Skala i plan mgr Janusz Trzepizur.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Jednostki objętości.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
Zadania ze Skali.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Myślę, więc jestem. René Descartes. Gr. A km 2 = 1,3*10 6 km 2 = 1,3*10 6 *10 6 m 2 =1,3*10 12 m 2 Gr B 8980 km 2 = 8,98*10 3 km 2 =8,98*10 3.
Powiększanie i zmniejszanie figur
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Prostokąt i kwadrat.
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jednostki pola powierzchni.
Jednostki długości i ich zamiana
Matematyka w życiu CODZIENNYM !
Zadania i łamigówki matematyczne.
OBLICZANIE SKALI MAPY Odległość między Ciechanowem a Kijowem w linii prostej wynosi 725 km. Oblicz skalę mapy, na której ta odległość wynosi 14,5 cm. Dane:
PROCENTY.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
ZACZYNAM. Wartość wyrażenia 3+2*23-15= a)40 b)100 c)34.
Nazywam się Kacper Składowski. Mam 19 lat. Chodzę do trzeciej klasy Technikum Elektronicznego w ZESPOLE PONDGIMNAZJALNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
UŁAMKI ZWYKŁE.
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
Podstawy programowania
ALGORYTMY.
KONSTRUKCJE TRÓJKĄTÓW
Graniastosłupy! Autor: Adam Pronobis I B.
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
2 Doświadczenia ze świeczką
SKALA.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
To śmieszne...
Ile przyrody w mojej głowie, tego się po lekcji dowiem Ćwiczenia praktyczne.
Nil Autor: Błażej Bekalarczyk Klasa IV.
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Temat 5: Elementy meta.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Skala i plan.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Matematyka wokół nas.
Matematyka w życiu codziennym
GEOMETRIA.
„Opole matematycznie”
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
SKALA.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
metrcentymetrmilimetrcalmilakilometrdecymetrjardkrokpiędźłokiećstopakabelwiorstasążeń.
Zamiana jednostek długości i pola
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

Skala i plan mgr Janusz Trzepizur

Skala Skala jest to iloraz dwóch liczb, który mówi nam, ile razy zmniejszyliśmy lub zwiększyliśmy rzeczywiste wymiary danego przedmiotu. skala 2 : 1 skala 1 : 1 skala 1 : 2 powiększenie 2 razy rysunek naturalnej wielkości zmniejszenie 2 razy

Odcinek AB narysowano w rzeczywistych wymiarach, dlatego powiemy, że przedstawiono go w skali 1:1 (czytamy: jeden do jednego). Jeżeli narysujemy odcinek CD tak, aby był dwa razy mniejszy niż w rzeczywistości, wtedy powiemy, że przedstawiliśmy go w skali 1:2 (czytamy: jeden do dwóch). Jeżeli narysujemy odcinek tak, aby był dwa razy większy niż w rzeczywistości, wtedy powiemy, że przedstawiliśmy go w skali 2:1 (czytamy: dwa do jednego). Skala 1 : 1 A B Skala 1 : 2 C D Skala 2 : 1 E F

Zadanie 1. W każdej linijce napisz słowo „powiększenie” lub „zmniejszenie” i dopisz ile razy: a) skala 3:1 powiększenie 3 razy b) skala 1:4 zmniejszenie 4 razy c) skala 7:1 powiększenie 7 razy d) skala 1:5 zmniejszenie 5 razy

Zadanie 2. Tablica w szkole ma wymiary 240 cm i 100 cm. Napisz, jakie wymiary będzie miała tablica w skali: a) skala 2:1 420 cm i 200 cm b) skala 1:4 60 cm i 25 cm c) skala 3:1 720 cm i 300 cm d) skala 1:5 48 cm i 20 cm

Odczytywanie odległości na planie i na mapie. Jeśli mapa jest w skali 1 : 100, to 1 cm na mapie to w rzeczywistości 100 cm, czyli 1 m. 1 mm na mapie to w rzeczywistości 100 mm, czyli 10 cm. Jeżeli mapa jest w skali 1 : 1000, to 1 cm na mapie to w rzeczywistości 1000 cm, czyli 10 m. 1 mm na mapie to w rzeczywistości 1000 mm, czyli 1 m.

Odległość między pocztą a hotelem wynosi 1 cm na mapie Odległość między pocztą a hotelem wynosi 1 cm na mapie. Jaka jest rzeczywista odległość? Ponieważ skala wynosi 1 : 10000, czyli 1 cm na mapie to 1 cm · 10000 = 10000 cm = 100 m = 0,1 km w rzeczywistości. Odp.: Rzeczywista odległość między pocztą a hotelem wynosi 100 m.

Podłoga w pokoju ma wymiary m i m. Podłoga w garażu ma wymiary m i m. Zadanie 1. Architekt wykonał plan mieszkania w skali 1:200. Korzystając z danych umieszczonych na planie, wykonaj potrzebne obliczenia i uzupełni tekst. 3 cm 4 cm 2 cm 3 cm kuchnia garaż pokój 5 cm 3 cm łazienka przedpokój Podłoga w pokoju ma wymiary m i m. Podłoga w garażu ma wymiary m i m. Podłoga w przedpokoju ma wymiary m i m. Podłoga w kuchni ma wymiary m i m. 10 6 10 4 4 2 6 8

mm – milimetr, cm – centymetr, dm – decymetr, m – metr, km – kilometr Jednostki długości 1 cm = 10 mm 1 dm = 10 cm = 100 mm 1 m = 10 dm = 100 cm = 1000 mm 1 km = 1000 m = 10000 dm = 100000 cm mm – milimetr, cm – centymetr, dm – decymetr, m – metr, km – kilometr

Bibliografia H. Lewicka i E. Rosłon, „Matematyka wokół nas” (klasa 4), Nowa Era, Warszawa 1999. J. Brdnarczuk i J. Bednarczuk, „Matematyka w segregatorze” (klasa 4), WSiP, Warszawa 2006. Ł. Badowski, A. Chmielecka, A. Trajnerowicz, Ewa i Krzysztof Werner-Malento, „Kompendium szóstoklasisty MATEMATYKA”, Papilon.