CZTERY KROKI DO EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU Romeo Grzębowski Partner – Time for Team Development Consultants Dorota Michalec Dyrektor HR - Sonoco Poland Packaging.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Warsztaty psychologiczne
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
System awansu zawodowego nauczycieli – propozycja zmiany jakościowej
Metoda Development Center w praktyce
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Anna Paszkowska-Rogacz
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie projektami
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Extended DISC Polska 2005.
Organizacja i zarządzanie firmą
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Lider- Przywódca.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Co chcieliśmy osiągnąć?
1 Struktura organizacyjna przedsięwzięcia Opracował: Jan Józef Pośnik.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Prezentacja testu EXTENDED DISC Analiza Indywidualna
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
8 zasad postępowania lidera
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
MODELE ZACHOWAŃ Narzędzie, które poznajemy, pozwala identyfikować główne modele zachowań, aby usprawnić interakcje z innymi ludźmi, pomaga nam efektywniej.
The Leader in Me.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

CZTERY KROKI DO EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU Romeo Grzębowski Partner – Time for Team Development Consultants Dorota Michalec Dyrektor HR - Sonoco Poland Packaging Services

O czym chcemy mówić ? Najczęściej spotykane problemy w zespołach Jak to było w Sonoco? Kilka słów o teorii Jak wykorzystać w pełni potencjał zespołu – opis procesu i rezultatów Pytania i dyskusja

Najczęściej spotykane problemy w zespołach Brak dbałości o wyniki Unikanie odpowiedzialności Brak zaangażowania Obawa przed konfliktem Brak zaufania Patrick Lencioni Pięć dysfunkcji pracy zespołowej

Teoria ludzkiego potencjału Postawy Wartości Umiejętności Wiedza Doświadczenie Oczekiwania Stan fizyczny Stan psychiczny Nieświadome zachowania Świadome zachowania Uwarunkowania kulturowe

Diagnoza potencjału Analiza Indywidualna Analiza Stanowiska Analiza Pary Poziom Rozwoju Zespołu Analiza Zespołu Ocena Kompetencji 3600 Badania Ankietowe Analiza Indywidualna 3600

Czterostrefowy model stylów zachowań Myślenie Uczucie Intuicja Percepcja 6 zmysł 5 zmysłów D C I S Zmiana Odnowa Sprawdzanie Instrukcje Tradycje Wywieranie wpływu Generowanie pomysłów Fakty Twarde wartości Wyniki Logika Systemy Analizy Przyjazne podejście Dbałość o innych Emocje Ludzie Komunikacja Otwartość

Czterostrefowy model stylów zachowań Dokładny Przestrzega zasad Logiczny, ostrożny Formalny, zdyscyplinowany Unika towarzyskości Nie wyraża opinii Utyka w szczegółach Nie podejmuje ryzyka Dobry słuchacz Wzbudza zaufanie Ostrożny, cierpliwy Spokojny, opanowany Uparty Unika zmian Opiera się nowym pomysłom Nieustępliwy Niezależny, pewny siebie Lubi konkurować, wymagający Łatwo podejmuje decyzje, stanowczy Przytłaczający Nadużywa władzy Agresywny, bez ogródek Skoncentrowany na sobie Towarzyski Przekonywujący Lubi mówić, otwarty Pełen entuzjazmu i energii Krzykliwy Traci poczucie czasu Nieostrożny, niedyskretny Pobudliwy, postępuje pochopnie Intuicja Percepcja I S Myślenie Uczucie D C

Czterostrefowy model stylów zachowań Myślenie Uczucie Intuicja Percepcja C D S I

Diament Extended DISC C I S D Dystans Logika Fakty Poprawność Wyniki Zmiana C I S D Marek Dokładność Standardy Wpływ Aktywność Sumienność Cierpliwość Ludzie Optymizm Bycie pomocnym Bycie przyjaznym

Najczęściej spotykane problemy w zespołach Brak dbałości o wyniki Unikanie odpowiedzialności Brak zaangażowania Obawa przed konfliktem Brak zaufania Patrick Lencioni Pięć dysfunkcji pracy zespołowej

Cztery kroki do Efektywności Zespołu: Analiza potencjału zespołu 2. Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole 3. Doskonalenie metod pracy zespołu 4. Zespół w działaniu

1.Analiza potencjału zespołu Jakie są naturalne talenty i predyspozycje poszczególnych członków zespołu? O co najczęściej się spieramy i dlaczego? Co nas motywuje? Jakie są mocne strony naszego zespołu? Jakie są nasze słabości? Jakich zachowań nam brakuje? Co możemy z tym zrobić? Jakie presje występują w naszym zespole?

Analiza potencjału zespołu Co robimy na tym etapie? Extended DISC® Analiza Indywidualna Extended DISC® Analiza Zespołu Warsztaty Indywidualne konsultacje z członkami zespołu

Analiza potencjału zespołu Mapa Zespołu Gdzie jesteśmy?

