Analiza i interpretacja dzieła sztuki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
Impresjonizm.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
narzędzie w językowych pracach projektowych
Zasoby internetowe Oxford University Press Poniższa prezentacja krótko opisuje Oxford Art Online Mówi o tym, czym jest Oxford Art Online w czym Oxford.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Sam na sam z dziełem sztuki…
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
Józef Pankiewicz Lublin La Ciôtat (Francja) 1940
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Przyjrzyj się dokładnie poniższym slajdom
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
Lekcja dla I klasy gimnazjum
Derywacja wsteczna jako jeden ze sposobów tworzenia wyrazów pochodnych
Lekcja dla III klasy gimnazjum
Lekcja dla II klasy gimnazjum
KATEGORIE SŁOWOTWÓRCZE RZECZOWNIKÓW ODCZASOWNIKOWYCH
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Kategorie słowotwórcze rzeczowników odprzymiotnikowych
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Malarz koloru i światła
Lekcja dla II klasy gimnazjum
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
Moje zainteresowania Malarstwo.
Wazon z dwunastoma słonecznikami
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
CO TO JEST FRESH POINT? MY JUŻ WIEMY!. KROK 1. W KOMPUTERZE MUSISZ KONIECZNIE MIEĆ ZAINSTALOWANY SYSTEM WINDOWS 8.
LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Poprawne odpowiedzi na końcu prezentacji!
Vincent van Gogh ekspresjonista.
Bosch Malarz i jego symbole.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO (III KLASA GIMNAZJUM, I KLASA LICEUM) 1 Vincent van Gogh.
Malarstwo obrazem epoki
Architektura i sztuka baroku
malarz postimpresjonistyczny
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
Wstępna charakterystyka
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Powrót syna marnotrawnego
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Auguste Renoir.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Analiza dzieła sztuki.
ZADANIE IV KONKURS CZARODZIEJSKIEJ RÓŻDŻKI I CZAPKI Tydzień z książką- Mój przyjaciel Franklin.
PORTRET – temat w sztuce Przygotowala: Beata Hacia.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
Magdalena Abakanowicz
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
TWORZENIE AUTOPORTRETU Z WYKORZYSTANIEM FILTRÓW W PROGRAMIE GRAFICZNYM
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Vincent van Gogh ekspresjonista.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Diego Rodríguez de Silva y Velázquez
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Analiza i interpretacja dzieła sztuki 1 TYCJAN APOLLO I MARSJASZ LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO (III KLASA GIMNAZJUM, I KLASA LICEUM) 1 1

W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: 2 Drogi Uczniu W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Ćwiczenia rozwiązuj w pamięci lub w brudnopisie. Po obejrzeniu dzieła Tycjana przejdź do rozwiązywania zadań w karcie pracy. Każde polecenie czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

Tycjan, Autoportret (1550 – 1562) 1488 (1490) – 1576 3 W ciągu długiego życia zyskał sławę jednego z największych mistrzów malarstwa zachodniego. W przeciwieństwie do Michała Anioła, mistrza rysunku, ceni się go jako najwybitniejszego kolorystę w historii malarstwa. Jego dorobek obejmuje obrazy o tematyce biblijnej, mitologicznej, świeckiej, przede wszystkim zaś portrety. WIELKI TYCJAN Tycjan, Autoportret (1550 – 1562) www.abcgallery.com/T/titian/titian58.html

4 TYCJANOWSKA PIĘKNOŚĆ OBOK TEMATU Flora Ciało kobiety, miękkie, cieple, o karnacji złocistej, rozmarzone zdolnością odczuwania własnej piękności, zdobywa miejsce w sztuce. Artysta wenecki ma w sobie radosna potrzebę rozkoszowania się pięknem bez wysiłku, bez tęsknoty. Maluje w złotych połyskach ciało (...) bo rozumie malarstwo jako radowanie oczu kolorem. OBOK TEMATU Flora Mieczysław Sterling, Giorgione, Tycjan, Tintoretto, Warszawa 1939, seria: Sześć wieków malarstwa europejskiego, tom I www.abcgallery.com/T/titian/titian.html

6 TYCJAN http://www.abcgallery.com/T/titian/titian90.html

5 Trudno znaleźć drugiego takiego artystę, który wywarłby równie silny wpływ na następne pokolenia jak Tycjan. Jego niepowstrzymana siła, radość życia i tajemnica barwy pociągały niemal wszystkich największych malarzy. Wśród „wyznawców” Tycjana figurują takie nazwiska jak: Tintoretto, Rubens, Van Dyck, Rembrandt czy Manet. Wszyscy, każdy z nich na swój sposób, brali od Tycjana to, co współbrzmiało z ich własnymi poszukiwaniami twórczymi. Lecz wszystkich najbardziej pociągała w Tycjanie umiejętność posługiwania się kolorem. I tu był Tycjan nieodrodnym synem Wenecji – stolicy koloru w malarstwie. ZAPAMIĘTAJ

8 JASNE – CIEMNE 1. Porównaj pozytyw i negatyw obrazu. Wymień jaśniejsze detale. Jaką pozamalarską funkcję pełnią?

Tycjanowska paleta barw 7 2. Wymień możliwie jak najwięcej kolorów, które zastosował w obrazie malarz. KOLORYSTYKA 3. Których barw nie ma na obrazie?

9 4. Które elementy obrazu są dynamiczne, które statyczne? Dlaczego? DYNAMIKA I STATYKA 5. Jaki to ma wpływ na interpretację pozamalarską obrazu? Kliknij i porównaj odpowiedzi.

DETALE 10 6. To bohaterowie mitu. Marsjasz został umieszczony w centrum obrazu, Apollo z prawej strony. Dokonaj interpretacji takiego usytuowania postaci.

DETALE 11 7. To twarze towarzyszy Marsjasza. Co wyrażają? 8. Jakimi środkami malarskimi artysta osiągnął taki efekt?

12 Apollo i Marsjasz uważany jest za jeden z najpiękniejszych obrazów jego późnej twórczości. Zabiegi konserwatorskie ujawniły wielką delikatność i precyzję zestawień kolorystycznych, wyszukaną oszczędność kolorów, a zarazem przepych malarski. Farba została położona cienko i lekko. Uważna i bliższa obserwacja ukazuje przeprowadzoną na całej powierzchni obrazu niezmiernie kunsztowną technikę podmalówek i wielokrotnych laserunków. NA KONIEC Cały obraz jest delikatny, przejrzysty, świetlisty. Trudno to zauważyć na reprodukcji. Przyjrzyj się jednak prezentowanemu detalowi.

Wykonaj teraz kolejne zadania w karcie pracy. 13 Wykonaj teraz kolejne zadania w karcie pracy. Uzupełnioną kartę oddaj nauczycielowi języka polskiego. To już koniec. Do spotkania na innej lekcji przed monitorem komputera.