Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmy – zapis struktur programowania
Advertisements

ALLEGRO PIERWSZA GRA: WYŚCIG
GUI Struktury Spotkanie integracyjne Nazwa wydziału: EAIiE Nazwa katedry: Informatyka Miejsce i data prezentacji: Kraków,
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Testowanie oprogramowania metodą badania pokrycia kodu
Podstawy programowania
Łukasz Monkiewicz.
Współprogramy Plan: Motywacja Składnia Scenariusz obiektu współprogramu Przykłady Producent – konsument ( instrukcja attach ) Czytelnik -pisarze ( instukcja.
Porysujmy trochę czyli Łączenie SQLa, AutoCADa i Delphi
Krzysztof Manuszewski
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : PATRYK SORMAN LUK SMIS PIOTREK COLO (KOLO) MAX SOWT.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Tablice.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Podstawy programowania
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Prawa Dziecka.
TYPY STRUKTURALNE Tablice Tablicą nazywamy złożoną strukturę danych, która zawiera zbiór elementów tego samego typu.
KONSTRUKCJE TRÓJKĄTÓW
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
Cz.8 Zdarzenia. Refleksja – przypomnienie Event Programowanie zdarzeniowe Do dzieła!
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Antonie de Saint-Exupery
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Dominik Jedliński oraz Bartek Kurczab
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
Elementy programowania97 Użycie zmiennych w procedurze Sub ObliczWiek() 'deklaracja zmiennych Dim ImieNazwisko As String Dim DataUrodzenia As Date Dim.
RÓWNANIA Wprowadzenie.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
KINECT – czyli z czym to się je?. Damian Zawada
A. Jędryczkowski – 2006 ©. Tablica to struktura danych zawierająca zbiór obiektów tego samego typu i odpowiada matematycznemu pojęciu wektora (tablica.
Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach zbiorów teoriomnogościowych, których elementy muszą należeć do pewnego określonego typu. Typ zbiorowy.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
MINECRAFT TWÓJ ŚWIAT.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Życie we dwójkę…pełne pieszczot Aby odkryć pełnię szczęścia, trzeba zbliżyć się do nieba…
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Życiu TAK Śmierci NIE.
Procedura Jak postępować z klientem po konwersji Profile 5.1 Następny.
Temat 5: Elementy meta.
PRZYCHODZI BABA DO LEKARZA.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
TROCHĘ HISTORII Marek Zając PO CO UŻYWAĆ OPENCL? Marek Zając.
1.
Wydział Elektroniki Kierunek: AiR Zaawansowane metody programowania Wykład 6.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Dane, zmienne, instrukcje
Zapis prezentacji:

Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO

Co dziś w planie? Powinniście już znać: Typy proste (int, float, bool, char itp..) Deklarować i inicjalizować zmienne Konwertować i rzutować zmienne Znacie podstawowe operatory Definiować klasy i powoływać do życia obiekty Czym się dzisiaj zajmiemy? Dowiemy się czym jest metoda Rozwiniemy wiedzę na temat klas i obiektów Pętle oraz warunki Tablice

Pętle Pętla for Konstrukcja: for(for-initializer; boolean-expression; for-iterator) embaded statement W praktyce: for(int i = 0; i<10; i++) { //Nasz kod }

Pętle Pętla while Konstrukcja: while(boolean-expression) embaded statement W praktyce: while(a>5) { //Nasz kod } Jak długo wykonywać się będzie taka pętla? while(true) { //(...) }

Pętle Pętla do while Konstrukcja: do embaded statement while(boolean-expression); W praktyce: do { //Nasz kod }while(a > 5);

Pętle Pętla foreach Konstrukcja: foreach(type identifier in expression) W praktyce: foreach(int i in tablica) { Console.WriteLine(i); }

Warunki Warunek if Konstrukcja: if(boolean-expression) embaded-statement W praktyce: if(a == 5) { //Nasz kod } if(boolean-expression) embaded-statement else embaded-statement if(a == 5) { //Jeżeli prawda } else { //W przeciwnym przypadku }

Switch Konstrukcja: switch(govering-type-expression) { … case const-expression: statement-list default: statement-list } W praktyce: switch(a) { Case 1: Case 2: System.Console.WriteLine(1 lub 2); Break; Default: System.Console.WriteLine(Nic); Break; }

Break oraz Continue Break Break wychodzi z pętli Continue Omija resztę danej iteracji pętli i przechodzi do następnej

Ułatwienia Visual Studio For [tab][tab] for (int i = 0; i < length; i++) { }

Tablice Tablica – zbiór elementów tego samego typu (rodziny) Indeksowanie elementów rozpoczyna się od 0

Metody Metoda – zbiór instrukcji rozwiązujący pewien problem

Metody Przeciążanie metody

Klasy i obiekty Definicja klasy Powołanie do życia instancji klasy - obiektu

Demonstracja + zadania

Początek zadania 1. Stworzyć klasę osoba. Utworzyć do niej kilka pól (np. imię, nazwisko, wiek itp.), stworzyć konstruktor pobierający te dane. 2. Do powyższej klasy stworzyć kilka konstruktorów przeciążonych (np. gdy podane zostanie tylko imię i nazwisko to spytaj o wiek itp.) 3. Stworzyć metodę w tej klasie która sprawdza czy osoba ma poniżej 25 lat. Na następnych warsztatach napiszemy powyższą klasę oraz rozbudujemy ją o kolejne podpunkty. Całość będzie podsumowaniem drugiej części warsztatów.

Koniec części drugiej