Równość ułamków zwykłych Ułamki zwykłe, które opisujące tę samą część całości są równe. = = Rok szkolny 2003/2004
Równość ułamków zwykłych Ułamek równy danemu można otrzymywać przez jego rozszerzanie lub skracanie = = Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków o równych mianownikach Z dwóch ułamków o równych mianownikach, ten jest większy, który ma większy licznik. > > < Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków o równych licznikach > > > > Z dwóch ułamków o równych licznikach, ten jest większy, który ma mniejszy mianownik. Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków o równych licznikach Dwa jednakowe batony podziel między troje dzieci. Jaką część batonu otrzyma każde z nich? Następnie, te dwa batony, podziel pomiędzy sześcioro dzieci. Jaką część batonu otrzyma każde z dzieci? Porównaj te części. Pomóż koledze! Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków o równych licznikach Wynik dzielenia można zapisać w postaci ułamka zastępując znak dzielenia kreską ułamkową = = > Z dwóch ułamków o równych licznikach, ten jest większy, który ma mniejszy mianownik. Rok szkolny 2003/2004
Reguły porównywania ułamków Z dwóch ułamków o równych mianownikach, ten jest większy, .... Pomóż koledze!!! który ma większy licznik. Rok szkolny 2003/2004
Reguły porównywania ułamków Z dwóch ułamków o równych licznikach ten jest większy.... Pomóż koledze!!! który ma mniejszy mianownik. Powrót Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków > W pierwszej butelce jest litra soku pomarańczowego, a w drugiej litra soku wiśniowego. Którego soku jest więcej? I sposób graficzny 1l 1l > Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków > W pierwszej butelce jest litra soku pomarańczowego, a w drugiej litra soku wiśniowego. Którego soku jest więcej? II sposób: Podziel sok w obu butelkach na równe, wspólne części. (Sprowadź oba ułamki do wspólnego mianownika) 1l 1l > Rok szkolny 2003/2004
Porównywanie ułamków > W pierwszej butelce jest litra soku pomarańczowego, a w drugiej litra soku wiśniowego. Którego soku jest więcej? III sposób 1l 1l Sprowadź oba ułamki do wspólnego licznika > Rok szkolny 2003/2004
Aby porównać ułamki o różnych licznikach i różnych mianownikach, Reguły porównywania ułamków o różnych licznikach i różnych mianownikach Aby porównać ułamki o różnych licznikach i różnych mianownikach, należy najpierw sprowadzić je do wspólnego licznika lub wspólnego mianownika, a następnie porównać zgodnie z odpowiednimi regułami. Rok szkolny 2003/2004
Porównaj ułamki 10 21 > > I sposób: Sprowadzanie ułamków do wspólnego mianownika 10 21 = = > stąd > Rok szkolny 2003/2004
Porównaj ułamki 10 21 > > II sposób: Sprowadzanie ułamków do wspólnego licznika = = 10 21 > stąd > Rok szkolny 2003/2004