i obywatelskich uczniów ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Szkoła Podstawowa im. ks. Stanisława Konarskiego w Wielkiej Wsi Przyjdź i przekonaj się, że warto się uczyć właśnie u nas!
Krzysztof Górczyński Kandydat do samorządu szkolnego w liceum im. I.J. Paderewskiego w Knurowie.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Hiszpańskie natchnienia
Tydzień kultury słowa
Czy jesteś osobą otwartą?
Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 Poznań ul. Powstańców Wielkopolskich 3.
Konferencja Pomorskiego Kuratora Oświaty
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Strategie rozwiązywania konfliktów
Ankieta na temat agresji w szkole
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
DOKTOR DOLITTLE NA KSIĘŻYCU
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Debata uczniów o szansach na kreowanie osobowości poszczególnej jednostki. INDYWIDUALIZM WŚRÓD TŁUMU.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
POWITANIE POŻEGNANIE WAŻNE ZWROTY
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Konkurs e-Portfolio dla szkół specjalnych Marcin Józef Klasa III A Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Leśnicy.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Podstawowe umiejętności pomagania
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Pedagogika, studia II stopnia
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Projekty zrealizowane w ZS1
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Hiszpańskie natchnienia
Zasady funkcjonowania
Anna K. Duda Barbara Binduga
CZEŚĆ JESTEM WERONIKA tRINSCHEK
Zapis prezentacji:

i obywatelskich uczniów ” Katarzyna Stryjek Konferencja „Mediacje rówieśnicze – szansą na rozwijanie postaw społecznych i obywatelskich uczniów ” Poznań 23 września 2015

Projekt powstał w wyniku współpracy Wydziału Rozwoju Społecznego Urzędu Miasta Gdańsk i Polskiego Centrum Mediacji Realizowany jest w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 33 w Gdańsku

Patronat honorowy Patronat naukowy

Nowy w naszej szkole

Cześć, jestem nowy To jest wasz nowy kolega... Cześć, nazywam się Paweł, jestem z Kędzierzyna

Nazywam się Mariusz... Chyba go nie polubię...

Nie lubię ich, jestem wierny Treflowi Co sądzisz o Zaksie?

Według mnie Zaksa jest lepsza Coś ty powiedział?! Według mnie Zaksa jest lepsza

Odmienne zdania

Poglądy przedstawione przemocą I co? Dalej taki pewny siebie?!

Pomocna dłoń Pomóc Ci kolego? Dzięki...

Ale będzie zabawnie

I tak nie będzie wiedział kto to zrobił

Co to jest?!

To nie było miłe...

Ale leszcze! hahahaha

Dosyć tego! Idę zgłosić tą sprawę!

Sprawa zgłoszona do mediatora

Dlaczego gnębisz nowego?

Mieliśmy odmienne zdania i mnie poniosło

Zdajesz sobie sprawę, że to co zrobiłeś było złe? I może być karalne?

Później razem porozmawiacie Teraz tak, przeproszę go...

Źle się z tym czuję 

Trzeba to załatwić, twój kolegą już wyraził skruchę

Rozmawiałem z nim o sprawie i ma zamiar cię przeprosić, myślę że sprawę możemy zostawić w naszym gronie

Jestem zadowolony że sprawa tak się potoczyła

Słuchaj, chciałem ci coś powiedzieć... Przepraszam za wszystko

OCZYWIŚCIE! No, to sprawa załatwiona, mam nadzieję że już więcej nie będę musiał załatwiać tutaj takich spraw

Rodzaje mediacji w oświacie mediacje rówieśnicze – dobrowolne porozumiewanie się stron ( uczeń-uczeń ) będących w konflikcie w obecności bezstronnego, akceptowanego i neutralnego mediatora ( ucznia superwizowane przez mediatora nauczyciela ) mediacje szkolne – dotyczą m.in. obszarów uczeń – nauczyciel, nauczyciel - nauczyciel, nauczyciel-dyrekcja, nauczyciel-rodzic. W przypadku mediacji prowadzonej między uczniem a nauczycielem warto brać pod uwagę tzw. mediację pośrednią mediacje oświatowe – dotyczą takich obszarów jak: szkoła – samorządy, szkoła-kuratorium, szkoła – środowisko lokalne itp.