Agnieszka Kaczorowska-Janus

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Neostrada tp.
Advertisements

Dostęp do Internetu Frame Relay tp
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Microsoft Windows 2000 dla Administratora. Podstawowe możliwości Wielojęzyczność Wielojęzyczność Usprawnienia interfejsu użytkownika Usprawnienia interfejsu.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Voice over Internet Protocol – historia, technologia i zastosowania
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
PLANET ADE-3410, ADE-3400v2, ADE-4400v2 Modem Router A DSL 2/2+
PLANET WLS-1280 Bezprzewodowy przełącznik sieci LAN
Wdrażanie ERP Firmy w województwie podlaskim: Małe i średnie - Symfonia Małe i średnie - Symfonia Duże - SAP Duże - SAP.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
SIECI KOMPUTEROWE PIOTR MAJCHER PODSTAWOWE POJĘCIA.
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Marketing elektroniczny w turystyce
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Temat 1: Podstawowe pojęcia dotyczące lokalnej sieci komputerowej
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
Mobility Extension MobEx Wzrost konkurencyjności Wygoda Twoich klientów.
Rozdział 4: Budowa sieci
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
NewConnect nowa perspektywa MakoLab S.A.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Sp. z o.o. w Toruniu Jesteśmy firmą od 20 lat działająca na rynku IT Posiadamy System Zarządzania Jakością zgodny z wymogami normy PN-EN ISO 9001:2009.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
iq System Operatorska platforma komunikacyjna VoIP Sławomir Jasnoch
Internetowego Biura Rachunkowego
Plan prezentacji SM Icom -o nas System Przewaga rynkowa Atuty
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Smart Grid Icom bezpośrednie, mobilne, zdalne, online, modułowe, innowacyjne, systemowe narzędzie do zdalnego monitoringu i zarządzania siecią mediów wody,
„Globalne systemy rezerwacji GDS”
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Temat 1 Pojęcie systemu operacyjnego Opracował: mgr Marek Kwiatkowski.
Podział sieci komputerowych
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości http// Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
Smart Cities Systemowe narzędzia do zdalnego monitoringu i zarządzania siecią mediów :  wody,  energii elektrycznej,  ciepła,  oświetlenia,  gazu,
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Wady i zalety pracy w chmurze
Sieć komputerowa Rodzaje sieci
Sponsorzy: Media:. Sponsorzy: Media: MBUM 9/11/2017 Mikrotik Beer User Meeting Integracja uwierzytelniania tunelu L2TP/IPsec z Microsoft Active Directory.
UserX INFORMATYKA Autor: Radosław Drozdowski, ver. 1.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Zapis prezentacji:

Agnieszka Kaczorowska-Janus W podróży po IT w Orbis Travel Agnieszka Kaczorowska-Janus Dyrektor IT

O firmie Orbis Travel MISJA: „Być oknem na świat i bramą szeroko otwartą dla przyjezdnych” …przy pełnym komforcie podróży Polskie Biuro Podróży założone we Lwowie w 1920 roku było jednym z pierwszych 10 biur podróży na świecie. Od ponad 80 lat jesteśmy z Państwem, na rynku polskim i zagranicznym. Przeszliśmy wiele zmian i wiele restrukturyzacji.

O firmie Orbis Travel Jesteśmy największym biurem podróży w Polsce Wchodzimy w skład Grupy ORBIS Specjalizujemy się w : turystyce wyjazdowej: kilkaset programów turystycznych w 70 krajach, na 5 kontynentach turystyce przyjazdowej: Wycieczki: tematyczne, city breaks Pobyty wypoczynkowe, Hotele w Polsce Konferencje i kongresy, Polowania Uzdrowiska turystyce krajowej obsłudze podróżniczej: bilety lotnicze, bilety kolejowe, promowe, itp. organizacja i obsługa imprez korporacyjnych Z naszych usług skorzystało w 2007 roku ponad 1,5 mln klientów indywidualnych ponad 2000 firm korporacyjnych Współpracujemy z ponad 2 tys. agentów w Polsce i na świecie

Organizacja firmy Centrala (ok. 250 osób) Oddziały (ok. 300 osób) Zarząd Dystrybucja, BTM (Business Travel Management) Centra operacyjne – turystyki wyjazdowej i przyjazdowej IT, Marketing, Administracja (Kadry, itp.) Oddziały (ok. 300 osób) ponad 40 własnych punktów sprzedaży w całej Polsce Ta organizacja powodowala duze problemy w firmie, systemy sa w centrali , w oddzialach, brak centralizacji, wszystko zdecentraliwoane , brak jednolitych i nowoczesnych aplikacji

