Ś wiadczenia społeczne Są to środki zaspakajania indywidualnych potrzeb jednostki i rodziny, których uzyskanie nie jest bezpośrednim efektem własnej pracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
Studium przypadku mgr inż. Krzysztof Mossakowski
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Ewa Meller Koło Naukowe Metod Ilościowych Wydział Zarządzania Uniwersytet Gdański.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] WOJEWODA MAŁOPOLSKI Małopolski Komitet Monitorujący Kontrakt Wojewódzki 9 lutego 2006 r.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Analiza wykonania budżetu za 2007 rok w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola. Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Socjologia rynku pracy
Wirusowe zapalenie wątroby typu C i zakażenia HCV w woj
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Szkoła systemów społecznych. Istota, przedstawiciele, wyniki
Śląski Oddział Wojewódzki NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z siedzibą w Katowicach Kształtowanie się nakładów finansowych na świadczenia zdrowotne w latach.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Stan wdrażania funduszy strukturalnych w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
- powtórzenie wiadomości
Powierzchnia lasów w Polsce
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, czerwiec 2009.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Ilości nadanych usług pocztowych wraz z dynamikami – Poczta Polska – lata 2006 – 2009.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Podstawy statystyki, cz. II
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Najlepsi czytelnicy w historii szkoły 1965/66 - Mirosław Twardy VIII g 1966/67 - Katarzyna Gąsior VIII 1967/68 - Marta Ziarko I a 1968/69 - Elżbieta Sarek.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. ZŁOTA KSIĘGA.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Ś wiadczenia społeczne Są to środki zaspakajania indywidualnych potrzeb jednostki i rodziny, których uzyskanie nie jest bezpośrednim efektem własnej pracy. Są one podstawowym instrumentem polityki społecznej i formą realizacji- zabezpieczenia społecznego. Prawo do świadczeń społecznych mieści się w katalogu podstawowych- praw człowieka. Liczba ludno ś ci Liczba osób zamieszkująca dany obszar w danym momencie. Podstawowym źródłem informacji o liczbie ludności na danym obszarze są spisy powszechne. Istotnym jest ustalenie liczby ludności w określonym wybranym momencie (np. stan na dzień 31 XII). Z oczywistych względów badanie spisowe nie może odbyć się jednocześnie na całym badanym terenie, dlatego pyta się o stan, który miał miejsce w określonym dniu. Ś wiadczenia społeczne Są to środki zaspakajania indywidualnych potrzeb jednostki i rodziny, których uzyskanie nie jest bezpośrednim efektem własnej pracy. Są one podstawowym instrumentem polityki społecznej i formą realizacji- zabezpieczenia społecznego. Prawo do świadczeń społecznych mieści się w katalogu podstawowych- praw człowieka. Liczba ludno ś ci Liczba osób zamieszkująca dany obszar w danym momencie. Podstawowym źródłem informacji o liczbie ludności na danym obszarze są spisy powszechne. Istotnym jest ustalenie liczby ludności w określonym wybranym momencie (np. stan na dzień 31 XII). Z oczywistych względów badanie spisowe nie może odbyć się jednocześnie na całym badanym terenie, dlatego pyta się o stan, który miał miejsce w określonym dniu.

Cele badania Analiza liczby osób korzystających za świadczeń pomocy społecznej oraz ogólnej liczby ludności w latach 2004 i 2006 Przedmiot badania Zbiorowość statystyczna: 16 województw w Polsce w latach 2004 i 2006 Jednostka statystyczna: województwo Cechy stałe Rzeczowa: województwo Czasowa: rok 2004 i 2006 Przestrzenna: Polska Cechy zmienne Liczba ludności: cecha ilościowa, skokowa Liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej : cecha ilościowa, skokowa Ź ródło Mały rocznik statystyczny, lata Roczniki statystyczne województw Wikipedia, wolna encyklopedia Ź ródło Mały rocznik statystyczny, lata Roczniki statystyczne województw Wikipedia, wolna encyklopedia

Miary poło ż enia klasyczne Suma: = osób Łączna liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła osób. Średnia arytmetyczna: ā=150618,1 osób Liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła przeciętnie ,1 osób. pozycyjne Mediana: Me=150190,5 osób W połowie województw liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła ,5 osób i więcej, a w połowie ,5 i mniej. Dominanta: brak Miary dyspersji klasyczne Odchylenie standardowe: s=57904,3 osób Współczynnik zmienności: V=38,44% Liczba osób korzystająca ze świadczeń pomocy społecznej odchylała się przeciętnie o 57904,3 osób, co stanowi 38,44% średniej. Wynika z tego, że natężenie dyspersji jest umiarkowane.

