Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
PREZENTACJA - krok po kroku
Praca domowa ucznia Renata Jamorska.
PRACA DOMOWA UCZNIA Autor: Beata Słowińska.
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Spis treści: Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Pamiętaj o lekcjach!!! Nie siedź za długo!!! Nie siedź za długo!!! Nie.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Samodzielność dziecka
Jakub Szota Częstochowa 2012
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
W nauczaniu zintegrowanym
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Ocenianie Kształtujące
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Umiejętność obserwacji.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
DOBRY START.
Szkolny system wychowawczy
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Etyka nie tylko dla smyka Wartość – szacunek, odpowiedzialność
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Jak pomagać dziecku w nauce?
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Toyota production system
Masz za du ż o ś mieci i nie wiesz co z nimi zrobi ć ?!
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Dziecięcy apel do rodziców o wsparcie przed rozpoczęciem nauki szkolnej.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Ocenianie Kształtujące
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
MATURA 2018.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
PRAWIDŁOWA POSTAWA PRZY KOMPUTERZE
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
 Wskazówki do pracy z dzieckiem mającym problemy z koncentracją uwagi
Zapis prezentacji:

Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?

Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem warunków domowych

Przygotowanie miejsca pracy, czyli zrobienie porządku na biurku i ułożenie pod ręką wszystkich rzeczy potrzebnych.

Należy zwrócić uwagę na ułożenie ciała, wysokość krzesła dostosować do wysokości biurka i wzrostu dziecka, zadbać o dobre oświetlenie oraz spokój.

Ustalić plan odrabiania lekcji z uwzględnieniem przerw i konsekwentnie go przestrzegać. Najtrudniejsze lekcje odrabiać na początku

Najlepiej jest odrabiać lekcje w dniu, w którym zostały zadane.

Przepytać dziecko – odpowiadanie w domu na głos pozwala na sformułowanie myśli i przełożenie na wypowiedź ustną.

Jeśli dziecko nie lubi konkretnego przedmiotu, należy znaleźć ciekawostki i zainteresować je nimi.

Przy sprawdzaniu najpierw należy zauważyć i podkreślić to co zostało zrobione dobrze, a dopiero potem wskazać błędy i je omówić.

Sprawdzając zaznaczamy gdzie są błędy, nie poprawiamy, tylko staramy się wyjaśnić na czym błąd polega i pytaniami pomocniczymi naprowadzamy na prawidłowy tok myślenia.

Nie należy płacić dziecku za dobre stopnie, bo dziecko uczy się dla siebie a nie dla pieniędzy

Należy wytworzyć w domu odpowiednią atmosferę poszanowania nauki i wykształcenia.

Dziękuję za uwagę