Trendence Graduate Barometer 2012 Polish Total Edition Lublin - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Advertisements

Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Burze pyłowe na Marsie.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Trendence Graduate Barometer 2012 Polish Business Edition Lublin - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
II CZĘŚĆ KONKURSU „KOCHAM CIĘ POLSKO”
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
PAŃSTWA EUROPEJSKIE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Socjologia rynku pracy
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
Szkoła w chmurze.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Przepis na skuteczną motywację HR Meeting Warszawa, 21 listopada 2012 roku.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
- powtórzenie wiadomości
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 5: Elementy meta.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

trendence Graduate Barometer 2012 Polish Total Edition Lublin - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

© trendence | Page 3 | over 530,000 participants 27 countries 1,150 universities trendence radius of action

© trendence | Page 4 | trendence clients Accounting Deloitte & Touche Ernst & Young KPMG PricewaterhouseCoopers Grant Thornton Automotive Industry AUDI BMW Group Bosch Rexroth Brose Daimler DEKRA Hella Mahle Michelin Porsche Škoda Toyota Volkswagen ZF Friedrichshafen Consulting Accenture A.T. Kearney The Boston Consulting Group Capgemini Emerging Hays McKinsey & Company Consumer Goods Beiersdorf Coca-Cola Dr. Oetker Ferrero Henkel Kraft Foods L'Oreal Marks & Spencer Mars McDonalds Nestlé Deutschland AG Unilever Energy Areva NP BP E.ON Enercon GDF SUEZ Mainova AG Nordex Rehau RWE Stadtwerke München Vattenfall Veolia Vestas Financial Services BAML BNP Paribas Commerzbank Credit Agricole Credit Suisse Deutsche Bank Deutsche Börse Deutsche Bundesbank Deutsche Postbank DZ Bank HSBC JP Morgan KfW Bankengruppe MLP Finanzdienstleistungen Royal Bank of Scotland Société Générale Sparkassen Finanzgruppe Targobank Volks- und Raiffeisenbanken Government Agencies Bundeswehr Deutsche Flugsicherung Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) National Health Service (NHS) Teach First_UK Industry / Manufacturing ABB Bilfinger Berger AG CLAAS KGaA mbH EADS Bouygues Construction BSH Bosch und Siemens Hausgeräte Carl Zeiss Deutsche Lufthansa Evonik euro engineering Ferchau Infineon Technologies Jenoptik Krones Lufthansa Technik MAN Osram Otto Bock Rheinmetall Rolls-Royce Bosch Gruppe Rohde & Schwarz Salzgitter Schaeffler Gruppe Schott Siemens SMA Solar Technology SMS Stihl Texas Instruments Thales ThyssenKrupp Tognum Voith Insurance Allianz AOK Basler Versicherungen ERGO Generali Munich Re IT Solutions AVM DATEV Hewlett Packard IBM SAP Software AG Law Allen & Overy Clifford Chance CMS Hasche Sigle Eversheds Freshfields Gleiss Lutz K&L Gates LLP Linklaters Mayer Brown Noerr LLP Shearman & Sterling LLP Media Axel Springer Bertelsmann Pharmaceutical/Chemical Industry BASF Bayer Dräger Fresenius Merck Roche Retail Aldi Süd Edeka Enterprise Rent-A-Car (ERAC) H&M IKEA Kaufland Lidl Metro OBI Otto Peek & Cloppenburg REWE Rossmann Tchibo Telecommunication Deutsche Telekom Telefonica Vodafone Tourism / Logistics Accor Hotellerie DB Mobility Logistics Deutsche Post DHL Groupe La Poste SNCF Thomas Cook

© trendence | Page 5 | Metodologia: trendence Graduate Barometer - European Edition Wskaźnik odpowiedzi Informacje ogólne Metoda:Ankieta online Realizacja terenowa:Wrzesień luty 2012 Uczestnictwo: Analiza: Grupy studentów: Relacje mediów: zaproszenia poprzez mailing biur karier; zapewniona anonimowość; losowanie nagród lub datków na cele charytatywne Analiza danych z wykorzystaniem narzędzi statystycznych; zachowanie standardów MRS i ESOMAR oraz ISO Analizowana próba europejska i różne podgrupy, włącznie ze studentami z Polski i Państwa uczelni Frankfurter Allgemeine Zeitung 2012 Uczelnie uczestniczące Respondenci

© trendence | Page 6 | Oświadczenie dla prasy Uwaga: Niniejszy dokument zawiera niepublikowane wcześniej wyniki badania. Poprzez Raport Partnerski chcielibyśmy podziękować Państwu za uczestnictwo w badaniu trendence Graduate Barometer European Edition. Jeśli życzą sobie Państwo opublikować wybrane statystyki, w szczególności całe tabele lub wykresy, prosimy się wcześniej z nami skontaktować. Jest to konieczne ze względu na poufność informacji zawartych w każdym z raportów."

