Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Monkiewicz.
Advertisements

Tadeusz Janasiewicz IT Group, Tadeusz Janasiewicz, WSUS, IT Group, r.
Piotr Nowak Development Manager Construction Innovation and Development Department The Chartered Institute of Building.
1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.SEC Agenda Cisco Business Partner Wymogi bezpieczeństwa współczesnej architektury sieciowej CISCO Self-Defending.
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Zastosowanie Internetu
PAŃSTWA EUROPEJSKIE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
Potrzeby uczelni wyższych na Podkarpaciu w zakresie współpracy środowiska naukowo-badawczego z sektorem przedsiębiorczości Marek KICZEK Sławomir GÓRKA.
TURYSTYKA W INTERESACH
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Prezentacja oferty FORMUS Polska
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Szkoła w chmurze.
Zarządzanie międzynarodowe
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Z Tikiem zawsze bezpiecznie, zdrowo i ekologicznie SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów DorFin Baza.
Instalacja i konfiguracja serwera OpenVPN
ST/PRM2-EU | April 2013 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation, reproduction, editing, distribution,
Przejście do usługi Office 365 Microsoft Online Services Przejście z pakietu BPOS do Office 365 dla klientów Microsoft Online Services.
Definiowanie i wykonywanie procesów biznesowych z wykorzystaniem Business Process Execution Language Recenzent: prof. dr hab. Mykhaylo Yatsymirskyy Promotor:
Quiz o podatkach w innych krajach europy!!. Jak wielkie są podatki w Polsce na tle procentowym? 19,7%20% 17%18,5%
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Marek Krupa Coś o mnie.
System Center Summit Poland Sponsorzy Złoty Sponsor Srebrni Sponsorzy.
Komunikacja z platformą T2S
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Bazy danych w systemie SimCallCenter Krótkie omówienie wyboru baz danych stosowanych w CallCenter, integracja z zewnętrznymi bazami danych Czas 15 min.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
KINECT – czyli z czym to się je?. Damian Zawada
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Cosmo Green firma usługowo-projektowa mgr inż. Małgorzata Stuła
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Narzędzie wspomagające projektowanie aplikacji Proficy iFIX
Elektroniczna Legitymacja Studencka w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentacji przebiegu studiów Paweł Wołczkiewicz.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
Podsumowanie Programu IW INTERREG III A Czechy –Polska w Województwie Śląskim Ocena wpływu transgranicznego Konferencja Podsumowująca Interreg III A Czechy.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla studentów.
Podsumowanie W. Suchorzewski PODSUMOWANIE 130 UCZESTNIKÓW + 3 rowery 15 REFERATÓW (13+2) PREZENTACJE WZBOGACAJĄCE TEKSTY.
Biblioteka szkolna z centrum multimedialnym jest miejscem dostępu do Internetu oraz zasobów edukacyjnych i źródeł informacji. Zespół Szkół Technicznych.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Prezentacja powstała w ramach projektu „Etno-projekt dla najmłodszych” realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt finansowany ze środków 5PR Badań i Rozwoju Wprowadzenie do projektu EurEnDel Technologiczne i społeczne wizje sektora energetycznego do roku 2030.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Moja Szkoła .
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
MIĘDZYNARODOWE WSCHODNIE CENTRUM INNOWACJI Projekt współfinansowany ze środków Programu Współpracy w Regionie Morza Bałtyckiego Phare Polsko.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Copyright © 2010 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.
Zapis prezentacji:

Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza

Plan Wirtualna przestrzeń e-learningowa E-Learning 2.0 iCamp Space –Interoperacyjność –Narzędzia i metody –Nowe wzorce Podsumowanie

3 Współczesny e-learning w centrumUczeń (nie nauczyciel) w centrum Teorie pedagogiczne –Konstruktywizm Oprogramowanie społecznościowe (Web2.0) –Wiki –Blogi –Podcasty –...

4 eLearning 2.0 Nowatorski system nauczania –System blogów, wiki, itp.. –Efektywne wykorzystanie możliwości Internetu –Współpraca Studenci sami tworzą zawartość szkoleń. Tworzą wartość dodaną – wiedzę. Nauczyciel, wykładowca i książki nie są już jedynym źródłem wiedzy. Łączy różne narzędzia, odnośniki do stron specjalistów, kursów, baz wiedzy, portali społecznościowych, wortali,....

5 eLearning 2.0 Niższy wysiłek w osiąganiu efektu nauczania poprzez wykorzystanie technologii (Web 2.0) Wymaga współpracy i czasu na dotarcie do informacji, które nie są podane wprost (ważna rola trenera/facilitatora/tutora/nauczyciela). "Content is the key -> "User is the key Otwarte zasoby - Wiki, Open Software,....

Wyobraźmy sobie: Student wyjeżdża na stypendium zagraniczne –Dwa różne kraje –Dwa różne uniwersytety –Dwie różne platformy eLearningowe Jeden kurs Wirtualna przestrzeń e-learningu

7

8 Innovative, inclusive, interactive, intercultural learning campus

9 iCamp space otwarta, wirtualna przestrzeń eLearningowa projekt UE (program IST: 6 FP) partnerzypartnerzy: Austria, Hiszpania, Anglia, Litwa, Estonia, Słowenia, Czechy i oczywiście Polska 1 1 Centrum e-Learningu, Akademia Górniczo-Hutnicza

10 iCamp space Cel: stworzenie sieci platform 1, narzędzi 1 i środowiska współpracy repozytoriów jako środowiska współpracy studentów wielu uczelni wyższych otwartego środowiska Dostęp do tego otwartego środowiska pracy pracy możliwy z platformy macierzystej uczelni studenta !!! 1 platformy i narzędzia Open Source

11 luźna integracja InteroperacyjnośćInteroperacyjność łącząca dwa aspekty integracji: –wspólną wymianę danych, –udostępnienie usług przez każdy z systemów loose coupling

12 Interoperacyjność

13 Interoperacyjność standardy danych (XML, RSS, Atom) protokoły komunikacji (np. APP) APP interfejsy komunikacji (API)

14 architektura SOA Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem.Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem. Tworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy siecioweTworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy sieciowe usługi sieciowe (Web Services):Web Services sieciowe API komunikaty XML, standard SOAPSOAP architektura zorientowana na usługi

15 przykład Integracja repozytoriów oparta o interfejs SQI

16 Partnerzy Projektu iCamp Komunikacja Komunikacja między ekspertami różnych: Dziedzin Systemów informatycznych Kultur Języków (krajów)

17 Wzorce projektowe Wzorzec projektowy jest to pewien schemat rozwiązania problemu Język wzorców Wzorce pedagogiczne Wzorce integracyjne Wzorce architektoniczne Wzorce informatyczne (design patterns -GoF

18 Planowane rezultaty projektu Wykorzystanie, rozbudowa i utworzenie: Sieci narzędzi eLearningowych Integracja (luźno powiązana) systemów, repozytoriów Wzorce projektowe Standardy

19 Dziękuję za uwagę!

Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza