(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dzień bezpiecznego Internetu 2011
Advertisements

Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Wzorce korzystania z Internetu dzieci w wieku 13-15lat
„Moje dziecko i Internet”
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Bezpieczeństwo w sieci
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Bezpiecznie w sieci.
STOP.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
STOP Cyberprzemocy.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Kontrola rodzicielska
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Autor: Łukasz Wolner Szkoła Podstawowa nr 12
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Kodeks Bezpiecznego internauty
„Bezpieczna Dwunastka
Bezpieczny internet.
Promujemy bezpieczeństwo w Internecie.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Bądź bezpieczny w Internecie
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
CYBERPRZEMOCY !!!.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
1.Nie wpisuj haseł na komputerach, nad którymi nie masz kontroli Korzystaj z ogólnie dostępnych komputerów w szkole, czytelni, kafejkach Internetowych.
Chroń swoją prywatność w Internecie
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Autor: Paulina Janosz Klasa 6b. Internet – dobro czy zło ? Internet to wspaniały wynalazek. Korzystają z niego niemal wszyscy – dzieci i dorośli. Internet.
BEZPIECZNY INTERNET Co i jak?.
zagrożenia i metody ochrony dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
W świecie bezpiecznego internetu
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Niebezpieczeństwo w sieci!. Internet jest jednym z najpopularniejszych medium. Dzięki niemu mamy dostęp do np. wiadomości, informacji sportowych, jest.
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
PODSUMOWANIE ANKIETY O „ZAINTERESOWANIACH KOMPUTEROWYCH”
Internet oprócz wielu pozytywnych, praktycznych i użytecznych aspektów, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Niestety, Internet to nie tylko praktycznie nieograniczone.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Aleksander Kuliński klasa II A
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
BEZPIECZNY INTERNET !.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu.
(Agresja elektroniczna)
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Bezpieczni w sieci #klikajbezpiecznie.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

(Nie)bezpieczna cyfrowa przestrzeń Warsztaty na Wojewódzkiej Konferencji Metodycznej „Bezpieczna+” Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny

Bezpieczeństwo w Internecie Ankieta – zestawienie wyników Badanie przeprowadzono w roku szkolnym 2014/2015 na 260 osobowej grupie katowickich gimnazjalistów autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny

Tworzenie ankiet Blog: sprawyszkoly.blogspot.comsprawyszkoly.blogspot.com Google – ankieta stworzona przez Formularze Ankieta on-line Xat.com Xat: Blog - Google Blogger

autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny

Wnioski Aż prawie 70% uczniów gimnazjum spędza przy komputerze powyżej 3 godzin dziennie, w tym ponad 5 godzin spędza aż 31% osób! Aż 51% chłopców spędza przy komputerze ponad 5 godzin a prawie 60% dziewczyn spędza przy nim 3-5 godzin autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny

Wnioski Ponad 70% odpowiedzi brzmiała rzadko lub nigdy. Tylko co 10 rodzic kontroluje swoje dzieci często. Wyszło nam też że chłopców rodzice kontrolują rzadziej niż dziewczyny. autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny

Czy zdarzyło Ci się w Internecie? Odpowiedź % Wszystkich Paść ofiarą oszustwa np. przy zakupach 7,4 Mieć nieumyślny kontakt z treściami pornograficznymi 20,4 Paść ofiara złośliwego oprogramowania 48,1 Paść ofiarą oszustwa finansowego - scamu 8,3 Spotkać się zaczepkami seksualnymi 27,6 Mieć nieumyślny kontakt z treściami propagującymi przemoc, rasizm, niebezpieczne zachowania itp. 11,1 Paść ofiarą uzależnienia np. od konkretnej gry, portalu itp 35,0 Spotkać się z groźbami pod swoim adresem 17,3 Zostać ośmieszonym, obgadanym, obrażonym 29,5 Zostać ofiarą kradzieży np. hasła, konta ipt 31,5 autor: Beata Rutkowska - doradca metodyczny