© trendence | Page 7 | »Badanie trendence Graduate Barometer osiągnęło status największego badania na temat kariery, edukacji i pracodawców w Europie. 950 instytucji w 24 krajach podjęło współpracę i 343,796 studentów wzięło udział w ankiecie. »Badanie zostało przeprowadzone w następujących krajach: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania. »Studentów zapytano o preferencje i oczekiwania co do ich przyszłej kariery, satysfakcję z ich uczelni jak również atrakcyjność potencjalnych pracodawców. »Grupą docelową ankiety byli studenci kierunków ekonomicznych/biznesowych oraz technicznych/informatycznych/nauk o ziemi, ale oczywiście jesteśmy zainteresowani poznaniem opinii wszystkich studentów. Z tego powodu publikujemy trzy wydania Raportów Partnerskich trendence Graduate Barometer: ekonomiczny, techniczny i ogólny (do którego zalicza się studentów wszystkich kierunków). »Badanie trendence Graduate Barometer osiągnęło status największego badania na temat kariery, edukacji i pracodawców w Europie. 950 instytucji w 24 krajach podjęło współpracę i 343,796 studentów wzięło udział w ankiecie. »Badanie zostało przeprowadzone w następujących krajach: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania. »Studentów zapytano o preferencje i oczekiwania co do ich przyszłej kariery, satysfakcję z ich uczelni jak również atrakcyjność potencjalnych pracodawców. »Grupą docelową ankiety byli studenci kierunków ekonomicznych/biznesowych oraz technicznych/informatycznych/nauk o ziemi, ale oczywiście jesteśmy zainteresowani poznaniem opinii wszystkich studentów. Z tego powodu publikujemy trzy wydania Raportów Partnerskich trendence Graduate Barometer: ekonomiczny, techniczny i ogólny (do którego zalicza się studentów wszystkich kierunków). Przewagi konkurencyjne trendence Graduate Barometer 2012:

© trendence | Page 8 | Uczestnictwo

© trendence | Page 9 | Uczestnictwo (cd.)

© trendence | Page 10 | Respondenci

| Page 11 | Profil studenta: Wiek i płeć

| Page 12 | Profil studenta: Wiek i płeć (cd.)

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 14 | Key Performance Indicators Do naszych zadań należy również tworzenie profilu studenta z wysokim potencjałem, który może wnieść do przedsiębiorstwa nową wartość. Wymienione wyżej wskaźniki (KPI) odpowiadają oczekiwaniom pracodawców. Podobnie jak firmy opracowują strategię pozyskiwania najlepszych studentów, również uczelnie poszukują odpowiedzi na pytanie, jakich absolwentów dostarczają rynkowi pracy.

| Page 15 | Key Performance Indicators: Studenci WybitnaDobraPrzeciętnaZłaBardzo zła Ocena działalności uczelni

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 17 | Opinia

| Page 18 | Profil

| Page 19 | Stopień studiów Jaki tytuł zawodowy uzyskają Państwo po ukończeniu obecnych studiów?

| Page 20 | Kierunek Jaką specjalizację Pani/ Pan wybrał?

| Page 21 | Kierunek Jaką specjalizację Pani/ Pan wybrał?

| Page 22 | Czas studiowania W którym roku rozpoczął/ rozpoczęła Pan/ Pani pierwsze studia? Kiedy sądzi Pan/ Pani, że podejmie pierwszą pracę po ukończeniu studiów?

| Page 23 | Osiągnięcia akademickie Jak Pani/ Pan ocenia swoje osiągnięcia naukowe?

| Page 24 | Doświadczenie i zaawansowana znajomość angielskiego Jakie posiada Pani/ Pan doświadczenie zawodowe (3 miesiące lub dłuższe)? Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 25 | Zaawansowana znajomość angielskiego w Europie Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 26 | Zaawansowana znajomość angielskiego w Europie (cd.) Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 27 | Kompetencje miękkie

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 29 | Key Performance Indicators KPI (Kluczowe wskaźniki efektywności) informują o zadowoleniu studentów z ich uczelni na tle wszystkich innych uczelni uczestniczących w badaniu w danym kraju. W ten sposób można łatwo zobaczyć, co stanowi silne i słabe strony uczelni oraz w jakich dziedzinach plasuje się ona powyżej lub poniżej średniej. Należy mieć na uwadze, że ocena ta odzwierciedla opinie studentów na temat ich własnych uczelni.

| Page 30 | Key performance indicators: Ocena uczelni WybitnaDobraPrzeciętnaZłaBardzo zła Ocena działalności uczelni

| Page 31 | Key performance indicators: Ocena uczelni (cd.) WybitnaDobraPrzeciętnaZłaBardzo zła Ocena działalności uczelni

| Page 32 | Key performance indicators: Ocena uczelni (cd.) WybitnaDobraPrzeciętnaZłaBardzo zła Ocena działalności uczelni

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 34 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 35 | Ogólna ocena działalności uczelni w Europie Czy jest Pani/ Pan ogólnie zadowolony z uczelni/ kierunku na jakim studiuje? 1 = Bardzo zadowolona/y; 7 = Bardzo niezadowolona/y

| Page 36 | Ogólna ocena działalności uczelni w Europie (cd.) Czy jest Pani/ Pan ogólnie zadowolony z uczelni/ kierunku na jakim studiuje? 1 = Bardzo zadowolona/y; 7 = Bardzo niezadowolona/y

| Page 37 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Europa) (A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 38 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Europa) (cd.) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 39 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Polska) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 40 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Polska) (cd.) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 41 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja na Państwa uczelni A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 42 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja na Państwa uczelni (cd.) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 43 | Korzystanie z dni kariery na uczelni Jakiego rodzaju imprezy służą Pani/ Panu do zapoznania się z rynkiem pracy?

