Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Bądź drobiazgowy! 1% mimo wszystko!
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Narodowa Strategia Spójności
Joanna Skowron Kierownik Projektu Główny Inspektorat Sanitarny
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Bieszczady… gdzie ludzie szanują dziką przyrodę
Prawa człowieka – edukacja – działanie
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
Kampania wizerunkowa Polski przed
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
„Kleszcz mały czy duży – nic dobrego nie wróży”
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
O KLASTRZE. O KLASTRZE Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Projekt Bioróżnorodność to także MY. O Fundacji Od 2009 roku budujemy społeczność zaangażowaną w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach - Miejsce Odkrywania Talentów.
Geneza Programu „Zostań przyjacielem swojego otoczenia: 1.Pozytywna tendencja zwiększania się świadomości ekologicznej, która choć dostrzegalna, postępuje.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie działań w roku Osiągnięcia stowarzyszenia.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Konferencja Gdańsk - PODR
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
KAMPANIA EDUKACYJNA Projektu „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania odpadów Komunalnych (ZTPOK) dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
OKEN Opole, r. OKEN Opole r..
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
„Pomagamy pomagać” Kampania realizowana przez MOPR w Gdańsku od do roku.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
wychowania i opieki w szkołach
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad „Nie wywołuj wilka z lasu” Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Zbigniew Cichoń

Agenda Analiza sytuacji (zarys problemu) Cele kampanii Identyfikacja i analiza grupy docelowej Strategia działania Podsumowanie (Final speech)

Analiza sytuacji zły wizerunek wilka zagrożenie dla zwierzyny płowej nieprzychylność prasy zły wizerunek wilka zagrożenie dla ludzi straty hodowców procesy wychowawcze

Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad Cele kampanii Cel generalny Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad

Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Cele kampanii Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Wzrost świadomości i wiedzy Zmiana nastawienia mediów Zaufanie społeczne do ośrodków badań Tematyka wilka jako element edukacyjny Zaufanie do nieszkodliwych metod odstraszania Świadomość w tematyce odszkodowań Wilk elementem promocji regionu

Identyfikacja grupy docelowej Społeczność regionu Bieszczad:  Hodowcy i właściciele inwentarzy  Osoby poszkodowane przez wilki  Młodzież w wieku szkolnym  Lokalni dziennikarze  Przeciwnicy i zwolennicy odstrzału  Władze lokalne  Naukowcy z lokalnych ośrodków badań

Obszar działania Identyfikacja

Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa:

Struktura wiekowa grupy docelowej Analiza grupy

Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa: Wskaźnik bezrobocia 16,7% Średnie wynagrodzenie 2212 zł relatywnie młoda

Strategia działania Podstawowe założenia:  Brak fanatyzmu ekologicznego  Racjonalne wyważanie racji

Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych Strategia działania Narzędzia strategii Programy kompleksowe Media relations Szkolenia Materiały promocyjne Posągi wilków Konkurs wiedzy Imprezy plenerowe Atrakcje turystyczne Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych Strony internetowe Konferencje, debaty

Badania socjologiczne Strategia działania Badania socjologiczne Nastawienie ludzi do wilków Przyczyny negatywnego postrzegania Poziom poczucia zagrożenia Poziom poparcia dla radykalnych rozwiązań Oczekiwania wobec władz Wrażenie sprawowania opieki

Program opieki nad poszkodowanymi Strategia działania Program opieki nad poszkodowanymi Sprawowanie pieczy nad poszkodowanymi Doradztwo w zakresie odstraszania wilków Ułatwianie uzyskania odszkodowania Wyposażanie hodowców Współpraca z naukowcami

Media relations Rzecznik prasowy wilków Strategia działania Media relations Rzecznik prasowy wilków Dostarczanie obiektywnych informacji Monitoring mediów Debata publiczna

Edukacja młodzieży szkolnej Strategia działania Edukacja młodzieży szkolnej Nawiązanie kontaktu z nauczycielami Przeszkolenie nauczycieli Lekcje dla młodzieży Konkurs wiedzy dla młodzieży

Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych Strategia działania Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych 2. Pozytywne kojarzenie postaci wilka 5. „Wilcze szlaki” 3. Widokówki i zdjęcia z posągami 4. „Podążaj za wilkiem.” „Wilk wskaże Ci drogę.”

Dzień ochrony inwentarza Strategia działania Dzień ochrony inwentarza Impreza plenerowa Instruowanie hodowców Atrakcje, gry i zabawy, zawody, konkursy „Nie taki wilk straszny jak go malują” Wizytacja Ministra Środowiska Koncert zespołów powiązanych z wilkami Podkreślanie konieczności pokojowego współistnienia

Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Strategia działania Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Schronisko „Wilczówka” www.wilki.pl Edukacja przedszkolaków Wystawa fotograficzna Akcja informacyjna

Final speech

Podsumowanie Dziękuję