DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
W roku 2012 DBI obchodzić będziemy 7 lutego W roku 2012 DBI obchodzić będziemy 7 lutego. Tematem przewodnim międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu jest Internet jako łącznik między pokoleniami.
DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.
„Baw się w Internecie-BEZPIECZNIE” – kampania pod takim hasłem ruszyła w Dniu Bezpiecznego Internetu w Polsce i innych krajach UE. Ma ona zwrócić uwagę na problem cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży.
Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Jest inicjatywą mająca na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych[1]. 6 lutego 2007 roku w 40. krajach na świecie - i po raz trzeci w Polsce – obchodzony był Dzień Bezpiecznego Internetu . Chodzi głównie o to, by dzieci i młodzież nie były narażone na niebezpieczeństwa w trakcie korzystania z zasobów internetowych.
Co trzeci rodzic nigdy nie tłumaczył dziecku, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Hasło obchodzonego we wtorek Dnia Bezpiecznego Internetu - "Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat! Bezpiecznie!" - ma zwrócić uwagę, że internet powinien łączyć pokolenia.
Z badań wśród dzieci w wieku 9-16 lat przeprowadzonych w ramach unijnego projektu EU Kids Online II wynika, że co trzeci rodzic nigdy nie tłumaczył dziecku, jakie są zasady bezpiecznego surfowania Prawie połowa nigdy nie dała wskazówek, co ma zrobić dziecko, gdy coś je przestraszy czy zaniepokoi w internecie. Aż 58 proc. dzieci nie pamiętało, żeby kiedykolwiek surfowali razem z rodzicami.
Internet dobrze jest odkrywać razem z dzieckiem Internet dobrze jest odkrywać razem z dzieckiem. To rodzic bądź dziadek lub babcia powinni być pierwszymi osobami, które zapoznają dziecko z tym medium. Wspólne odkrywanie jego zasobów i znalezienie stron, które mogą zainteresować dziecko, jest przecież czasem spędzonym razem. Nawet jeśli dziecko sprawniej porusza się po sieci, nie wolno się zrażać – niech ono będzie przewodnikiem po wirtualnym świecie.
KAMIL BANASZEWSKI KL. VI WYKONAŁ: KAMIL BANASZEWSKI KL. VI
KONIEC