Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

JĘZYK POLSKI. CZĘŚCI ZDANIA I CZĘŚCI MOWY
Ptaki zimujące w Polsce
W Nowym Sączu Symetria (gr. συμμετρια, od συμ, podobny oraz μετρια, miara) – właściwość figury, bryły lub ogólnie dowolnego obiektu matematycznego (można.
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
SEKTA grupa czy ruch religijny, wyodrębniony z jakiejś religii lub związek wyznaniowy, który oderwał się od któregoś z kościołów czy wspólnot religijnych.
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
Polityka turystyczna państwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Zastanówmy Się…...
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przewodnik dla początkujących
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
Zakładając kompostownik chronisz przyrodę i oszczędzasz złotówki, które przeznaczyłbyś na zakup nawozów mineralnych do upraw ogrodowych.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Zielone płuca Amazonii
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Wykonała Sylwia Kozber
Quiz o podatkach w innych krajach europy!!. Jak wielkie są podatki w Polsce na tle procentowym? 19,7%20% 17%18,5%
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Drapieżne Zwierzęta.
Henri-Victor Wolvensstraat ZEEBRUGGE Belgia.
System gospodarki rynkowej
STOP PORNOGRAFII !!.
Wpływ papierosów na zdrowie człowieka.
Zanieczyszczenia Wód Dominik Cieśliński.
GLEBA Opracował: Anna Pietruszka.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracowała: Iwona Kowalik
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Marcin Nielipiński kl. ITR
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Cosmo Green firma usługowo-projektowa mgr inż. Małgorzata Stuła
Nil Autor: Błażej Bekalarczyk Klasa IV.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Przyczyny, przejawy, skutki
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

III etap edukacyjny BIOLOGIA PASOŻYTNICTWO ROŚLIN

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Pasożytnictwo roślin – to forma współżycia dwóch organizmów należących do różnych gatunków roślin, z których jeden czerpie korzyści ze współżycia, a drugi ponosi szkody.

Drzewa zaatakowane przez jemiołę. PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Drzewa zaatakowane przez jemiołę. Rośliny pasożytnicze to rośliny, które żywią się wodą, solami mineralnymi oraz substancjami organicznymi, wytworzonymi przez inne rośliny.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Pasożyty dzielą się na dwa rodzaje: pasożyty całkowite (rośliny bezzieleniowe) i półpasożyty.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN PASOŻYTY CAŁKOWITE

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Pasożyty całkowite są całkowicie uzależnione od rośliny, na której pasożytują, ponieważ same nie są zdolne do przeprowadzenia fotosyntezy.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Kanianka pospolita (Cuscuta europaea) jest całkowitym pasożytem roślin. Pasożytuje głównie na pokrzywie, chmielu, koniczynie.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Łuskiewnik różowy (lathraea squamaria) jest rośliną bezzieleniową i pasożytuje głównie na korzeniach drzew: leszczyny, topoli i olszy. Za pomocą ssawek z korzeni pobiera substancje organiczne oraz wodę z solami mineralnymi.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Zaraza wielka (Orobanche elatior) jest rośliną bezzieleniową. Pasożytuje na roślinach z rodziny astrowatych.

W Polsce gatunek na wyginięciu lub wymarły. PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Zaraza gałęziasta (Orobanche ramosa L. ). Roślina roczna, bezkorzeniowa, dochodząca do wysokości około 40 centymetrów. Jest pasożytem winorośli, konopi, tytoniu, pomidora i ziemniaka. W Polsce gatunek na wyginięciu lub wymarły.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN PÓŁPASOŻYTY

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Półpasożyty potrafią same przeprowadzić fotosyntezę, ale od innych rośliny muszą pobierać niektóre niezbędne im składniki, np. wodę i sole mineralne.

Najczęściej występuje na topolach i brzozach. PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Jemioła pospolita (Viscum album) jest półpasożytem – syntezuje substancje odżywcze, natomiast wodę i sole mineralne podbiera od drzewa-żywiciela. Najczęściej występuje na topolach i brzozach.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Świetlik łąkowy (Euphrasia rostkoviana) jest półpasożytem. Z korzeni innych roślin łąkowych za pomocą ssawek pobiera wodę wraz z solami mineralnymi.

PASOŻYTNICTWO ROŚLIN Pszeniec gajowy (Melampyrum nemorosum) jest półpasożytem. Za pomocą ssawek pobiera od innych roślin wodę i sole mineralne.

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.