Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje Karolina Suślik 25 maja 2011
Plan prezentacji Analiza sytuacji wyjściowej Strategia promocji Misja Fundacji Cele Grupy docelowe Narzędzia realizacji celów Założenia do planów operacyjnych
Analiza sytuacji wyjściowej Problem krzywdzenia dzieci 2010 rok: 29 tys. dzieci! Typy przemocy 50% psychiczna 21% Fizyczna
Analiza sytuacji wyjściowej Działania Fdn Reklama w prasie, telewizji i radiu Reklama outdoorowa Działania w Internecie Banery Strony www Kursy e-learningowe Poradniki online Social Media Fanpage np. na Facebooku (ponad 4 300 fanów) Kanał na YouTube.com (filmy z kilkunastona tys. wyświetleń)
Misja Fundacji Celem Fundacji jest pomoc dzieciom krzywdzonym i ich rodzinom, jak również wspieranie wszelkich form pomocy i inicjatyw zmierzających do zapobiegania i przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci, jego skutkom, oraz inne działania na rzecz ochrony praw dziecka.
Cele strategiczne Wykorzystanie Internetu w celu uświadamiania społeczeństwa w zakresie skali problemu krzywdzenia dzieci Cel 1: Skierowanie uwagi internautów na problem krzywdzenia dzieci Cel 2: Pobudzenie naturalnej skłonności ludzi do rozmowy o istotnych problemach społecznych
Cele strategiczne c.d. Podtrzymanie pozycji Fundacji jako eksperta w dziedzinie pomocy dzieciom Cel 1: Prowadzenie platformy wymiany doświadczeń przy stronie Fundacji Cel 2: Prowadzenie polityki informacyjnej poprzez działania na portalach tematycznych i w Social Media Pozyskiwanie środków na działania FDN Cel 1: Współpraca z mediami Cel 2: Współpraca z innymi organizacjami i firmami
Potencjalni sponsorzy Grupy docelowe Internauci do 39 lat 39 + Potencjalni sponsorzy Media
Hasło i motyw przewodni Bajki dla dzieci (znane historie wykorzystane w innym kontekście) Hasło: Nie każda bajka ma happy end... Jej zakończenie zależy od Ciebie!
Narzędzia realizacji celów Media społecznościowe Narzędzia niestandardowe Typowe formy promocyjne
Narzędzia realizacji celów Social Media Fanpage na Facebooku, Naszej Klasie, Twitterze Fora internetowe, społeczności wertykalne Platforma wymiany doświadczeń Blog
Narzędzia realizacji celów Narzędzi niestandardowe Augmanted reality Viral Gra flashowa Standardowe narzędzia promocji Reklama displayowa Artykuły eksperckie
Założenia do planów operacyjnych Jak osiągnąć wyznaczone cele? Jak wykorzystać motyw przewodni? Jak przyciągnąć Internautów? Jak pozyskać sponsorów?
Skierowanie uwagi internautów na problem krzywdzenia dzieci Reklama displayowa – wykorzystanie motywu bajki Prowadzenie Fanpage’ów w Social Media Facebook „O dzieciach, dla dzieci” Konkurs fotograficzny na FB „Moja bajka” Gra flashowa – jak postąpisz w tej sytuacji? Aplikacja rozszerzonej rzeczywistości – „książeczka” z kodem do aplikacji
POBUDZENIE SKŁONNOŚCI LUDZI DO ROZMOWY O ISTOTNYCH PROBLEMACH SPOŁECZNYCH Posty na forach internetowych – ekspercki awatar fundacji Działalność na innych portalach wymiany wiedzy Blog „Bajki o małych bohaterach” – historie dzieci, które udało się uratować
Podtrzymanie pozycji Fundacji jako lidera w dziedzinie pomocy dzieciom Prowadzenie platformy wymiany doświadczeń Działalność na portalach – tworzenie artykułów eksperckich Wpisy edukacyjne w Social Media – informacje o wartościowych materiałach, artykułach, spotkaniach
Pozyskanie środków na działania Fundacji Współpraca z mediami – tworzenie artykułów, patronaty Współpraca z organizacjami – wspólne inicjatywy Współpraca z firmami, sponsorami – korzyści wizerunkowe dla przedsięborców
Realność wprowadzenia strategii w życie Jak wdrożyć pełną strategię? Pozyskanie jak największej ilości sponsorów i partnerów Współpraca z firmami z branży IT – wykonanie aplikacji dla Fundacji W przypadku braku wystarczającej liczby sponsorów – ograniczenie do działań niskobudżetowych
Dziękuję za uwagę Karolina Suślik karolina.suslik@uj.edu.pl