadzonego w Scrumie projektu składa się z zespołów, tzw. Scrum Teams i przydzielonych im rolom, czynnościom i artefaktom. Scrum teamy są tworzone tak, aby zapewnić elastyczność i optymalna produktywność. Każdy Scrum team jest zarządzany niezależnie przez własnych członków.

Z czego składa się Scrum team? Każdy Scrum team składa się z 3 elementów: Mistrz Scrum (ang. Scrum Master) – odpowiada za zapewnienie tego, aby Zespół Scrum żył wartościami i praktykami Scrum; Właściciel Produktu (ang. Product Owner) – jest odpowiedzialny za maksymalizacje wartości produktu tworzonego przez zespół; Zespół Scrum (ang. Scrum Team) – buduje produkt, który zostanie wykorzystany przez klienta;

Czynności. Codzienny Scrum (ang. The Daily Scrum) to szybkie spotkanie, w którym biorą udział wszyscy członkowie Zespół Scrum oraz Mistrz Scrum. Hierarchizacja Zaległości Produktu (Prioritizing the Backlog) – hierarchizowanie pozycji w Product Backlogu przez Właściciela Produktu przed planowaniem wypuszczenia i sprintu.

Czynności. Planowanie Sprintu (ang. Sprint Planning Meeting) - Zespół Scrum oraz Właściciel Produktu określają, które cechy i zadania będą poddane próbie wykonania w nadchodzącym sprincie. Planowanie wypuszczenia (ang. Release Planning) to czas, w którym na początku projektu zespół utworzy wysokiego poziomu plan wypuszczenia (wydania, edycji).

Czynności. Spotkanie Przeglądowe Sprintu (ang. Sprint Review Meeting) – spotkanie kończące każdy sprint, w którym zespół pokazuje potencjalnie wykonalne przyrosty produktu. Sprint Retrospektywny - (ang. Sprint Retrospective) jest głównym mechanizmem uzyskania widoczności, którą zapewnia Scrum w obszarach potencjalnych udoskonaleń

Czynności. Szacowanie Product Backloga (ang. Estimating the Product Backlog) to moment, w którym okresowo Zespół Scrum będzie szacował wielkość każdej pozycji z Product Backloga.

Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM Bartosz Kuka Wiesław Sidor

Artefakty. Rezultatem każdego sprintu jest potencjalnie wykonalny przyrost produktu (ang. Potentially Shippable Product Incremement). Za wykonanie tego artefaktu odpowiada Zespół Scrum. Tablica Zadań (ang. Task Board) pokazuje całość pracy wykonywanej przez zespół podczas sprintu.

Tablica zadań. Źródło: www.wolski.waw.pl Przykładowa tablica zadań. Historyjka (Story)? Opis historyjki („Jako użytkownik chcę ?”) pokazany na tym wierszu. Do zrobienia (To Do)? Obejmuje całość kart, które nie są zakończone lub w trakcie wykonywania. Praca w trakcie wykonywania (In Process)? Karty, nad którymi trwa praca. Programista, który decyduje się nad nią pracować, przesuwa ją, kiedy jest gotowy do rozpoczęcia zadania. Często dzieje się tak podczas Codziennego Scruma, kiedy ktoś mówi, „Zamierzam dziś pracować nad interfejsem logowania” Do sprawdzenia (To Verify)? Bardzo dużo zadań ma odpowiadające im karty testowania zadań. Dlatego też, jeżeli istnieje karta pt. „Kod klasy interfejs logowania”, występują też prawdopodobnie jedna lub więcej kart zadań związanych z testowaniem: „Przetestuj interfejs logowania”, „Napisz testy FitNesse dla interfejsu logowania”, „Napisz przymocowanie FitNesse dla interfejsu logowania?, itd. Niektóre karty zadań często nie uzyskują odpowiadających im kart testowania („Zamocuj Bug 321 w Bugzilla”), tak więc są one umieszczone w kolumnie „Do sprawdzenia”. Zrobione (Done) ? Tam umieszczane są karty po ich wykonaniu. Są one usuwane na zakończenie sprintu.

Artefakty. Wykres Wygaszania Sprintu (ang. Sprint Burndown Chart) jest graficznym przedstawieniem pracy pozostającej do wykonania w trakcie trwania Sprintu. Wykres Wygaszania Wypuszczenia (ang. Release Burndown Chart) śledzi postęp drużyny pod względem planu wypuszczenia.

Wykres Wygaszania Sprintu. Źródło: www.wolski.waw.pl

Wykres Wygaszania Wypuszczenia. Źródło: www.wolski.waw.pl

Artefakty. Zaległości iteracji (ang. Sprint Backlog) to lista zadań, które Zespół Scrum zobowiązuje się wykonać w bieżącym sprincie. Zaległości produktu (ang. Product Backlog) to główny wykaz wszystkich funkcjonalności pożądanych w produkcie. Za dostarczenie zaległości produktu odpowiedzialny jest Właściciel Produktu.

KONIEC Dziękujemy za uwagę.