„Bezpieczeństwo drogowe" Jan Okulicz Dyrektor CSR Toyota Motor Poland
Corporate Social Responsibility To zobowiązania firmy wobec społeczności w której funkcjonuje (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). Podstawowe działania Toyoty w tym zakresie to uczestnictwo w programach bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozwijanie inicjatyw proekologicznych i edukacja na różnych poziomach. Podstawowymi partnerami Toyoty w tej działalności są Politechniki, Uniwersytety, Organizacje Pozarządowe i Organizacje Charytatywne. Działalność ta wpisana jest w statut firmy i obliguje przedstawicielstwa Toyoty do bycia dobrym obywatelem w kraju gdzie funkcjonuje. Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Bezpieczeństwo jako aspekt CSR Ekologia Edukacja Bezpieczeństwo Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Statystyki bezpieczeństwa drogowego 49 643 wypadki drogowe, 386 934 zgłoszone kolizje 160 tysięcy zatrzymanych za jazdę pod wpływem alkoholu Te liczby pokazują sytuację na polskich drogach w 2007 roku. W Polsce co roku na drogach ginie około 5000 osób Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Zobowiązania Toyoty względem bezpieczeństwa drogowego Toyota podpisała zobowiązanie wobec Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Podpisując kartę zobowiązała się do: Zwiększania bezpieczeństwa ruchu drogowego Promowania kultury jazdy Szkolenia i zwiększania umiejętności kierowców Wyjaśniania poprawnego działania technologii bezpieczeństwa aut Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Bezpieczeństwo Aktywne Bezpieczeństwo aktywne to nie tylko urządzenie pomagające prowadzić auto takie jak: VRC – system kontroli trakcji ABS – system kontroli hamowania VDIM – zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu To również nasze zachowania na drodze: przestrzeganie przepisów rozsądek na drodze przewidywanie i wyobraźnia Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Bezpieczeństwo pasywne Toyota od wielu lat udoskonala systemy bezpieczeństwa pasywnego w swoich autach takie jak: Systemy poduszek powietrznych: dwu komorowa, chroniąca kolana Kontrolowane strefy zgniotu Pasy bezpieczeństwa: nowe systemy naciągania pasów Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Bezpieczeństwo pasywne Toyota zdobywa czołowe miejsca w testach bezpieczeństwa Euro NCAP Przykładowe wyniki poszczególnych modeli: Yaris Corolla Auris Prius Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Budowanie bezpiecznych samochodów Modele wyróżniające się nowoczesnymi rozwiązaniami: Corolla Verso – pierwsza poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy Land Crusier V8 – 14 poduszek powietrznych – najwięcej w świecie Toyota jako pierwsza w świecie wprowadziła w swoich autach Pre-crash Safety System Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Działania na rzecz bezpiecznej jazdy Toyota współpracuje przy kampanii EcoDriven która ma na celu edukację kierowców w zakresie ekonomicznej i ekologicznej jazdy samochodem Ograniczenie prędkości pozytywnie wpływa nie tylko na ekonomikę ale i na bezpieczeństwo jazdy Współpraca z PCK i środowiskiem dziennikarskim na rzecz promowania bezpieczeństwa drogowego Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Działania na rzecz edukacji Toyota uczestniczy w procesach edukacyjnych na różnych poziomach czyli we współpracy z uczelniami technicznymi, szkołami podstawowymi i gimnazjami. Toyota od 3 lat współpracuje z PCK w akcji „Bezpieczne dziecko na drodze” – rozdając specjalne odblaskowe naklejki na rowery i plecaki Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Działania na rzecz edukacji i bezpieczeństwa R2R – Road to Respect – program dla studentów politechnik i uczelni technicznych. 5 uczelni i ponad 120 studentów wzięło udział w konkursie Projekt pomagający studentom Politechnik projektować i tworzyć bardziej bezpieczne drogi Współpraca uczelni i firm na szczeblu międzynarodowym (Polska, Hiszpania, Włochy) Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Działania na rzecz bezpieczeństwa Uczestnictwo w programie Euro RAP – poświeconemu bezpieczeństwu drogowemu i certyfikacji dróg polskich Partnerstwo z program GAMBIT i Polskim Związkiem Motorowym Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Film o bezpieczeństwie stworzony wspólnie z PCK i ITS Toyota wyprodukowała film na temat pierwszej pomocy który będzie za darmo rozdawany klientom na stacjach dilerskich Toyoty. Film ten otrzymał certyfikaty Instytutu Transportu Samochodowego i Polskiego Czerwonego Krzyża Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Środki informacji: broszury i wydawnictwa „Cel: zero spalin” – broszura poświęcona tematyce ekologicznej „Toyota i bezpieczeństwo” – wydawnictwo poświęcone zarówno technologii jak i sposobom bezpiecznego prowadzenia samochodu „Toyota w Europie i w Polsce” – kompendium wiedzy o Toyocie Analiza sprzedaży Styczeń-Maj 2003 Program sprzedaży części blacharskich Badania warsztatów szybkiej obsługi typu Fast-Fit Marketing usług serwisowych Oryginalne Oleje Toyoty - TGMO Nowe produkty w ofercie TMPL Akcesoria Plany na II połowę roku
Dziękuję za uwagę