Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ocenianie, które pomaga się uczyć
Advertisements

Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
realizacja VIII punktu
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
warsztaty dla rodziców
DEKALOG NAUCZYCIELA.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
O korzeniach i skrzydłach…
Kwiecień 2014 r. Debata.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
Idea oceniania kształtującego
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Co to jest WOLONTARIAT?.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
14. października 2010 r..
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Jak wspierać dziecko aby osiągnęło sukces?.  akceptacja  wyznaczanie celów  prawo do porażek  uczenie się jako aktywność  korzyści  pomoc  współpraca.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Podstawowe umiejętności pomagania
Ewaluacja w pracy nauczyciela
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?

Czy moje dziecko jest zdolne? Jak wychować zdolne dziecko? Nie ma specjalnych metod wychowywania dziecka zdolnego. Zadbaj o to, by podtrzymywać i rozwijać dziecięcą ciekawość, gdyż to ona jest zdolnością, bez której nauka jest niemożliwa

Dlaczego ciekawość ucznia wraz z wiekiem zanika? Czyż nie jest tak, że:….. Szkoła jest podajnikiem wiedzy? –zabija ciekawość ucznia Nauczyciel zamiast pytać, odpytuje? Wyręczamy ucznia z myślenia, zamiast uczyć samodzielności?

1. Myślenie jest dla wszystkich 1. Myślenie jest dla wszystkich! Nie każde zadanie wymagające myślenia jest trudne. 2. Nie dzielmy uczniów na zdolnych i mniej zdolnych- stwarzajmy okazję do pracy jednym i drugim. 3. Organizujmy pracę w grupach! 4. Kółka zainteresowań niech będą szansą na wspólne spotkania rówieśników o podobnych zainteresowaniach, pozwalają im na wymianę doświadczeń i wspólne działanie 5. Wspólne wyjazdy, podczas których można się bliżej poznać

Nigdy nie zniechęcaj! Nie mów dziecku mającemu kłopoty z tabliczką mnożenia „Masz to po mnie, ja też nigdy nie umiałem matematyki”. Dziesięciolatkowi czytającemu z zapałem podręcznik do gimnazjum nie radź „Lepiej się pobaw”. To komunikat, którego nie zrozumie, a wręcz wywoła w nim niepokój, może pomyśleć, że coś z nim nie tak. Dajemy przyzwolenie, by dziecko przestało się starać.

(Nie) wszystko dla dziecka. 1 (Nie) wszystko dla dziecka! 1. Nie poświęcajmy własnych pasji „dla dobra dziecka”. 2.Najlepszym sposobem zaszczepiania w nim pasji jest dawanie przykładu. 3. „Zdrowo zaniedbaj” swoje dziecko - nie przesadzaj z nadmiarem zajęć! Także zdolne dziecko musi się czasem ponudzić. Widząc, jaką aktywność dziecko wybiera samodzielnie, rozpoznamy jego zainteresowania i zdolności.

Porażki nie zdarzają się „zdolnym”. Nic bardziej mylnego Porażki nie zdarzają się „zdolnym”!? Nic bardziej mylnego! Każdy, kto się rozwija musi liczyć się z porażką. Im większy nacisk na rywalizację i wygrywanie tym łatwiej o porażkę. Im później się pojawia, tym trudniej się z nią pogodzić. Nie zbywajmy niepowodzeń milczeniem, bądź słowami „nic się nie stało”. Dajmy dziecku odczuć, że je rozumiemy i wspieramy.

Nauczycielu pamiętaj! „Trener nie skacze dalej od zawodników, ale umie sprawić, aby oni skakali coraz dalej. Mądrze słuchając, zadając dobre pytania i służąc pomocą, stajemy się w oczach uczniów prawdziwymi partnerami, których obecność jest cenna.”

Co zrobić, by im się chciało, tak jak im się nie chce Co zrobić, by im się chciało, tak jak im się nie chce? Młodzi ludzie często nie potrafią pracować systematycznie, odwlekają moment wykonania zadania w czasie. Co zrobić? Narzućmy przybliżony termin. Np. przedszkolak narysuje laurkę na dzień mamy, czy babci. Termin zobowiązuje do wykonania pracy. Dobrze, gdy nastolatek zobowiąże się do wykonania zadania, np. przeprowadzenia lekcji, ciekawej prezentacji przed rówieśnikami. Wtedy ma poczucie odpowiedzialności.

Czy zdolny uczeń to piątkowy uczeń, z najlepszą średnią ocen na świadectwie? Wysoka średnia ocen nie wyklucza zdolności, lecz nie jest też jej dowodem. Uczeń zdolny, to też uczeń który potrafi się bez reszty oddać rozwijaniu jednej pasji, kosztem innych przedmiotów. Nie musi zależeć mu na zdobywaniu najlepszych ocen ze wszystkich przedmiotów. Uważajmy więc, zanim przypniemy łatkę „zdolny, ale leniwy”.

Rozwoju ucznia zdolnego nie da się zaprogramować Rozwoju ucznia zdolnego nie da się zaprogramować! Zbyt wiele czynników składa się na jego dojrzewanie: zdrowie, emocje, relacje z rówieśnikami. Nie oczekujmy od 16, 17 latka, że będzie wierny swoim zainteresowaniom sprzed roku. To człowiek, który ma prawo się zakochać. Ma prawo do popełniania błędów. Źródło: „Zdolne dziecko pierwsza pomoc” Marcin Braun, Maria Mach,