Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Europejski Test Sprawności Fizycznej
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ku lepszej przyszłości”
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ZSzOI nr 3 Przy naszej szkole od 2008 roku działa UKS Akademia Siatkówki Poznań, który przygotowuje podczas zajęć treningowych młodzież ze Szkoły Podstawowej.
Diagnoza sprawności fizycznej
z Oddziałami Integracyjnymi im. Ratowników Górskich w Katowicach
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Wychowanie fizyczne w roku szkolnym 2010/2011
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
„Szkolne Centrum Nauki”
Średnia ważona Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Zespół Szkół w Głogówku
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Propozycje tematów prac magisterskich
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Zasady rekrutacji do Gimnazjum w Karlinie na rok szkolny 2014/2015
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Przedstawienie: Programu Szkolenia Sportowego w SSP-46 we Wrocławiu
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
„TRZYMAJ FORMĘ!” Opracowanie: Joanna Kowalska
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
System edukacji w Polsce
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Atrakcyjne formy zajęć na lekcjach wychowania fizycznego
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SPRAWDZIAN PO 6 KLASIE SP JĘZYK POLSKI - średnia dla szkoły 77,1% (dla gminy 79,3%, powiatu 76,5 %, województwa 75,6%, kraju 73%), - MATEMATYKA.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
2015/2016 r. ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrzeszowie.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
REKORDY SZKOŁY ZESPÓŁ SZKÓŁ im. JANA PAWŁA II w OSIECZNICY Opracował: Zdzisław Karwat.
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
SZKOŁA PODSTAWOWA 38 im. dr. Henryka Jordana ŁÓDŹ ul. Krochmalna 21 tel. (0-42)
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY W POZNANIU Łącznie ponad 7 tysięcy dzieci Nauka pływania dzieci klas II i III szkół podstawowych Organizator: Wielkopolski Okręgowy.
Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA.
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
SZKOŁA PODSTAWOWA W PAROWEJ
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015

Wyniki diagnozy realizacji podstawy programowej wychowania fizycznego po I,II i III etapie edukacyjnym

Cel badania Określenie poziomu sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych wynikających z realizacji podstawy programowej wychowania fizycznego po I, II i III etapie edukacyjnym.

Informacje ogólne Grupa docelowa: Uczniowie szkół podstawowych (po I etapie edukacyjnym) – 2612 – Dziewczęta – 1323 – Chłopcy – 1289 Uczniowie gimnazjów (po II etapie edukacyjnym) – 1013 – Dziewczęta – 487 – Chłopcy – 526 Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych (po III etapie edukacyjnym) – 1493 – Dziewczęta – 812 – Chłopcy – 681 Czas trwania badania: 2013 – 2015

Grupa uczniów objętych badaniem

KATEGORIE BADAŃ Pomiary antropometryczne Próby sprawnościowe Próby umiejętności ruchowych

POMIARY ANTROPOMETRYCZNE Wysokość ciała Masa ciała Wskaźnik BMI

Szkoła podstawowa Wskaźnik BMI –norma od dla dziewcząt i chłopców w wieku 8-10 lat. Średni wskaźnik wśród badanych 17,73 Gimnazjum Wskaźnik BMI –norma od dla dziewcząt i chłopców w wieku lat. Średni wskaźnik wśród badanych Szkoły ponadgimnazjalne Wskaźnik BMI –norma od 18, dla dziewcząt i chłopców w wieku 16 lat. Średni wskaźnik wśród badanych 19.72

PRÓBY SPRAWNOŚCIOWE

Próby sprawnościowe Po I etapie edukacyjnym Po II etapie edukacyjnym Po III etapie edukacyjnym Bieg wahadłowy 4x10m – czas w sek. Siady z leżenia tyłem/30sek./- liczymy ilość powtórzeń Skok w dal z miejsca/ 2 próby/-mierzymy długość/-wpisujemy lepszy wynik Zwis na drążku czas w sek. Bieg wahadłowy 4x10m – czas w sek. Siady z leżenia tyłem/30sek./- liczymy ilość powtórzeń Skok w dal z miejsca/ 2 próby/-mierzymy długość/-wpisujemy lepszy wynik Zwis na drążku czas w sek. Bieg wahadłowy 4x10m – czas w sek. Siady z leżenia tyłem/30sek./- liczymy ilość powtórzeń Skok w dal z miejsca/ 2 próby/-mierzymy długość/-wpisujemy lepszy wynik Zwis na drążku czas w sek. (dziewczęta) Uginanie rąk w zwisie (chłopcy)

