SURREALIZM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

EDVARD MUNCH ur. 12 grudnia 1863 zm.23 stycznia 1944.
ŚWIAT BEZ GRANIC? RASIZM,KSENOFOBIA A OCHRONA PRAW CZŁOWIEKA.
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
*POSTMODERNIZM Jackson Pollock, No 5 (‘48)
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
autor: Katarzyna Jarkiewicz
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
Salvador Dali S u r r e a l i z m.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
Zainspirowani barokiem
Sztuki plastyczne
Frida Kahlo ( ) żyła 47 lat.
Poezja metafizyczna.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
SURREALIZM.
To szklana bryła rozszczepiająca światło białe
Malarstwo Intuicyjne INN
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
DOWODY NA ISTNIENIE BOGA
Porównanie grafiki rastrowej i wektorowej
Pieter Bruegel „Miesiące”
Malarstwa.
Marzenia.
Surrealizm Światopogląd Postawa życiowa Ruch artystyczno-intelektualny
Futuryzm.
Józef Pankiewicz Lublin La Ciôtat (Francja) 1940
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
KIM JESTEŚ CZŁOWIEKU?.
Moje Hobby - Style rysowania
- izmy na przełomie wieków
Surrealizm Joanna Jakacka.
SURREALIZM Salwador Dali.
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
Moje zainteresowania Malarstwo.
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
ur r zm r Malarstwo bliskie naturze
Malarstwo 1. połowy XX wieku
Figury niemożliwe Figury niemożliwe. Figury niemożliwe Figury niemożliwe.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Zasięg cywilizacji według Samuela P. Huntingtona
Malarstwo obrazem epoki
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Zastosowanie matematyki w sztuce
Auguste Renoir.
Giorgio de Chirico ( ) malarstwo metafizyczne
BENEDYKT XVI KATECHEZA W CZASIE AUDIENCJI GENERALNEJ 11 MAJA 2011 R. O MODLITWIE.
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
Wykład Prof. UWM dr hab. Ewa Kantowicz Katedra Pedagogiki Społecznej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.
Kliknij aby kontynuować.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Stereogramy i iluzje optyczne
Romantyzm w muzyce zaczął się rodzić już za życia Beethovena, w okresie po rewolucji francuskiej, kiedy to w całej Europie zaczęły zachodzić zmiany.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Materiały dla studentów NSP
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Symbolizm w malarstwie.  Odilon Redon (ur. 22 kwietnia 1840 w Bordeaux, zm. 6 lipca 1916 w Paryżu) – francuski malarz i grafik symbolista.  Krótka biografia:
 Salvador Dalí, właśc. Salvador Domènec Felip Jacint Dalí i Domènech, marquès de Dalí de Púbol (ur. 11 maja 1904 w Figueres, zm. 23 stycznia 1989 tamże)
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

SURREALIZM

"Surrealizm - czysty automatyzm psychiczny, przez który zamierza się wyrazić bądź w słowach, bądź w piśmie, bądź w każdy inny sposób rzeczywiste funkcjonowanie myśli. Dyktando myśli pod nieobecność wszelkiej kontroli sprawowanej przez rozum, poza wszelkimi sprawdzianami estetycznymi lub moralnymi". (Breton)

Światopogląd: wyobraźnia surrealistyczna psychoanaliza Zygmunta Freuda wolność, pragnienia, miłość, poezja marzenia senne i wizje deliryczne mity, zabobony, przesądy, wierzenia

Sztuki plastyczne

Georgio de Chirico (1888-1978) „Więcej zagadki jest w cieniu człowieka idącego w słońcu niż we wszystkich przeszłych, obecnych i przyszłych religiach.”

Georgio de Chirico „Archeolog”

Prekursor surrealizmu (1911 – 1918) Twórczość metafizyczna Łamanie zasad perspektywy renesansowej Marzenie senne, wyobraźnia dziecka Obraz w obrazie Szydzi z dobrodziejstw cywilizacji, która zabija naturalność i spontaniczność

Giorgio de Chirico „Pieśń Miłości”

Giorgio de Chirico „Stacja Montparnasse”

Yves Tanguy (1900-1955) Okres surrealistyczny - od 1927 roku Pejzaż wewnętrzny Pejzaże bez skali i linii horyzontalnych, pełne form kostnych, skamielin, przypominające głębie mórz, pustynie, kosmos Niewiele form i barw Chce obalić bariery pomiędzy widzialnym a wyobrażalnym

Salvador Dali (1904 – 1989) „Od czasów Rewolucji Francuskiej rozpowszechnia się błędna, bzdurna i podzielana przez wszystkich opinia, że geniusze (…), są istotami ludzkimi pod każdym względem przypominającymi (…) zwykłych śmiertelników. Jest to opinia fałszywa. (…) jest fałszywa w odniesieniu do mnie, geniusza o najbogatszym w dzisiejszych czasach życiu duchowym, najprawdziwszego geniusza współczesności (…)”

Inspirował go Zygmunt Freud W 1934 roku wyrzucony z grupy surrealistycznej Malarz, pisarz, twórca „przedmiotów do funkcjonowania symbolicznego” i reklam, filmowiec, projektant biżuterii Metoda paranoiczno – krytyczna Stwarza iluzję trójwymiarowości na dwuwymiarowej płaszczyźnie płótna Skróty perspektywistyczne

Salvador Dali „Pierwszy dzień wiosny”

Salvador Dali „Płonąca żyrafa”

Salvador Dali „Płonąca żyrafa”

Max Ernst (1891-1976) Malarz, rzeźbiarz, pisarz, grafik Wynalazca nowych technik tworzenia automatycznego (collage, frottage, grattage) i mistrz tych technik Niesamowite, wielobarwne formy i konfiguracje Łączenie technik

Max Ernst - Dekalkomania

Max Ernst - Collage

Max Ernst „Kapelusz czyni człowieka”

Rene Magritte (1898-1967) "Ja czuwam, aby malować tylko takie obrazy, które ewokują tajemnice świata. Aby to było możliwe muszę być całkiem rozbudzony".

Nie stosował sposobów zapisu automatycznego, nie był zwolennikiem eksperymentu, preferował olej na płótnie Obrazy to istne rebusy i zagadki. Wyobcowanie przedmiotów z właściwego ich kontekstu Stworzył makiety rzeźb, przedstawiające motywy swego malarstwa

Andree Masson (1896-1987) "Rysunki automatyczne" - narzucał takie tempo rysowania, by obraz powstawał bez udziału świadomości. „Obrazy z piasku”. Obsesja okrucieństwa. Tematy: masakry, ofiary, metamorfozy, labirynty.

Andre Masson „Kobieta z Martyniki”

Andre Masson „Metafizyczna ściana”

Joan Miro (1893-1984) Nie odwzorowywał natury. Świat wypełniony postaciami -ideogramami, umieszczonymi w nieokreślonej przestrzeni. Formy płynne, organiczne, delikatne, ironiczne i dowcipne. Ciągle poszukiwał nowych materiałów.

Jean Miro „Szlachcic w dole”

Jean Miro „Czerwone słońce”

Francis Picabia (1879-1953) Poeta, powieściopisarz, scenarzysta, choreograf, malarz. Nieustannie zmieniał styl. Stosował: krzykliwe barwy, pióra, zapałki, słomę, druty, grzebienie. Poddaje w wątpliwość sens istnienia sztuki, zaprzecza sam sobie.