Regionalny drogowy transport osób – sytuacja ekonomiczna Stryków 11.09.2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przykład liczbowy Rozpatrzmy dwuwymiarową zmienną losową (X,Y), gdzie X jest liczbą osób w rodzinie, a Y liczbą izb w mieszkaniu. Niech f.r.p. tej zmiennej.
Advertisements

I część 1.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników egzaminu maturalnego 2012
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
 DOBRE, TAŃSZE, DOSTĘPNE.
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
Podatki i opłaty lokalne w 2008 roku
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2006
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Analiza kosztów Miechów Cena brutto wyprodukowanej jednostki energii cieplnej na podstawie cen paliw z września L.p. Paliwo - nośnik.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Monika Rokosik Katarzyna Rola. Wykrywanie kursu akcji poniżej dołka znajdującego się pomiędzy dwoma sąsiednimi górkami, z których późniejsza jest mniejsza.
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Opracowano w Departamencie Kontrolingu Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. według stanu na.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 1.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
Analiza wykonania budżetu za 2007 rok w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola. Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
TURYSTYKA WIEJSKA SZANSĄ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA TURYSTYKA WIEJSKA NA DRODZE DO KOMERCJALIZACJI Kielce, 9 kwietnia 2010 r.
LICZBA I STRUKTURA BEZROBOTNYCH NA TERENIE POWIATU GOSTYŃSKIEGO.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
- powtórzenie wiadomości
Dom Development SA Spotkanie z inwestorami Warszawa, 27 lutego 2007 Prezentacja wyników za 4 kwartał 2006.
Ilości nadanych usług pocztowych wraz z dynamikami – Poczta Polska – lata 2006 – 2009.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Odzyskać obywatelstwo perspektywa makroekonomiczna Anna Zachorowska-Mazurkiewicz Feministyczny Think Tank.
Najlepsi czytelnicy w historii szkoły 1965/66 - Mirosław Twardy VIII g 1966/67 - Katarzyna Gąsior VIII 1967/68 - Marta Ziarko I a 1968/69 - Elżbieta Sarek.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Wydział Nadzoru nad Systemem Opieki Zdrowotnej Oddział Analiz i Statystyki Medycznej Zgony przedwczesne w województwie.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Regionalny drogowy transport osób – sytuacja ekonomiczna Stryków r.

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 2 Dane w oparciu o materiały statystyczne uzyskane z: Transport – wyniki działalności w 2006;2007 (GUS); Krajowy Rejestr Sądowy – sprawozdania roczne; Informacje własne PIGTSiS otrzymywane od przewoźników; 2005 r. – 152 przedsi ę biorstw, (173 – 87,8 % ) 2006 r. – 142 przedsi ę biorstw, (170 – 83,5 % ) 2007 r. – 125 przedsi ę biorstw, (165 – 75,8 % ) 2008 r przedsi ę biorstw. (160 – 73,1 % )

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 3 Wyniki ogólne transportu drogowego Rok 2007/2006 Sprzedaż usług - 103,9 %, Koszt własny - 103,8 %, Wynik finansowy brutto - 105,7 %; Wynik finansowy netto - 104,2 %; Zatrudnienie - 101,0 %; Średnia płaca (2929,60 zł) - 107,5 %.

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 4 Wyniki ogólne pasażerskiego transportu drogowego LPLP opis /06 % 07/00 % 1Praca przewozowa w mln pkm ,2086,21 2Pasażerowie w tys. osób 2.084,7954,5782,0751,5718,395,5875,25 3Śr. odległość przewozu 22,333,237,5 38,1 4Autobusy w tys. 92,182,479,683,587,6104,91106,31

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 5 Wyniki ogólne pasażerskiego transportu drogowego Opis % Linie komunikacji regionalnej ,3 % linii podmiejskich (30 km) ,2 Linie komunikacji miejskiej ,1 W tym – wychodzące poza ,5 Autobusy w tr. publicznym ,7 Autobusy w K. miejskiej ,2 Autobusy w Polsce ,9

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 6 Wyniki ogólne pasażerskiego transportu drogowego Struktura wieku autobusów w % wiek PKS do 2 lat 4,9 5,0 3, ,96,05,8 8, ,416,916,2 17, ,014,215,7 25, ,126,323,4 32, ,626,928,1 12,02 pow. 31 lat3,14,85,80,01 Średni wiek15,2 lata16,1 lat16,5 lat13,7 lat

