Ułamki zwykłe – zadania kl. IV

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

W królestwie czworokątów
Procenty – powtórzenie wiadomości
Obliczanie ułamka danej liczby.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
RUCH I JEGO WZGLĘDNOŚĆ – zakres rozszerzony
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Dyskretny szereg Fouriera
Opracowała: Justyna Piegat
Astronomia Merkury, Wenus, Ziemia Układ Słoneczny Planety Księżyce
Temat: Tor ruchu a droga.. 2 Tor ruchu to linia, po jakiej poruszało się ciało. W zależności od kształtu toru ruchu ciała wszystkie ruchy dzielimy na:
Działania na ułamkach zwykłych
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Pole prostokąta i kwadratu
Potęgi.
Prostokąt i kwadrat.
Prędkość, droga, czas.
Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger
Pola figur.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Przypomnijcie definicję ruchu jednostajnie przyspieszonego.
Pola figur.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zadania związane z obliczaniem procentów
1. Szczecin jest miastem wojewódzkim oraz powiatowym powiatu grodzkiego. Zajmuje powierzchnię 301 km², wliczając w to duży udział akwenów wodnych. Mieszkańcy.
Zad. 4 str.68 Analiza zadania Droga Tomcio Palucha – 252 mil Długość buta -7 mil Ile zrobił kroków ? Rozwiązanie : == Odp: Tomcio Paluch.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Jednostki długości i ich zamiana
SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH
Ci3kaw0stk1 mat3matyczne Marta Pociecha.
im. Łódzkich Olimpijczyków
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Skala i plan.
Wykonała Julia Światek
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Opracowanie – Joanna Grządka
14.Motocyklista jadący z prędkością 72km/h wyprzedza w ciągu czasu 1,5s stojący autobus. Ile czasu trwało wyprzedzanie tego autobusu, gdy poruszał się.
Wykonała:Anna Dąbrowa V a
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
15.Lecące jednakowo względem powietrza dwa gołębie wystartowały naprzeciw siebie z miast A i B odległych o 100km i spotkały się po czasie 3h w mieście.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Kalendarz 2020.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
SKALA.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
W pewnym gospodarstwie na podhalu było w sumie 30 sztuk owiec i kur. Zwierzęta w sumie mają 84 nogi. Ile było owiec a ile kur? Odp.: Owiec było 12 sztuk.
Zamiana jednostek długości i pola
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Klasowy zbiór zadań Klasa 4A.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Zapis prezentacji:

Ułamki zwykłe – zadania kl. IV Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź

Zosia odcięła 30 cm wstążki na kokardę Zosia odcięła 30 cm wstążki na kokardę. Jaką część wstążki odcięła, jeżeli cała wstążka miała długość 150 cm ? 30 cm 150 cm Odp. : Zosia odcięła wstążki. 1 5

W klasie jest 28 uczniów z czego 24 pojechało na wycieczkę W klasie jest 28 uczniów z czego 24 pojechało na wycieczkę. Jaka część klasy nie wyjechała? liczba uczniów, którzy nie wyjechali 28 - 24 4 1 = = 28 28 7 liczba wszystkich uczniów w klasie Odp. : Na wycieczkę nie pojechała klasy. 1 7

1 5 Turysta w ciągu jednego dnia przebył całej trasy. Jaka część trasy pozostała do przebycia ? Odp. : Do przebycia pozostało trasy. 4 5

Z 15 m materiału uszyto 12 jednakowych bluzek Z 15 m materiału uszyto 12 jednakowych bluzek. Ile metrów materiału zużyto na jedną bluzkę ? Odp. : Na jedną bluzkę zużyto m materiału. 1 4

W klasie jest 14 chłopców i 18 dziewcząt W klasie jest 14 chłopców i 18 dziewcząt. Jaką część klasy stanowią chłopcy ? liczba chłopców 14 14 7 = = 14 + 18 32 16 liczba wszystkich uczniów w klasie Odp. : Chłopcy stanowią klasy. 7 16

W sadzie rosną jabłonie, grusze, śliwy i wiśnie W sadzie rosną jabłonie, grusze, śliwy i wiśnie. Jabłonie zajmują ha, grusze o ha więcej niż jabłonie. Śliwy zajmują 2 razy mniej ha niż jabłonie i grusze razem, a wiśnie o ha mniej niż śliwy. Ile hektarów zajmuje cały sad? 4 12 1 2 12 7 12

1 1 1 1 1 1 1 5 5 + = ( + ) : 2 = – = + = Razem: jabłonie: 4 12 ha 2 6 12 1 ha grusze: o 2 12 ha więcej niż jabłonie ( 4 12 1 + 6 ) : 2 = 5 12 1 ha śliwy: 2 razy mniej ha niż jabłonie i grusze razem wiśnie: o ha mniej niż śliwy 7 12 5 12 1 – 7 = 10 12 ha 4 12 1 + 6 5 10 = 1 12 5 ( ha ) Razem: Odp. : Cały sad zajmuje 1 12 5 ha.

Dwie rakiety wystartowały jednocześnie w kierunku księżyca Dwie rakiety wystartowały jednocześnie w kierunku księżyca. Jedna z nich pokonała już zaplanowanej odległości, a druga . Która z tych rakiet jest bliżej Księżyca? 1 6 2 9 1 6 3 18 2 9 4 18 i = = 3 18 4 < Odp. : Bliżej Księżyca jest druga rakieta.

Klasa IV a wybrała się na wycieczkę rowerową Klasa IV a wybrała się na wycieczkę rowerową. Pierwszy odcinek trasy miał km, drugi był o km, a trzeci o km krótszy od pierwszego. Jaka była długość całej trasy? 7 10 28 5 10 6 10 4 7 10 28 ( – ) 6 4 7 10 28 7 10 28 ( – 5 ) + + = I odcinek trasy II odcinek trasy III odcinek trasy 7 10 28 2 10 23 1 10 24 76 = + + = ( km ) Odp. : Cała trasa miała długość 76 km.