| Page 44 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 45 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 46 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 47 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 48 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 49 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 50 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 51 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 52 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 53 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 54 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 55 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 56 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 57 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 58 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 59 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 61 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 62 | Wskaźnik optymizmu Indeks Optymizmu trendence to wskaźnik pewności absolwentów co do ich perspektyw zawodowych. Został policzony na podstawie dwóch parametrów, które były oceniane co roku w pytaniach dotyczących procesu rekrutacji. 1) Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę 2) Czas potrzebny na znalezienie pracy. Najwyższa możliwa ocena 100 oznacza przegrzanie rynku pracy: w takiej sytuacji każdy absolwent znalazłby pracę w możliwie najkrótszym czasie i przy minimalnym wysiłku.

| Page 63 | Priorytety zawodowe Które z poniższych czynników są dla Pani/ Pana szczególnie istotne w pierwszej pracy po ukończeniu studiów? Respondentów poproszono o wskazanie, które z przeciwstawnych czynników wymienionych powyżej preferują i w jakim stopniu. Im bardziej słupek diagramu jest wychylony na prawą lub na lewą stronę, tym silniej wymieniony czynnik określa priorytety zawodowe studenta.

| Page 64 | Proces rekrutacji: Przewidywany czas poszukiwania pierwszej pracy Jak Pani/ Pan uważa, ile w sumie miesięcy zajmie (zajęło już) znalezienie adekwatnej pracy?

| Page 65 | Proces rekrutacji: Przewidywany czas poszukiwania pierwszej pracy (cd.) Jak Pani/ Pan uważa, ile w sumie miesięcy zajmie (zajęło już) znalezienie adekwatnej pracy?

| Page 66 | Proces rekrutacji: Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę Ile podań o pracę będzie musiała Pani/ Pan rozesłać (czy też już wysłał/a) w trakcie procesu ubiegania się o pracę?

| Page 67 | Proces rekrutacji: Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę (cd.) Ile podań o pracę będzie musiała Pani/ Pan rozesłać (czy też już wysłał/a) w trakcie procesu ubiegania się o pracę?

| Page 68 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Stosunek oczekiwanego rocznego wynagrodzenia brutto do oczekiwanego czasu pracy w Europie Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku? Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 69 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwane roczne wynagrodzenie brutto Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 70 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwane roczne wynagrodzenie brutto (cd.) Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 71 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany czas pracy Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku?

| Page 72 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany czas pracy (cd.) Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku?

| Page 73 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany staż pracy na pierwszym stanowisku Jak długo zamierza Pani/ Pan pracować na danym stanowisku?

| Page 74 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany staż pracy na pierwszym stanowisku (cd.) Jak długo zamierza Pani/ Pan pracować na danym stanowisku?

| Page 75 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 76 | Mobilność - gotowość do zmiany miejsca zamieszkania Proszę sobie wyobrazić taką sytuację: otrzymuje Pani/ Pan bardzo atrakcyjną ofertę pracy. W jakim stopniu jest Pani/ Pan mobilna/y?

| Page 77 | Mobilność - kierunki emigracji Do którego z poniższych krajów przeprowadziliby się Państwo w celu podjęcia pracy po zakończeniu studiów?

| Page 78 | Zainteresowanie studiami magisterskimi za granicą Czy są Państwo zainteresowani kontynuacją studiów II-ego stopnia na uczelni zagranicznej?

| Page 79 | Zainteresowanie studiami magisterskimi za granicą (cd.) Czy są Państwo zainteresowani kontynuacją studiów II-ego stopnia na uczelni zagranicznej?

| Page 80 | Preferowany kraj odbywania studiów magisterskich W którym z poniższych krajów chcieliby Państwo kontynuować studia II-ego stopnia?

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Key performance indicators: Ocena uczelni 5.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 6.Edukacja i kariera 7.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 82 | Wykorzystywane kanały komunikacji Z której z poniższych metod, korzysta Pani/ Pan najczęściej aby dowiedzieć się o potencjalnym pracodawcy? Respondenci zostali poproszeni o wskazanie kanałów komunikacji, z których korzystają, aby pozyskać informacje o potencjalnych pracodawcach.

| Page 83 | Najatrakcyjniejsze działania marketingowe na uczelniach Jaka działalność firmy na Państwa uczelni, podoba się Pani/ Panu najbardziej? Wykres powyżej przedstawia, w jaki sposób pracodawcy mogą skutecznie dotrzeć do studentów na uczelni. Nawet najlepszy pomysł na rekrutację jest skazany na porażkę, jeśli nie zostanie dostrzeżony przez studentów.

Contact: Nadja Kehler Research Analyst trendence Institut GmbH Markgrafenstrasse Berlin