Matematyka w sztuce
W celu zrobienia prezentacji udaliśmy się razem z panią od matematyki oraz jej córką do Muzeum Narodowego. Zwiedzaliśmy muzeum oraz szukaliśmy obrazów , które przedstawiają matematykę w sztuce.
Rafał Malczewski Urodzony 24 października 1892 w Krakowie, zmarł 15 lutego 1965 – polski malarz, rysownik, pisarz, narciarz, popularyzator Tatr i sportu. Namalował także obraz pt: „Mościce”. Obraz przedstawia oś symetrii, oraz w dolnej części obrazu widać pół koło, które kojarzy nam się z kątomierzem.
Władysław Roguski Urodzony w 1890 zmarł w 1940 roku. Namalował obraz pt: „Dancing”. Na pierwszy rzut oka widać stół w kształcie prostokąta oraz prawie na całym obrazie widać trapezy. Obraz nam się podoba, ponieważ jest kolorowy i wesoły.
Jan Spychalski Urodzony w roku 1893 , zmarł w 1946r. Namalował takie obrazy jak: „Kwiaty”, „Ku stoczni” oraz „Sąd”. Obraz podoba się większości naszej grupy. Przedstawia on bardzo ładne kwiaty, jeden z kwiatów jest namalowany za pomocą prostych linii. Za kwiatami widać prostokątne okno.
Drugi obraz pt: „Most w Starołęce” przedstawia więcej matematyki od pierwszego obrazu oraz jest ciekawszy.
Artur Nacht - Samborski Urodzony w roku 1898, zmarł w roku 1974. Na obrazie widać koła, różne wielokąty. Obraz jest staranny i kolorowy. Przedstawia owoce i kwiaty, bardzo wyraźnie widać światłocień.
Ten obraz nieco mniej nam się podoba, ale też jest bardzo ładny i wyraźnie widać trapez, proste linie oraz prostokąt.
Władysław Lam Obraz przedstawia trójkę ludzi, którzy grają w karty o kształcie prostokąta. Obraz jest ciemny.
Bolesław Cybis Urodzony w roku 1897. Namalował obraz pod tytułem „Stefa”. Zmarł w 1972 r. Na obrazie widać kobietę, która naszym zdaniem nie jest ładna. Jej ciało jest symetryczne. Jest w ponurych barwach.
Jan Zakrzewski Urodził się w roku 1946. Jest malarzem , namalował m.in. obraz pt: „Rysunek dziecka”. Obraz jest na ciemnym tle, z tyłu widać gałęzie i chmury. Widać prostokąty, cyfry i jednostki długości.
Nasza praca w muzeum :
Nasze wrażenia : Na początku wyprawy do muzeum wydawało nam się że będzie nudno, ale jak już oglądałyśmy obrazy było bardzo ciekawie. Nie wszystkie, ale większość obrazów nam się podobała. Każdej z nas obraz podobał się na inny sposób. Praktycznie w każdym obrazie można było dostrzec matematykę. Każdy był na swój sposób ciekawy.
Dziękujemy za uwagę. Klaudia, Agata, Weronika, Ewelina.