Próby sprawnościowe – po I etapie edukacyjnym Średnia dla chłopców wg MTSF: od 11,7s do 14,2s Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 12,5s do 14,2s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 10 s do 30 s Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 1 s do 18 s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 17 do 27 Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 15 do 26 Średnia dla chłopców wg MTSF: od 128 cm do 168 cm Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 120 cm do 160 cm najlepszy wynik 34,82s najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik 48,11s najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik 11,11 s najsłabszy wynik 19,36 s najlepszy wynik - 10,47 s najsłabszy wynik - 18,80 s najlepszy wynik 34 najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik 35 najsłabszy wynik 6 najlepszy wynik 190 cm najsłabszy wynik 53 cm najlepszy wynik 230cm najsłabszy wynik 65 cm

Próby sprawnościowe – po II etapie edukacyjnym Średnia dla chłopców wg MTSF: od 10,8s do 13,2s Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 11,6s do 13,9s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 12 s do 32 s Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 1 s do 21 s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 20 do 30 Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 17 do 27 Średnia dla chłopców wg MTSF: od 154 cm do 200 cm Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 141 cm do 182 cm najlepszy wynik 48,47 s najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik 73 s najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik s najsłabszy wynik s najlepszy wynik 9.16 s najsłabszy wynik 17.82s najlepszy wynik 35 najsłabszy wynik 5 najlepszy wynik 45 najsłabszy wynik 8 najlepszy wynik 238 cm najsłabszy wynik 50 cm najlepszy wynik 254 cm najsłabszy wynik 111 cm

Próby sprawnościowe – po III etapie edukacyjnym Średnia dla chłopców wg MTSF: od 10,3s do 12,2s Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 11,4s do 13,8s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 2 do 9 Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 1 s do 25 s Średnia dla chłopców wg MTSF: od 21 do 31 Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 17 do 27 Średnia dla chłopców wg MTSF: od 188 cm do 237 cm Średnia dla dziewcząt wg MTSF: od 146 cm do 189 cm najlepszy wynik 50,85 s najsłabszy wynik 0 sek. najlepszy wynik 29 najsłabszy wynik 0 najlepszy wynik -10,02 s najsłabszy wynik 17,86 s najlepszy wynik - 8,8 s najsłabszy wynik-14,98 s najlepszy wynik 35 najsłabszy wynik 5 najlepszy wynik 45 najsłabszy wynik- 8 najlepszy wynik 248cm najsłabszy wynik 90 cm najlepszy wynik 283 cm najsłabszy wynik 100 cm

UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE

Próby umiejętności ruchowych Po I etapie edukacyjnym Po II etapie edukacyjnym Po III etapie edukacyjnym Przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego Rzut piłki siatkowej o ścianę jednorącz i chwyt oburącz z odległości 2,5m/5 rzutów i chwytów/ Łączone przewroty w przód i w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego PS-odbicia piłki sposobem górnym -10 razy PK –kozłowanie piłki slalomem zakończone rzutem z biegu do kosza Łączone przewroty w przód i w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego PS-odbicia piłki sposobem górnym i dolnym -10 razy PK –kozłowanie piłki slalomem zakończone rzutem do kosza po podaniu

Przewrót w przód z przysiadu podpartego – szkoła podstawowa

Przewrót w przód i w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego - gimnazjum

Przewrót w przód i w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego – szkoła ponadgimnazjalna

Rzut piłki siatkowej o ścianę jednorącz i chwyt oburącz z odległości 2,5 m/5 rzutów – szkoła podstawowa

Kozłowanie piłki slalomem zakończone rzutem do kosza - gimnazjum

Kozłowanie piłki slalomem zakończone rzutem do kosza po podaniu – szkoła ponadgimnazjalna

Piłka siatkowa – odbicia piłki sposobem górnym nad głową 10 odbić (5 odbić próba zaliczona) - gimnazjum

Piłka siatkowa – odbicia piłki sposobem górnym i dolnym (5 odbić próba zaliczona) – szkoła ponadgimnazjalna

Zespół prowadzący badania Dr Robert Dutkiewicz - UJK Mgr Piotr Łojek KO Dr Rafał Pawłowski UJK Mgr Jolanta Sabat ŚCDN Mgr Wiesław Stanisławiak ŚCDN Mgr Tomasz Kościak ŚCDN

Oferta ŚCDN Sport i edukacja zdrowotna Zajęcia warsztatowe z tego obszaru obejmują treści nauczania z zakresu: diagnozy sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego, treningu zdrowotnego, sportu i sportów całego życia, bezpiecznej aktywności fizycznej. Rekreacja Aktywności w tym obszarze obejmują 18 typów zajęć warsztatowych do wyboru przez uczestnika. Np.: nordic walking – spacer po zdrowie, jazda konna – edukacja w siodle, wspinaczka –mój pierwszy krok na szczyt. Wychowanie fizyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Programem warsztatów pragniemy zwrócić uwagę na zajęcia ruchowe jako jeden z najważniejszych aspektów prawidłowego rozwoju dzieci w tym wieku.

Dziękuję za uwagę Jacek Wołowiec