Analiza potencjału zespołu Mapa Zespołu Dokąd zmierzamy?

Analiza potencjału zespołu - rezultaty dla Klienta Poprawiła się komunikacja w zespole - bardziej efektywne spotkania Wprowadzono dopasowywanie zadań / ról w projektach do naturalnych predyspozycji konkretnych osób Zrozumiano przyczyny niektórych konfliktów i w miarę możliwości neutralizowano je z wyprzedzeniem Dobra podstawa do dalszych działań rozwojowych

Analiza potencjału zespołu - rezultaty dla Sonoco Otwartość ,„więcej luzu” i empatii w zespole menedżerskim Więcej nieformalnych spotkań Większe zainteresowanie poza zawodowymi tematami Docenianie inności (z wykorzystaniem modelu ED)

2. Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole Co cenimy u innych członków zespołu? Co nam przeszkadza we wzajemnej współpracy? Jak udzielamy informacji zwrotnej w zespole? Czy na co dzień jesteśmy wystarczająco otwarci? Jak postrzegamy nawzajem swoje zachowania? Czego oczekujemy od siebie nawzajem? Czy potrafimy sobie zaufać? Czy są tematy których unikamy?

Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole Co robimy na tym etapie? Extended DISC® Analiza Indywidualna 360° Warsztaty - sesja zespołowej informacji zwrotnej

Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole 5 3 N3 4 N4 Osoba oceniana Jan Postrzeganie ocenianego 2 N2 1 N1 Pożądane zachowania Oceniający S I

Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole - rezultaty dla Klienta Jeden z kluczowych menedżerów ujawnił chęć odejścia z firmy spowodowaną złą relacją z szefem Dyrektor Generalny wprowadził regularne spotkania coachingowe z członkami swojego zespołu Członkowie zespołu mają świadomość w jaki sposób ich zachowania w pracy / styl zarządzania wpływają na wyniki firmy Atmosfera w zespole znacząco się poprawiła

3. Doskonalenie metod pracy zespołu Jak nasz zespół funkcjonuje w stosunku do oczekiwań lidera i członków zespołu? Jak ustalamy cele naszej firmy, cele zespołu? Jak dbamy o swój rozwój? Czy wystarczająco delegujemy uprawnienia? Czy otrzymujemy odpowiednie wsparcie? Czy dotrzymujemy zobowiązań? Jak rozwiązujemy problemy? Jak wykorzystujemy naszą kreatywność? Na jakich obszarach, powinien skupiać się wysiłek rozwojowy zespołu?

Doskonalenie metod pracy zespołu Co robimy na tym etapie? Extended DISC® Poziom Rozwoju Zespołu Warsztaty

Doskonalenie metod pracy zespołu Poziom rozwoju zespołu:

Doskonalenie metod pracy zespołu Poziom rozwoju zespołu:

Doskonalenie metod pracy zespołu Poziom rozwoju zespołu: Benchmarking

Doskonalenie metod pracy zespołu - rezultaty dla Klienta Wyeliminowano sprzeczne cele poszczególnych departamentów firmy Zmodyfikowano system premiowania menedżerów – wprowadzono premię od wyników zespołu Zmieniono zasady pracy nad projektami Wprowadzono system „żółtych kartek” Określono sposób podejmowania kluczowych decyzji Zwiększono zakres delegowania uprawnień

Doskonalenie metod pracy zespołu - rezultaty dla Sonoco Każde spotkanie jest podsumowane i powstaje plan działań Każde zadanie ma przypisanego właściciela (projekty nie zawsze związane stricte z zakresem obowiązków) Zadajemy sobie pytanie – „jak możemy to zrobić inaczej?” Podziękowanie i feedback na koniec spotkania Zwiększyła się punktualność uczestników

4. Zespół w działaniu Czy stosujemy na co dzień to czego się dowiedzieliśmy na poprzednich etapach? Jak działamy w praktyce? Czy powielamy jakieś schematy działania? Czy to nam pomaga, czy przeszkadza? Co moglibyśmy robić lepiej? Czy dbamy na co dzień o efektywność naszej pracy zespołowej? Czy osiągamy zamierzone rezultaty? Team Coaching (wg standardów ICC)

Zespół w działaniu Zwrócono uwagę i wyeliminowano nieefektywne schematy działania: Zbyt dominująca rola szefa zespołu Stałe spory pomiędzy szefem zespołu i jednym z menedżerów Brak aktywności części członków zespołu Uświadomiono potrzebę ciągłej pracy nad efektywnością zespołu Decyzja o przeprowadzeniu całego procesu dla dwóch kolejnych zespołów - średniej kadry menedżerskiej

Cztery kroki do Efektywności Zespołu: Analiza potencjału zespołu 2. Budowanie zaufania i poprawa relacji w zespole 3. Doskonalenie metod pracy zespołu 4. Zespół w działaniu

Pytania?

Dziękujemy