pozycyjne Min=55466 osób Max= osób Rozstęp: R= osób Różnica między największą liczbą osób pobierających świadczenia pomocy społecznej, a najmniejszą wynosi osób. Odchylenie ćwiartkowe: Q=30749,9 osób Współczynnik zmienności: V=20,5% Połowa zmienności obszaru liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej 50% środkowych województw wynosi 30749,9 osób co stanowi 20,5% mediany. Wynika z tego, że natężenie dyspersji jest niskie. Miary asymetrii pozycyjne Współczynnik skośności A(Q)=-0,03 Rozkład liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej środkowej części obejmujący 50% województw charakteryzuje się asymetrią ujemną o bardzo niskim natężeniu. Miary spłaszczenia Wskaźnik spłaszczenia (kurtoza) Wk=0,45

Miary poło ż enia klasyczne Suma: = osób Łączna liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła osób. Średnia arytmetyczna: ā=175986,4 osób Liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła przeciętnie ,4 osób. pozycyjne Mediana: Me=179339,5 osób W połowie województw liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej wynosiła ,5 osób i więcej, a w połowie ,5 i mniej. Dominanta: brak Miary dyspersji klasyczne Odchylenie standardowe: s=69393,8 osób Współczynnik zmienności: V=39,43% Liczba osób korzystająca ze świadczeń pomocy społecznej odchylała się przeciętnie o 69393,8 osób, co stanowi 39,43% średniej. Wynika z tego, że natężenie dyspersji jest umiarkowane.

pozycyjne Min=57314 osób Max= osób Rozstęp: R= osób Różnica między największą liczbą osób pobierających świadczenia pomocy społecznej, a najmniejszą wynosi osób. Odchylenie ćwiartkowe: Q=31951,35 osób Współczynnik zmienności: V=17,8% Połowa zmienności obszaru liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej 50% środkowych województw wynosi 31951,35 osób co stanowi 17,8% mediany. Wynika z tego, że natężenie dyspersji jest niskie. Miary asymetrii pozycyjne Współczynnik skośności A(Q)=-0,4 Rozkład liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej środkowej części obejmujący 50% województw charakteryzuje się asymetrią ujemną o niskim natężeniu. Miary spłaszczenia Wskaźnik spłaszczenia (kurtoza) Wk=2,81

Rok ā MeSV(s)MaxMinV(Q)A(Q) , ,557904,338,44% ,50%-0, , ,569393,839,43% ,80%-0,4 W Polsce w 2006 roku liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej była większa o osób niż w roku Przeciętna liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w 2006 roku była większa średnio o osób od przeciętnej liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w 2004 roku. Połowa województw w roku 2004 miała nie więcej niż ,5 osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, a polowa nie mniej niż ,5. Natomiast w roku 2006 połowa województw miała nie więcej niż ,5 osób, a druga połowa nie mniej niż ,5.

Średnia liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej odchyla się od swego poziomu o 57904,3 osób w roku 2004, zaś w roku 2006 o 69393,76 osób. Nastąpił wzrost dyspersji rozkładu, mimo to jest on umiarkowany w obu porównywanych rozkładach. Klasyczny współczynnik zmienności w 2004 roku wynosił 38,44% natomiast w roku 2006 wynosił 39,43%. W środkowych ośmiu województwach natężenie dyspersji jest niskie i wynosi w roku ,5%, natomiast w roku ,8%. Różnica między wartością największą, a najmniejszą była większa w 2006 roku, niż w roku 2004 o osób. Asymetria środkowej liczby województw jest ujemna. W 2004 roku wynosiła -0,03, a w 2006 roku wynosiła -0,4.

Lp.Województwo2004r.2006r.Wi (%) 2004r.Wi (%) 2006r.Min Wi (%)Max Wi (%) 1Dolno ś l ą skie ,46,7 7,4 2Kujawsko-pomorskie ,87,97,87,9 3Lubelskie ,17 7 4Lubuskie ,63,73,63,7 5 Ł ódzkie ,36,76,36,7 6Ma ł opolskie ,66,76,66,7 7Mazowieckie ,61311,613 8Opolskie ,32,1 2,3 9Podkarpackie ,2 10Podlaskie ,23,93,23,9 11Pomorskie ,35,7 6,3 12 Ś l ą skie ,78,7 9,7 13 Ś wi ę tokrzyskie ,74,23,74,2 14Warmi ń sko-mazurskie ,35,55,35,5 15Wielkopolskie ,17,4 8,1 16Zachodniopomorskie ,955 Razem100,1100,496104,5 Z=0,9187 Wskaźnik podobieństwa struktur wynosi Z=0,92 a zatem pomimo zaobserwowanych zmian struktura liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w roku 2004 i 2006 jest bardzo podobna.

Z obserwacji wykresu zależności ogólnej liczby ludności, a liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, wynika, iż korelacja jest dodatnia.