Orbis Travel w latach 2008 - 2011 Cele strategiczne: utrzymanie pozycji lidera na rynku usług turystycznych; utrzymanie wiodącej pozycji na rynku biznesowym w zakresie Business Travel Management; uruchomienie nowych kanałów dystrybucji on-line; nowa reklama, nowa kampania wizerunkowa w mediach; Założone cele strategiczne firmy spowodowały uruchomienie projektu zmiany i unowocześnienia infrastruktury systemowo-sieciowej. Bardzo dobrze przygotowani pod katem IT aby osiagnac zalozneo cele strategiczne Bez zmiany i unowoczesnienia nie byloby mozliwosci dzialanosci na aktualnie zaawansowanych technolgicznie rynku

Audyt „Zanim zaczniesz szukać rozwiązania zdefiniuj problem...” John Wiliams, Dyrektor Zarządzający, Spence Corp. Wyniki audytu: Brak mechanizmów podnoszących niezawodność Brak łączy zapasowych Brak szyfrowania przy przesyłaniu danych Brak zabezpieczających urządzeń sieciowych (firewall) Brak nowoczesnych technologii zabezpieczających sieć Brak SLA Przeprowadzilismy audyt potrzeb i problemow, który wyznaczyl nam obszary zagrozen, ryzyka oraz niezbedne cele do realizacji

Cele projektu zmiany IT w Orbis Travel Cele do osiągnięcia Optymalizacja w zakresie sieci i telefonii stacjonarnej Nowy Internet: (2 miesiące) Nowa infrastruktura IT WAN i LAN: (3 miesiące) VoIP: Centrala (2 miesiące), oddziały (4 miesiące) Okablowanie elektryczne i strukturalne w nowej siedzibie centrali: (3 miesiące) Contact Center: (5 miesięcy) Przeprowadzka styczeń 2008

Wybór metody osiągnięcia celów Rozpoczęcie Projektu Wybór metody osiągnięcia celów projektowych (outsourcing) Negocjacja i podpisanie umowy z COMP Safe Support Wdrożenie i realizacja Start projektu: listopad 2007 Przeprowadzilismy audyt potrzeb i problemow, który wyznaczyl nam obszary zagrozen, ryzyka oraz niezbedne cele do realizacji

Metoda realizacji celów Sami czy Outsourcing ? Odwieczne pytanie … Czy nie można tego zrobić własnymi siłami ? Jeśli można lepiej wykonać te czynności, to znaczy, że obecnie personel źle pracuje Do tej pory oceniano nas w miarę dobrze i nie krytykowano Wynika z tego że nasz sposób myślenia jest poprawny Zatem możemy powiedzieć dostawcy, aby robił wszystko tak jak my, wtedy firma będzie zadowolona z dobrej jakości usług Tak czy owak dostawcy nie mogą być lepsi od nas, ponieważ tylko my znamy stosunki w firmie, menedżerów, oczekiwania ludzi, wiemy jak znaleźć się w systemie … Czy mamy wystarczajaco duzo wiedzy aby to poprowadzic, jeśli nie to czy musimy zatrudnic, za ile , na ile i czy nam się będzie oplacalo ? „Każda chwila poświęcona planowaniu pozwala zaoszczędzić trzy lub cztery chwile w fazie realizacji …” Crawford Greenwalt, prezes zarządu Du Pont

Metoda realizacji celów Dlaczego jednak outsourcing ? Redukcja i kontrola kosztów operacyjnych Zwiększenie koncentracji firmy na podstawowej działalności Uzyskanie dostępu do nowoczesnej technologii, powodujące poprawę jakości Zwolnienie własnych zasobów do innych celów Uzyskanie zasobów, którymi organizacja nie dysponuje Przyśpieszenie pojawienia się korzyści, dostęp do specjalistycznej wiedzy Outsourcing nie jest lekarstwem na problemy firmy Outsourcing nie jest zwykłym narzędziem biznesowym – to nowy sposób myślenia o biznesie Coraz wiecej menedzerow postrzega outsorcinh jako sposób przeksztalcenia swojej korporacji – przejscie od dawnej , zintegrowanej pionowo firmy do bardziej eleastycznej, skoncentrowanej firmy, która wykorzystuje outsourcing do udoskonalenia najważniejszych zdolnosci i optymalizacji relacji z klientami Może pomoc ale nie koniecznie obnizy koszty

Zakres outsourcing w Orbis Travel Infrastruktura IT Sieć WAN/LAN dla Oddziałów Telefonia w Centrali Telefonia w Oddziałach Data Center i LAN w Centrali Internet i Bezpieczeństwo (+WiFi) w Centrali Infrastruktura Serwerowa w Centrali Aplikacje Internetowe (Poczta, Intranet, eDirectory)

To co było SIEC TELEFONIA Przestarzała infrastruktura sieciowa, FR 128/256 bez CIR w większości oddziałów 3 dni robocze na usunięcie awarii - Brak SLA, brak mechanizmów zwiększających niezawodność (np. BGP), brak łączy zapasowych, brak nowoczesnych technologii zabezpieczających sieć, ciągłe narzekania użytkowników na słabo lub całkowicie nie działający internet, STRATY dla BIZNESU, TELEFONIA Trzy niezależne jednostki w trzech różnych lokalizacjach Infrastruktura sieciowa : Unix, Novell, Aplikacje Internetowe, Windows Brak nadzoru i kontroli Telefonia stacjonarna: wszelkie systemy telefonii dostępne na rynku, telefony analogowe lub systemowe różnych producentów, brak własnej centrali telefonicznej Serwerownia a właściwie jej brak: zbyt mała powierzchnia pomieszczenia adaptowanego, ciągłe problemy z przegrzewaniem się systemów Brak scentralizowanego systemu zabezpieczenia przed utratą zasilania

