- powtórzenie wiadomości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cechy podzielności liczb
Advertisements

Podziwu godna liczba Pi trzy koma jeden cztery jeden.
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
MATEMATYKA Liczby całkowite.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
QUIZ MATEMATYCZNY.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Patrycja Zasuń kl. 6c Rok szkolny 2008/2009
Maria Jolanta Różańska
Temat lekcji: GRANICA CIĄGU.
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Wszystko co chciałbyś wiedzieć ale ..
Wykaz szpitali SzpitaleTelefonAdres Szpital Uniwersytecki Nr 1 im. dr Jurasza (0-52) ul. M. Skłodowskiej- Curie 7-9 Szpital Uniwersytecki Nr.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Systemy liczbowe.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Przygotował: Marcin Horak
Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger
LICZBA Alicja Pawłowska 1B.
Mnożenie i dzielnie liczb dziesiętnych
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
RZYMSKI SYSTEM ZAPISYWANIA LICZB
Cechy podzielności liczb
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni 98_63_mf_g1 Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Polanowie 98_49_mf_g1 Opiekuowie:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Ciekawostki o liczbach
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Systemy Liczenia - I Przez system liczbowy rozumiemy sposób zapisywania i nazywania liczb. Rozróżniamy: pozycyjne systemy liczbowe i addytywne systemy.
Podzielność liczb naturalnych
Przedziały liczbowe ©M.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
Układ dwójkowy, cyferki, cukierki. cukierki, cyferki.
Matematyka i nasz język ojczysty
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Co to jest liczba mieszana?
CECHY PODZIELNOŚCI LICZB NATURALNYCH
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
ÓSEMKOWY SYSTEM LICZBOWY
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
GO! Gdy zaznaczysz poprawną odpowiedź, otrzymasz oklaski – jeśli nie, to komputer odrzuci dwie błędne… Jeśli znowu zaznaczysz złą odpowiedź komputer cofnie.
ELA CECUR I WIKTORIA BARAN
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Co powinniśmy wiedzieć o liczebniku?
Anna Karpińska i Katarzyna Mazurek
Nierówności liniowe.
ZAPISYWANIE LICZB ARABSKICH Opracowała mgr Agnieszka Dyrka
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Przedziały liczbowe.
Cechy podzielności liczb
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

- powtórzenie wiadomości Liczby i cyfry - powtórzenie wiadomości

Zad.1. Za pomocą ilu różnych cyfr zostały zapisane liczby? 7382 30565 11397001 7382 30565 11397001 4 4 5

Zad.2. Ile jest elementów w zbiorze A = { 7, 99, 0, 6, 129, 378, 2 }, które nie są cyframi?

Zad.3. Uzupełnij zdanie: Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12...... , to liczby   naturalne.

Zad.4. Zapisz słownie liczby podane w tabelce. Grupa miliardów Grupa milionów Grupa tysięcy Grupa jedności S D J a 4 3 1 9 2 b c 5 6 8 d 7

a) czterysta trzydzieści miliardów trzysta dziewiętnaście milionów dwieście czterdzieści dwa b) dziewięć miliardów czterdzieści trzy miliony dwieście dziewięć tysięcy cztery c) trzydzieści milionów pięćset pięćdziesiąt sześć tysięcy osiemset czterdzieści dziewięć d) sześćdziesiąt siedem miliardów czterysta dwadzieścia pięć milionów tysiąc sześćset

Zad.5. Uzupełnij zdania: tysięcy 6 5649 to: 5 ........................ .......... setek 4 ......................... 9 ...................... 432 to: ........... dziesiątki i 2 ................. 2350 to: 235 ..................................... dziesiątki jedności 43 jedności dziesiątek

Zad.6. Zapisz cyframi. 21 mld 304 tys. 9 mln 5 mln 56 tys. 300 2 mld 75 mln 4 tys. 21 000 000 000 304 000 9 000 000 5 056 300 2 075 004 000

Zad.7. Zapisz za pomocą skrótów. 62 000 000 3 125 007 000 520 000 604 000 3 656 000 777 600 000 000 62 mln 3 mld 125 mln 7 tys. 520 mld 604 tys. 3 mln 656 tys. 777 mld 600 mln

Zad.8. Podaj współrzędne punktów zaznaczonych na osi liczbowej. 1 C A D B ( 8 ) ( 13 ) ( 5 ) ( 11 ) A B C D

Zad.9. W wolne pola wpisz brakujące liczby. 3540 3750 3670 3600 3720

Zad.10. Podane liczby uporządkuj rosnąco: 78, 12, 36, 9, 999, 4, 80, 65. 4, 9, 12, 36, 65, 78, 80, 999

Zad.11. Piotrek zapisał przybliżenia liczby 28 456 449. Poprawnie? a) 28 456 450 – w przybliżeniu pełnych dziesiątek b) 28 456 500 – w przybliżeniu pełnych setek c) 28 456 400 – w przybliżeniu pełnych tysięcy 28 460 000 – w przybliżeniu pełnych dziesiątek tysięcy e) 28 400 000 – w przybliżeniu pełnych setek tysięcy f) 29 000 000 – w przybliżeniu pełnych milionów g) 30 000 000 – w przybliżeniu pełnych dziesiątek milionów

Zad.12. Wstaw znak większości lub mniejszości między pary liczb. > MCDIX MCCLXVI CXXVI CXL DXLIX DLI < <

Zad.13. Czy poprawne są zapisy? Wpisz „t” lub „n”. IIX IXC CCIX LC LL MM DM n n n t n n t

Powodzenia podczas pracy klasowej!!!