Współczynnik korelacji liniowej Pearsona r=0,928 Między ogólną liczbą ludności, a liczbą osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, występuje korelacja dodatnia. Oznacza to, że wzrost liczby ludności powoduje wzrost liczby osób pobierających świadczenia pomocy społecznej. Współczynnik determinacji R 2 =0,86 R 2 =86% 86% zmienności liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej jest wyjaśnione ogólną liczbą ludności. Współczynnik indeterminacji φ 2 =0,14 φ 2 =14% W 14% liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej nie zależy od liczby ludności. Odchylenie standardowe reszt Se= 22378,8 osób Rzeczywiste wartości liczby ludności odchylają się przeciętnie od wartości teoretycznych oszacowanych za pomocą liniowej funkcji regresji o 22378,8 osób. Współczynnik zmienno ś ci przypadkowej V=14,86% Odchylenie standardowe reszt stanowi 14,86% średniej liczby ludności.

a=46969,16 b=43,44 Se=22378,8 osób R 2 =0,86 y=46969, ,44x Wzrost liczby ludności o 1 tys. będzie powodował wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej o 43,44 osoby.

a=69672,04 b=1,0003 Se=31107,1 osób R 2 =0,73 y=69672,04*1,0003 x Wzrost liczby ludności o 1 tys. Powoduje wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej przeciętnie o 0,03%

a=389,28 b=0,768 Se=24135,36 osób R 2 =0,838 y=389,28*x 0,768 Wzrost liczby osób o 1% powoduje wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej o 0,768%

a=259862,89 b= ,2 Se=25658,42 R 2 =0,82 y=259862, ,91 Jeśli liczba ludności będzie maleć to liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej utrzyma się na poziomie ,89 osób. Najlepiej dopasowaną funkcją regresji jest funkcja liniowa.

Z obserwacji wykresu zależności ogólnej liczby ludności, a liczby osób korzystających ze Świadczeń pomocy społecznej wynika, iż korelacja jest dodatnia

Współczynnik korelacji liniowej Pearsona r=0,89 Między ogólną liczbą ludności, a liczbą osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, występuje korelacja dodatnia. Oznacza to, że wzrost liczby ludności powoduje wzrost liczby osób pobierających świadczenia pomocy społecznej. Współczynnik determinacji R 2 =0,79 R 2 =79% 79% zmienności liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej jest wyjaśnione ogólną liczbą ludności. Współczynnik indeterminacji φ 2 =0,21 φ 2 =21% W 21% liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej nie zależy od liczby ludności. Odchylenie standardowe reszt Se= 32390,96 osób Rzeczywiste wartości liczby osób korzystających ze świadczeń odchylają się przeciętnie od wartości teoretycznych oszacowanych za pomocą liniowej funkcji regresji o 32390,96 osób. Współczynnik zmienno ś ci przypadkowej V=18,4% Odchylenie standardowe reszt stanowi 18,4% średniej liczby ludności.

a=56871,57 b=49,99 Se=32390,96 osób R 2 =0,79 y=56871, ,99x Wzrost liczby ludności o 1 tys. będzie powodował wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej o 49,99 osoby.

a=83995,32 b=1,0003 R 2 =0,68 y=83995,32*1,0003 x Wzrost liczby ludności o 1 tys. Powoduje wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej przeciętnie o 0,03%

a=617,69 b=0,728 R 2 =0,77 y=617,69*x 0,77 Wzrost liczby osób o 1% powoduje wzrost liczby osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej o 0,77%

a=297821,75 b= ,7 Se=25658,42 R 2 =0,82 y=297821, ,7 Jeśli liczba ludności będzie maleć to liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej utrzyma się na poziomie ,75 osób. Najlepiej dopasowaną funkcją regresji jest funkcja liniowa.

Szereg czasowy momentów Ś rednie tempo zmian T= -0,196% W latach liczba ludności malała średnio z roku na rok o 0,196% Ś redni roczny poziom ludno ś ci ā= 38351,175 osób Przeciętnie średnia liczba ludności wynosiła 38351,175 osób. Najwyższe tempo zmian Najniższe tempo zmian

Liczba ludno ś ci w tys. w Polsce w latach

a=38756,06 b=-89,97 y=38756, ,97*t W okresie liczba ludności malała średnio z roku na rok o 89,97 osób. W okresie t=0 (1998 poziom liczby ludności wynosił teoretycznie 38756,06 osób. Współczynnik determinacji r = -0,908 R 2 =82% W 82% zmiany poziomu liczby ludności zostały wyjaśnione liniową funkcją trendu. φ 2 =18% W 18% zmiany w poziomie liczby ludności nie zostały wyjaśnione liniową funkcją trendu. Wariancja resztowa Se=114,12 osób Rzeczywiste wartości liczby ludności odchylają się przeciętnie od wartości teoretycznych oszacowanych za pomocą liniowej funkcji trendu o 114,12 osób. Współczynnik zmienno ś ci przypadkowej Ve= 0,296% W 0,296% na liczbę ludności wpływają czynniki losowe. Oszacowanie liczby ludno ś ci na rok 2007 y=38756,06 – 89,97*9=37946,33 y= + - Se <y<38060,45 Liczba ludności w 2007 roku będzie się wahała w granicach 37832,21 – 38060,45 osób

Wykonała: Justyna Janowska gr. 102 Kierunek: Informatyka i ekonometria