To do czego dążyliśmy Zwiększenie niezawodności dostępności usług do poziomu zabezpieczającego interesy biznesu Poprawa jakości dostępu do usług jak i samych usług Poprawa bezpieczeństwa, bezpieczeństwa i jeszcze raz bezpieczeństwa Optymalizacja usług Kontrola, weryfikacja, mierzalność Optymalizacja w zakresie kosztów poprzez migrację ze starych technologii Frame Relay i starych taryf TP na nowe umowy, Outsourcing i nowe łącza Nowa profesjonalna centrala telefoniczna w technologii VOIP Wdrożenie rozwiązań klasy Contact Center Optymalizacja telefonii stacjonarnej Scentralizowane Data Center Kontrola, ujednolicenie i uszczelnienie dostępu dla dostawców usług i firm serwisujących Rozłożenie finansowania poprzez Umowę outsourcingową Bezpieczesntwo , informacja, infofmacjaZdefiniowalismy to co jest dla nas najwazniejsz …

To co osiągneliśmy Prawie wszystko Nareszcie SLA czas reakcji (2-4h) w zależności od rodzaju usług czas usunięcia awarii krytycznej (8-24h) przy założeniu istnienia backupu Zwiększenie pasma do internetu Zwiększenie pasma do scentralizowanych aplikacji Bezpieczeństwo, niezawodność Poufność, technologia VPN/IPSec dla zabezpieczenia transmisji pomiędzy oddziałami Uwierzytelnianie, Single Sign On Monitoring 24h Nowa jakość

Nowa jakość w Orbis Travel Wszyscy zauważyli, że mamy nową szybką sieć: Dostęp do serwerów z prędkością GIGAEthernet! Dostęp do sieci Internet, własny AS/BGP!!! Łącze EXATEL 10Mbps – światłowód Łącze Crowley 6Mbps – radiolinia Łącze TPSA 2Mbps – FR Zminimalizowana awaryjność poprzez między innymi: Monitoring Podwójne Routery BGP Klaster Firewall Oddziały: Nowe łącza - 2Mbps/512Kbps do Internetu bezpośrednio, Tunel VPN do Centrali Zapasowe łącza Duże oddziały FR/VPN 1Mbps Małe oddziały ISDN/Neostrada Zajrzyjmy do srodka firmy … Co zauwazyli uzytkownicy …..

Nowa jakość w Orbis Travel UŻYTKOWNIK Nowe aparaty telefoniczne dla wszystkich Nowoczesny czytelny i polski interfejs Globalna książka telefoniczna Identyfikacja i prezentacja dzwoniących Hunting oraz pickup grupy IT Scentralizowane zarządzanie telefonią w Centrali i części Oddziałów Billingowanie i rozliczanie kosztów telefonii Contact Center – Aplikacja Biznesowa BTM Globalna książka adresowa Call Pilot – Voice Mail IVR – Integracja z aplikacjami CRM (w planach)

Nowa jakość w Orbis Travel Ujednolicenie poziomu obsługi klientów wewnętrznych Jeden kompetentny HELP DESK System obsługi zgłoszeń Ticket Tracing (w realizacji) Optymalne zarządzanie Siecią, monitoring – 24 x7 x 365 Projekt Usług Katalogowych (eDirectory) – jeden login/hasło: Poczta (email) VPN/VPN-SSL zdalny Firewall Proxy WiFi File System (oraz iFolder – zdalny dostęp do plików) Call Pilot/Corporate Directory Aplikacje Biznesowe (w przyszłości) Projekt wirtualizacji aplikacji: VMWare/Linux jako platforma dla aplikacji Mechanizmy VMWare do klastrowania i backup aplikacji wraz z systemem operacyjnym Projekt INTRANET Jeden punkt zarządzania użytkownikiem eGUIDE Co zaoferowalismy im w ramach unowoczesnionego Pionu IT …

Najbliższe plany projektowe Spokój i cisza Migracja wszystkich aplikacji do modelu wirtualnych serwerów Finalizacja projektu optymalizacji kosztów w zakresie telefonii stacjonarnej Finalizacja wdrożenia CC w wyznaczonych jednostkach Wdrożenie aplikacji CC w modelu Biznesowym BTM Kompleksowa wymiana przestarzałych aplikacji i zastąpienie ich nowoczesnymi rozwiązaniami Edukacja klientów wewnętrznych Wdrożenie e-learning

Orbis Travel Dziękuję za uwagę