Szkoła Podstawowa nr 107 Tworzymy w nim i odczytujemy grafikę w formatach: BMP, JPEG, GIF, TIFF, PNG. Program ten jest standardowo instalowany z systemami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tux Paint Tux Paint Tux Paint Tux Paint Poradnik użytkowania Tux Paint
Advertisements

Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Edytor Graficzny Paint
1 Building Integration System - Training Internal | ST-IST/PRM1 | 02/2008 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal,
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Opracowanie Dorota Libera
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Zadania i łamigówki matematyczne.
Małgorzata Pietroczuk
Do Archiwum Prac Dyplomowych (apd. uw. edu
Tajemnice klawiatury.
Ułamki dziesiętne.
PODSTAWOWE FORMATY GRAFICZNE
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Informatyka Edytor tekstów Word.
Zastosowanie Internetu
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
PIXIA program graficzny
OPRACOWANIE: Szkoły Pijarskie
Instrukcja obsługi programu Animgif Instrukcja obsługi programu Animgif.
Autorzy: Agnieszka Kuraj Natalia Gałuszka Kl. III c.
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Podstawy programowania
Szkoła w chmurze.
Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego
Instrukcja obsługi programu Animgif Instrukcja obsługi programu Animgif.
BUDOWA ARKUSZA KALKULACYJNEGO
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
KLAWIATURA Co to jest?.
Ruchome obrazki Autor: Weronika Nastawska. Jak włączyć Edytor postaci Na pulpicie znajduje się skrót do Edytora postaci. Kliknij na niego dwukrotnie,
Rola tabel w kodzie HTML
Komputerowe prezentacje
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
XHTML Odsyłacze tekstowe i graficzne Damian Urbańczyk.
Tworzenie tabel w edytorze Word
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
techniki Ttylko efekty wyjścia (czerwone) rozproszenie powiększenie podstawowe ścieżka ruchu w dół wyzwalanie po kliknięciu (1.) z poprzednią (pozostałe)
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
Opracowała: Iwona Kowalik
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
TWORZENIE SPISU TREŚCI Opracowała: Iwona Kowalik.
1 Strategia dziel i zwyciężaj Wiele ważnych algorytmów ma strukturą rekurencyjną. W celu rozwiązania rozwiązania problemu algorytm wywołuje sam siebie.
Pliki elementowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików elementowych. Pliki takie zawierają informację zakodowaną
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
Rzutowanie prostokątne
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
3 stycznia 2007 SPRZEDAŻ I GENEALOGIA: Następna generacja.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
PROCEDURA LOGOWANIA SIĘ DO PANELU Ogólnopolski Program Partnerski dla Nauczycieli TWÓRCZY NAUCZYCIEL – TWÓRCZA EDUKACJA 1. Kliknij na wybraną zakładkę
- przykłady.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Paint - rysunki i nie tylko
Podstawowe narzędzia programu Paint
Logo PTMK czyli praktyczne wykorzystanie umiejętności i wiedzy dotyczącej środowiska COREL DRAW.
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 107

Tworzymy w nim i odczytujemy grafikę w formatach: BMP, JPEG, GIF, TIFF, PNG. Program ten jest standardowo instalowany z systemami Windows. Program Paint

Przed rozpoczęciem rysowania możesz: Ustalać atrybuty rysunku (cechy wyglądu kartki) Zaakceptować atrybuty z jakimi zgłosił się program Wczytać istniejący rysunek i modyfikować go lub wydrukować bez wprowadzania zmian

Przybornik Style narzędzi Pole koloru Bieżące kolory Obszar rysunku

Tutaj wybieramy grubość linii, którą chcemy się posłużyć Podczas rysowania linii posługujemy się tym przyciskiem:

Rysuj linię przeciągając wskaźnik. Aby rysować linie idealnie poziome, pionowe lub nachylone pod kątem 45 stopni, podczas przeciągania należy przytrzymać wciśnięty klawisz SHIFT. Aby narysować linię prostą: W przyborniku kliknij ten przycisk Kliknij szerokość linii u dołu przybornika.

Pole koloru Aby wybrać kolor pierwszoplanowy należy kliknąć lewym klawiszem na wybranym kolorze. Aby wybrać kolor tła należy użyć prawego klawisza. BIEŻĄCE KOLORY Kolor tła Kolor pierwszoplanowy

Używając lewego klawisza myszy rysujesz kolorem pierwszoplanowym. Używając prawego klawisza myszy rysujesz kolorem tła. Podobnie podczas wypełniania kształtów kolorem.

