Universal Deszczno Pictures presents:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
Jak można samemu zbudować kostkę
POLA FIGUR PŁASKICH.
Zapałczane Zagadki.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Kangur kl. IVa.
im. Władysława Grabskiego
Graniastosłupy.
TRÓJKĄTY I ICH WŁASNOŚCI
Wycieczka w n-ty wymiar
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
NIE TAKA MATMA STRASZNA
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Iluzje matematyczne.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Łopienniku Dolnym, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nauce I semestr rok szkolny 2011/2012.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Rok szkolny
Rok szkolny
POLA WIELOKĄTÓW.
Tabela sportowych rekordów szkoły
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2011/2012
Nazywa się Jezus. Został ukrzyżowany. Widziałeś jak umierał?
Absolwenci Publicznego Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
Rok szkolny
Rok szkolny
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Publicznego Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
Absolwenci Publicznego Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
Trójkąt Pascala Własności i Ciekawostki.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Klasa 1a Paulina Kosmala, średnia ocen 5,14
Działania na potęgach o tych samych podstawach.
Dnia r. -,,środa” - Bartek i Mariusz Poszliśmy do szkoły podstawowej przy ul. Szkolnej 11. Zapukaliśmy do sekretariatu, otworzyła nam Pani.
Uczniowie z najwyższą średnią ocen w I półroczu
DZIEŃ WESOŁEJ MATEMATYKI. DOWCIPY EGZAMINACYJNE W trakcie egzaminu student zapytał, czy może otworzyć okno. Profesor powiedział: - Proszę otworzyć. Orłów.
Noś odblaski, bądź bezpieczny!
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
POLA FIGUR I RESZTA.
Absolwenci Publicznego Gimnazjum im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
PROJEKT 1. Event SPÓŁDZIELNI UCZNIOWSKIEJ VZÓR. PODARUJ SERDECZNE SERDUCHO
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminuu Przygotował Grzegorz Derbis, Chorzów XXV Konferencja SNM, Warszawa, luty 2016.
Piszemy i ilustrujemy ksi ąż k ę dla dzieci Autorzy : Klasa II G.
Autorzy: Monika Majcher kl. IIB Agata Karlicka kl. IIB Aneta Połeć kl. IIB Estera Gieglis kl. IIB Karolina Bebak kl. IIA Gimnazjum w Zaborowie.
Ul. 30 Stycznia Gorzów Wlkp. Nr ewidencyjny
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
Układ Tytuł Podtytuł.
Układ Tytuł Podtytuł.
Gdzie co jest? Cz. II.
Podtytuł Układ Tytuł.
Układ Tytuł Podtytuł.
Wyniki projektu naukowego
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

Universal Deszczno Pictures presents: NIE TAKA MATMA STRASZNA Zadanie 3

Treść zagadki Budujemy coraz większe trójkąty równoboczne z jednakowych monet. Pierwszy trójkąt zawiera dokładnie 3 monety, drugi 6 - monet, kolejny trzeci trójkąt zawiera 10 monet, a czwarty i następne? Podaj i uzasadnij wzór obliczający liczbę monet potrzebnych do zbudowania n-tego z kolei trójkąta równobocznego.

W czwartym trójkącie jest 15, a w piątym jest 21 monet

Rozwiązanie: Zbudowaliśmy trójkąt i dołożyliśmy identyczny trójkąt (monety po prawej stronie kreski) do już istniejącego (nr 1), tak by powstał równoległobok. To samo zrobiliśmy z resztą trójkątów (nr 2 i 3) i zauważyliśmy coś podejrzanego KLIKNIJ TUTAJ

Nr 1 2  3=6 Nr 2 3  4=12 Nr 3 4  5 =20 Ilość monet w równoległoboku, to iloczyn ilości rzędów przez ilość monet w rzędzie. Zauważyliśmy że ilość rzędów w równoległobokach jest o 1 większa od liczby określającej numer trójkąta, a ilość monet w jednym rzędzie jest o 2 większa od liczby określającej numer trójkąta, następnie dzieląc wynik na 2 otrzymamy liczbę monet potrzebnych do zbudowania trójkąta. W ten sposób możemy zapisać wzór określający ilość monet w n-tym trójkącie: „n”- numer trójkąta

Ave MY. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce Ave MY ! ! ! Dawno, dawno temu w odległej galaktyce . . . Przygotował zespół klasy IIB w składzie: Wych. Trocka Alina Antkowiak Oskar Broda Estera Byczkowska Tamara Chłopecka Justyna Czerwczak Grzegorz Ejsmunt Paulina Idzi Damian Kalarus Maciej Kamińska Katarzyna Kiełczewski Bartłomiej Leśniewicz Weronika Mołodciak Przemysław Nowaczyk Jarosław Pardyka Katarzyna Pietrucha Monika Pych Michał Siwczak Aleksandra Smoliński Adam Szymczak Dominik Wiktorowicz Daniel . . .byliśmy my AVE MY ! ! !