Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad „Nie wywołuj wilka z lasu” Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Zbigniew Cichoń
Agenda Analiza sytuacji (zarys problemu) Cele kampanii Identyfikacja i analiza grupy docelowej Strategia działania Podsumowanie (Final speech)
Analiza sytuacji zły wizerunek wilka zagrożenie dla zwierzyny płowej nieprzychylność prasy zły wizerunek wilka zagrożenie dla ludzi straty hodowców procesy wychowawcze
Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad Cele kampanii Cel generalny Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad
Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Cele kampanii Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Wzrost świadomości i wiedzy Zmiana nastawienia mediów Zaufanie społeczne do ośrodków badań Tematyka wilka jako element edukacyjny Zaufanie do nieszkodliwych metod odstraszania Świadomość w tematyce odszkodowań Wilk elementem promocji regionu
Identyfikacja grupy docelowej Społeczność regionu Bieszczad: Hodowcy i właściciele inwentarzy Osoby poszkodowane przez wilki Młodzież w wieku szkolnym Lokalni dziennikarze Przeciwnicy i zwolennicy odstrzału Władze lokalne Naukowcy z lokalnych ośrodków badań
Obszar działania Identyfikacja
Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa:
Struktura wiekowa grupy docelowej Analiza grupy
Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa: Wskaźnik bezrobocia 16,7% Średnie wynagrodzenie 2212 zł relatywnie młoda
Strategia działania Podstawowe założenia: Brak fanatyzmu ekologicznego Racjonalne wyważanie racji
Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych Strategia działania Narzędzia strategii Programy kompleksowe Media relations Szkolenia Materiały promocyjne Posągi wilków Konkurs wiedzy Imprezy plenerowe Atrakcje turystyczne Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych Strony internetowe Konferencje, debaty
Badania socjologiczne Strategia działania Badania socjologiczne Nastawienie ludzi do wilków Przyczyny negatywnego postrzegania Poziom poczucia zagrożenia Poziom poparcia dla radykalnych rozwiązań Oczekiwania wobec władz Wrażenie sprawowania opieki
Program opieki nad poszkodowanymi Strategia działania Program opieki nad poszkodowanymi Sprawowanie pieczy nad poszkodowanymi Doradztwo w zakresie odstraszania wilków Ułatwianie uzyskania odszkodowania Wyposażanie hodowców Współpraca z naukowcami
Media relations Rzecznik prasowy wilków Strategia działania Media relations Rzecznik prasowy wilków Dostarczanie obiektywnych informacji Monitoring mediów Debata publiczna
Edukacja młodzieży szkolnej Strategia działania Edukacja młodzieży szkolnej Nawiązanie kontaktu z nauczycielami Przeszkolenie nauczycieli Lekcje dla młodzieży Konkurs wiedzy dla młodzieży
Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych Strategia działania Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych 2. Pozytywne kojarzenie postaci wilka 5. „Wilcze szlaki” 3. Widokówki i zdjęcia z posągami 4. „Podążaj za wilkiem.” „Wilk wskaże Ci drogę.”
Dzień ochrony inwentarza Strategia działania Dzień ochrony inwentarza Impreza plenerowa Instruowanie hodowców Atrakcje, gry i zabawy, zawody, konkursy „Nie taki wilk straszny jak go malują” Wizytacja Ministra Środowiska Koncert zespołów powiązanych z wilkami Podkreślanie konieczności pokojowego współistnienia
Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Strategia działania Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Schronisko „Wilczówka” www.wilki.pl Edukacja przedszkolaków Wystawa fotograficzna Akcja informacyjna
Final speech
Podsumowanie Dziękuję