Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania do rozwiązania
Advertisements

Wykład Model przewodnictwa elektrycznego c.d
UKŁADY TRÓJFAZOWE Marcin Sparniuk.
Wykład III ELEKTROMAGNETYZM
Przepływ prądu elektrycznego
Wykonał: Ariel Gruszczyński
Autor: Dawid Kwiatkowski
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
ELEKTROLIZA Elektroliza jest to proces zachodzący wskutek przepływu prądu stałego przez roztwór elektrolitu lub elektrolit stopiony (termoelektroliza).
Wykład VIIIa ELEKTROMAGNETYZM
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Prąd elektryczny
PRĄD ELEKTRYCZNY.
Pole elektryczne, prąd stały
Prąd elektryczny.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Brzeźnicy ID grupy: 98/36_MF_G1 Kompetencja: Matematyka i Fizyka Temat projektowy: Z prądem za pan brat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Połączenia rezystorów
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Problemy rynku pracy..
Wykład 7 Elektrostatyka, cz. 2
Pole elektryczne Pole grawitacyjne Siła WYKŁAD BEZ RYSUNKÓW Natężenie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Teresa Stoltmann Anna Kamińska UAM Poznań
Rezystancja zastępcza, połączenie trójkąt-gwiazda
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
614.W obwodzie przedstawionym na schemacie SEM ogniw są E1=3V i E2=9V, a ich opory wewnętrzne r1=1W i r2=2W. Jaka moc wydziela się na oporze R? E1.
Elektrostatyka c.d..
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
O B W Ó D E L K T R Y C Z N.
Rezystancja przewodnika
Obwody elektryczne - podstawowe prawa
Łączenie szeregowe i równoległe odbiorników energii elektrycznej
1.
Prąd Elektryczny Szeregowe i równoległe łączenie oporników Elżbieta Grzybek Michał Hajduk
Temat lekcji: Badanie zależności natężenia prądu od napięcia dla odcinka obwodu. Małgorzata Mergo, Lidia Skraińska informatyka +
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Lekcja 6: Równoległe łączenie diod
Przepływ prądu elektrycznego
Prezentacja na temat radia
Przygotowała: Dagmara Kukulska
Zasada działania prądnicy
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Temat: Zjawisko indukcji elektromagnetycznej.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Nasz cel: Poznanie teorii na temat prądu elektrycznego. Konstruowanie prostych obwodów elektrycznych. Badanie zależności między natężeniem i napięciem w różnych miejscach obwodów. Współpraca w grupach oraz korzystanie z ITC.

CO TO JEST PRĄD ELEKTRYCZNY? Prądem elektrycznym nazywamy ukierunkowany strumień ładunków. W metalach tworzą go elektrony, czyli cząstki naładowane ujemnie. Poruszają się one w polu elektrycznym, w obszarze, gdzie istnieje konieczna do wzbudzenia prądu różnica potencjałów (napięcie). źródło: Ilustrowany słownik nauki Fizyka, Chemia, Biologia, Corinne Stockley, Chris Oxlade, Jane Wertheim. wydawnictwo publicat

Obwód Elektryczny Obwód elektryczny to zamknięta pętla złożona z przewodników, zawierająca źródło napięcia i przynajmniej jeden odbiornik. źródło: Ilustrowany słownik nauki Fizyka, Chemia, Biologia, Corinne Stockley, Chris Oxlade, Jane Wertheim. wydawnictwo publicat

Prawo Ohma Prawo Ohma opisuje sytuację, najprostszego przypadku związku między napięciem przyłożonym do przewodnika (opornika), a natężeniem prądu przez ten przewodnik płynącego. ohma.htm

I Prawo Kirchhoffa I prawo Kirchhoffa odnosi się do sytuacji gdy prąd płynący w jakimś układzie ulega rozgałęzieniu, czyli gdy przewody z prądem łączą się w jakimś punkcie. Sformułowanie I prawa Kirchhoffa Suma natężeń prądów wpływających do rozgałęzienia, równa jest sumie natężeń prądów wypływających z tego rozgałęzienia.

Obwody Elektryczne Obwód szeregowy to obwód, w którym wszystkie elementy obwodu znajdują się w jednej gałęzi połączone jeden za drugim. Przez wszystkie płynie ten sam prąd. Obwód równoległy to obwód, w którym każdy z elementów znajduje się w osobnej gałęzi. Na każdym z nim jest takie samo napięcie.

NA LEKCJI:

Konstruujemy obwody elektryczne Na kolejnej lekcji, po przerobieniu połączeń równoległych i szeregowych, wyznaczaliśmy doświadczalnie Prawo Ohma. Montowaliśmy proste obwody elektryczne w skład których wchodziły: źródło prądu (bateria 4,5 oraz 9 V), żarówki, oporniki, oraz rozgałęzienia. Potem używając czujników napięcia i natężenia podłączonych do konsoli badaliśmy zależności między natężeniem i napięciem w różnych miejscach obwodów.

-doświadczalnie wyznaczaliśmy prawo Ohma - na podstawie 2 różnych oporników iloraz napięcia i natężenia jest stały. -gdy zwiększyliśmy napięcie w obwodzie (np. włączając drugą baterię) to natężenie też wzrastało proporcjonalnie. Oto nasze obliczenia : U~I U/J=R 3,2V-bateria 4V=2 baterie 2,64 1 bateria R=3,2/0,25=12,8 2 baterie R=4/0,36=11,1 R=2,64/0,22 = 12

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA