AKTYWNE PRZETWARZANIE INFORMACJI III

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Poziomy przetwarzania, czyli jak najłatwiej zapamiętać
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Kodowanie informacji w pamięci epizodycznej
Wydobywanie informacji z pamięci
Organizacja pamięci: struktury, procesy, systemy
Pamięć utajona (pamięć bez świadomości, ukryta, implicite,)
Pamięć autobiograficzna
Przechowywanie i zapominanie informacji
MARTA KAMIŃSKA - FELDMAN
Zastosowanie pamięci semantycznej we wspomaganiu decyzji medycznych
Schemat blokowy komputera
Procesy uwagi Uwaga jest mechanizmem redukcji nadmiaru informacji
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
Podstawy programowania II
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Magazyny pamięci.
Programowanie w środowiskach graficznych
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Zasada działania komputera
Czytanie ze zrozumieniem
22 maja 2010r Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy III Ogólnopolskie Mistrzostwa Pamięci.
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Metody wytwarzania odlewów
Za chwilę przeniesiesz się w prawdziwy świat Iluzji.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Buforowanie D e f i n i c j a.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Aktywne przetwarzanie informacji
Pamięć deklaratywna: semantyczna i epizodyczna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Mechanizmy warunkujące aktywność człowieka
Elementy zestawu komputerowego
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
SPRZET KOMPUTEROWY.
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Nośniki pamięci zewnętrznej
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
Heurystyki Wersja studencka.
Metody sprawnego uczenia się.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Pamięć SRAM.
Procesy, wątki Program a proces Proces: Przestrzeń adresowa, kod, dane, stos (część pamięci do przechowania zmiennych lokalnych i niektórych adresów) Otwarte.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Składa się z wielu rysunków, które odtwarzane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią prędkością tworzą wrażenie ruchu.
Programowanie Zaawansowane
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
[Nazwa przedsięwzięcia] [Imię i nazwisko os. prezentującej/os. prezentujących] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa]
Testy jednostkowe. „Test jednostkowy (unit test) to fragment kodu, który sprawdza inny fragment kodu”
Techniki efektywnego uczenia się
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zmienne typy danych w VBA. MS Excel – typy danych w języku programowania VBA.
Schemat blokowy komputera
Jednostki pamięci komputera
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Zjawiska związane z pamięcią autobiograficzną w sesji genogramowej
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zaburzenia pamięci.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

AKTYWNE PRZETWARZANIE INFORMACJI III

Fazy procesu pamięciowego Przypominanie: 1. odtwarzanie (reprodukcja) 2.rozpoznawanie Przechowy-wanie Kodowanie

Zjawiska pamięciowe

Dlaczego czasem mamy trudności z odnajdywaniem informacji? Osiągalność Przechowywanie informacji zmagazynowanej w pamięci dlugotrwałej bez którego nie byłoby możliwe wydobycie tej informacji i dzięki któremu możliwe jest odnalezienie jej, jeżeli zostaną uruchomione odpowiednie strategie Dostępność Stopień uzyskiwania dostępu do informacji osiągalnej przechowywnej w pamięci dlugotrwałej

Rodzaje zadań pamięciowych Rodzaj zadania Wymagania zadania Przykład Zadania polegające na reprodukcji Przypomnienie sobie faktu, słowa lub innego elementu z pamięci Zadania “z luką” “Utrata informacji z pamięci to…..” Odtwarznie w kolejności Odtworzenie elementów w takiej samej kolejności jak na etapie zapamiętywania “PIN karty kredytowej” Odtwarzanie swobodne Odtworzenie zapamiętanych elementów w dowolnej kolejności “Wymień wszystkie znane Tobie potrawy wigilijne” Odtwarzanie kierowane Odtwarzanie elementu pasujacego do elementu, który został podany “Podaj stolice podanych państw: Włochy, Francja, Hiszpania” Zadania polegajace na rozpoznawaniu Zidentyfikowanie informacji, jako takiej, która była wcześniej zapamiętana Testy jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, pytania prawda-fałsz

Konstruktywna natura pamięci Badanie Frederica Bartletta (1932) Badanie Johna Bransforda i Marcia Johnsona (1972) Badanie Gordona Bowera (1975)

Zniekształcanie pamięci za pomocą sugestii W jaki sposób podanie nazwy schematycznego rysunku przedmiotu wpływa na jego późniejszą rekonstrukcję w pamięci?

Procesy konstruowania pamięciowego Wpływ wcześniejszej wiedzy na kodowanie i wydobywanie Wpływ późniejszej wiedzy na wydobywanie pamięć rekonstruktywna- jednostka przechowuje informacje na temat zdarzeń i faktów, dokładnie i zgodnie z rzeczywistością, a następnie w trakcie wydobywania wykorzystuje różne strategie, aby odbudować zapamiętane doświadczenie pamięć konstruktywna- jednostka buduje wspomnienia na podstawie wcześniejszego doświadczenia i oczekiwań tak, że posiadne schematy (czy nawet nowe informacje mogą wpływać na sposób, w jaki nowe (czy nawet istniejące) informacje będą przechowywane w pamięci

Wpływ kontekstu na kodowanie i wydobywanie Zasada specyficzności kodowania Kontekst zewnętrzny Kontekst wewnętrzny Przypominanie jest bardziej efektywne, wtedy, gdy przebiega w warunkach podobnych do Warunków, w których materiał był zapamietany Wskazówki do odtwarzania- klucz, który umożliwia przypomnienie danej informacji zakodowanej w pamięci Pamięć zależna od stanu