ZAOKRĄGLONY PROSTOKĄT ELIPSA WIELOKĄT PROSTOKĄT

Aby otrzymać każdą z tych figur należy wybrać w przyborniku odpowiednie narzędzie i kliknąć na jednym z trzech stylów ramki

TYLKO KONTUR TYLKO KONTUR. Ten styl rysuje wyłącznie kontur kształtu KONTUR I WYPEŁNIENIE KONTUR I WYPEŁNIENIE. Ten styl rysuje kontur i wypełnia go kolorem. BEZ KONTURU BEZ KONTURU. Ten styl pomija kontur kształtu i rysuje jedynie wypełnienie. Wybranie któregoś ze stylów powoduje rysowanie figur w podany niżej sposób

1 styl W zależności od tego, który styl wybierzesz i którego klawisza myszy użyjesz kreśląc figury geometryczne, mogą one wyglądać następująco:...z lewego klawisza GDY KORZYSTASZ......z prawego klawisza Zobacz 2 styl

2 styl Takie figury narysujesz GDY KORZYSTASZ... Zobacz 3 styl...z prawego klawisza...z lewego klawisza

GDY KORZYSTASZ... 3 styl Takie figury narysujesz...z lewego klawisza...z prawego klawisza

Aby narysować elipsę lub okrąg: W przyborniku kliknij ten przycisk Przeciągnij wskaźnik ukośnie. Aby narysować idealny okrąg, podczas przeciągania przytrzymuj wciśnięty klawisz SHIFT.

Aby narysować prostokąt lub kwadrat: W przyborniku kliknij ten przycisk, aby utworzyć kształt o prostokątnych narożnikach......lub ten przycisk, aby utworzyć kształt o zaokrąglonych narożnikach. Aby narysować prostokąt, przeciągnij wskaźnik skośnie w wybranym kierunku. Aby narysować kwadrat, podczas przeciągania wskaźnika przytrzymuj wciśnięty klawisz SHIFT.

Przycisk narzędzia KRZYWA Styl linii Narzędzie Krzywa pozwala nam rysować pofalowane linie

Aby narysować krzywą 1.W przyborniku kliknij ten przycisk 2.Kliknij szerokość linii u dołu przybornika. 3.Narysuj linię prostą, przeciągając wskaźnik myszy. Przeciągając myszą po już narysowanej linii można uzyskiwać efekt jej zakrzywienia

Aby narysować wielokąt: W przyborniku kliknij ten przycisk Przeciągnij wskaźnik i kliknij w każdym wierzchołku wielokąta, a następnie kliknij dwukrotnie, gdy chcesz zakończyć rysowanie figury Aby używać tylko kątów 45 i 90 stopni, podczas przeciągania przytrzymuj wciśnięty klawisz SHIFT.

OŁÓWEK Gdy korzystasz z tego narzędzia kursor ma kształt ołówka... PĘDZEL Po wybraniu narzędzia Pędzel można korzystać z 12 różnych stylów...a gdy z tego to kształt pędzla

To narzędzie nosi nazwę wypełnianie kolorem. Jak wskazuje nazwa służy ono do wypełniania kolorem dowolnego zamkniętego obszaru.

Aby obszar lub obiekt wypełnić kolorem: W przyborniku kliknij ten przycisk Kliknij obszar lub obiekt, który chcesz wypełnić. UWAGA! Jeśli obramowanie wypełnianego obszaru zawiera przerwy, kolor wypełni również pozostałą część obszaru rysunku

To narzędzie nazywa się aerograf. Można z niego korzystać tak jak z puszki farby w sprayu Rozmiar rozpylanej plamy możesz wybrać klikając na jednym ze stylów aerografu Po wybraniu tego narzędzia kursor przybiera kształt puszki farby. Przytrzymując wciśnięty klawisz myszy tworzymy własne graffiti.

Jeśli zechcesz wyciąć lub skopiować część rysunku, najpierw musisz zaznaczyć odpowiedni jego fragment. Paint udostępnia dwa narzędzia, które temu służą: Zaznacz Zaznacz dowolny kształt Cechy wybierane polu wyboru: w polu wyboru: styl z tłem i styl przezroczyst y

usuwa drobne usterki i niechciane elementy. GUMKA usuwa drobne usterki i niechciane elementy. Cechy gumki wybieramy w polu. Cechy gumki wybieramy w polu wyboru cech gumki. Rada Małe fragmenty rysunku łatwiej wymażemy cieńszą gumką, duże – gumką o większych rozmiarach.

Gumka tak naprawdę maluje kolorem tła Używając gumki z wciśniętym prawym przyciskiem myszy wymazujemy tylko fragmenty rysunku w wybranym kolorze rysowania, widocznym na wskaźniku kolorów.

Aby dodać tekst do rysunku należy użyć narzędzia Tekst Dodając tekst można korzystać ze stylu z kolorem tła lub stylu przeźroczystego

W przyborniku kliknij ten przycisk Aby utworzyć ramkę tekstową, przeciągnij wskaźnik ukośnie, aż do uzyskania żądanego rozmiaru. Na pasku narzędzi tekstowych kliknij żądaną czcionkę, jej rozmiar i styl. Kliknij wewnątrz ramki tekstowej i wpisz tekst

Paint pozwala powiększać fragment rysunku, aby umożliwić pracę nad szczegółami. Służy do tego narzędzie Lupa. Wśród tych opcji można wybrać stopień powiększenia.

Gdy zastosujesz powiększenie 6x lub 8x możesz skorzystać z możliwości pracy przy pomocy siatki. Umożliwia ona precyzyjne wykonanie pracy. Z paska menu wybierz Widok/Powiększenie/Pokaż siatkę Zobacz

Siatka umożliwia dokładne i precyzyjne wykonanie pracy

KONIEC