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 7 Wyniki ogólne pasażerskiego transportu drogowego - Sprzedaż biletów Porównanie – 2006 do 2005 i 2007 do 2006 w % Ogółem - 95,8 % oraz 94,7 %; Jednorazowe - 92,4 % oraz 94,8 %; (43,93 % przejazdów) miesięczne szkolne - 98,7 % oraz 95,1 %; (56,09 % przejazdów) Miesięczne pracownicze - 94,8 % oraz 93,1 %; Samochody prywatne - 108,5 % oraz 109,0 %; Praca przewozowa w komunikacji regularnej - 94,8 % oraz 93,7 %. Osoby - kolej - 102,8 % oraz 104,9 %

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 8 Wyniki ogólne pasażerskiego transportu drogowego Rentowność całego transportu w Polsce: ,0 %, ,3 %, ,7 % Rentowność przewoźników (członków Izby) – ogółem oraz z przewozu osób: ,01 % oraz - 4,73 %, ,82 % oraz - 4,79 %, ,91 % oraz - 3,00 %, 2008 I półrocze - 0,64 % oraz - 4,44 %

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 9 Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw przewozowych – członków PIGTSiS Przebieg w komunikacji regularnej Przedsiębiorstwa PKS w latach RokPrzebieg w tys. km% do roku ubiegłego % do roku , ,1101, ,997,5998, ,199,9898, ,495,7294, ,499,9994, ,4100,4595, ,395,1990, ,089,5180,99

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 10 Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw przewozowych – członków PIGTSiS Podstawowe relacje ekonomiczne opis I półrocze 2008 Śr. M. sprzedaż ogółem w tys. zł 1667,81898,21937,62001,5 Śr. M. sprzedaż usług przew. w tys. zł 1197,31256,41307,21345,6 Śr. M. wysokość dopłat w tys. zł 252,4271,7286,8250,3 Śr. Zatrudnienie - osób 240,9239,7 233,8 Śr. Liczba autobusów - sztuk 105,2104,5102,9102,5 Udział przewozu osób w sprzedaży ogółem w % 71,7966,1967,4767,23 Udział dopłat w sprzedaży usług przewozu osób w % 21,3121,9822,3822,85

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 11 Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw przewozowych – członków PIGTSiS Podstawowe relacje ekonomiczne opis I półrocze 2008 Rentowność z całej działalności 0,011,821,910,64 Rentowność z przewozu osób -4, 73-4,79-3,00-4,44 Przedsiębiorstwa osiągające zysk z całej działalności w % 59,8664,1069,7542,24 Przedsiębiorstwa osiągające zysk z przewozu osób w % 17,2019,2326,8918,97

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 12 Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw przewozowych – członków PIGTSiS Poziom wyników poszczególnych Przedsiębiorstw w I półroczu roku 2008 Rentowność ogółem od 22,54 % do - 31,60 %; Rentowność prz. osób od 22,79 % do - 50,72 %; Udział dopłat od 44,08 % do 2,14 %; Przewozy osób w sprzedaży od 100,00 % do 25,51 %.

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 13 Bariery Wzrost kosztów działalności – paliwo, płace, materiały, Nieuczciwa konkurencja, tolerowana przez organa władzy, Rozregulowanie rynku przewozu osób, Brak pracowników – kierowców i mechaników, Spadek liczby uczniów, Zwiększanie się liczby samochodów osobowych, Ograniczona możliwość wzrostu cen za świadczone usługi, Starzenie się posiadanego taboru – brak środków na jego odnowę, Brak mechanizmów wsparcia prawnego i ekonomicznego komunikacji publicznej, Nierówność obciążeń podatkowych różnych przewoźników.

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 14 Obciążenia finansowe Podatki: Opłaty VAT - za dokumenty przewozowe Dochodowy - za drogi krajowe Od nieruchomości - za korzystanie ze środowiska Od środków transportu - ubezpieczenia Nierówność zasad ewidencji podatkowej - dywidenda Związane z pracą Wynagrodzenia za prace Składki ubezpieczeń społecznych Podróże służbowe Fundusze socjalne Omijanie przepisów K.P. przez niektórych przewoźników

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 15 Czynniki pozytywne - Korkowanie się dróg utrudniające korzystanie z samochodów, - Starzenie się społeczeństwa, - Wzrastająca świadomość konieczności wspierania komunikacji publicznej, - Rozwój gospodarczy kraju mogący spowodować wzrost pracowników dojeżdżających do pracy, - Rozwój obszarów aglomeracyjnych – wydłużanie się drogi z miejsca zamieszkania do pracy i do centrów miast.

Regionalny drogowy transport osób - sytuacja ekonomiczna 16 Opracowano na posiedzenie Walnego Zwyczajnego Zgromadzenia członków PIGTSiS Wrzesie ń 2008 r. Opracował Zdzisław Szczerbaciuk