Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza
Plan Wirtualna przestrzeń e-learningowa E-Learning 2.0 iCamp Space –Interoperacyjność –Narzędzia i metody –Nowe wzorce Podsumowanie
3 Współczesny e-learning w centrumUczeń (nie nauczyciel) w centrum Teorie pedagogiczne –Konstruktywizm Oprogramowanie społecznościowe (Web2.0) –Wiki –Blogi –Podcasty –...
4 eLearning 2.0 Nowatorski system nauczania –System blogów, wiki, itp.. –Efektywne wykorzystanie możliwości Internetu –Współpraca Studenci sami tworzą zawartość szkoleń. Tworzą wartość dodaną – wiedzę. Nauczyciel, wykładowca i książki nie są już jedynym źródłem wiedzy. Łączy różne narzędzia, odnośniki do stron specjalistów, kursów, baz wiedzy, portali społecznościowych, wortali,....
5 eLearning 2.0 Niższy wysiłek w osiąganiu efektu nauczania poprzez wykorzystanie technologii (Web 2.0) Wymaga współpracy i czasu na dotarcie do informacji, które nie są podane wprost (ważna rola trenera/facilitatora/tutora/nauczyciela). "Content is the key -> "User is the key Otwarte zasoby - Wiki, Open Software,....
Wyobraźmy sobie: Student wyjeżdża na stypendium zagraniczne –Dwa różne kraje –Dwa różne uniwersytety –Dwie różne platformy eLearningowe Jeden kurs Wirtualna przestrzeń e-learningu
7
8 Innovative, inclusive, interactive, intercultural learning campus
9 iCamp space otwarta, wirtualna przestrzeń eLearningowa projekt UE (program IST: 6 FP) partnerzypartnerzy: Austria, Hiszpania, Anglia, Litwa, Estonia, Słowenia, Czechy i oczywiście Polska 1 1 Centrum e-Learningu, Akademia Górniczo-Hutnicza
10 iCamp space Cel: stworzenie sieci platform 1, narzędzi 1 i środowiska współpracy repozytoriów jako środowiska współpracy studentów wielu uczelni wyższych otwartego środowiska Dostęp do tego otwartego środowiska pracy pracy możliwy z platformy macierzystej uczelni studenta !!! 1 platformy i narzędzia Open Source
11 luźna integracja InteroperacyjnośćInteroperacyjność łącząca dwa aspekty integracji: –wspólną wymianę danych, –udostępnienie usług przez każdy z systemów loose coupling
12 Interoperacyjność
13 Interoperacyjność standardy danych (XML, RSS, Atom) protokoły komunikacji (np. APP) APP interfejsy komunikacji (API)
14 architektura SOA Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem.Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem. Tworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy siecioweTworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy sieciowe usługi sieciowe (Web Services):Web Services sieciowe API komunikaty XML, standard SOAPSOAP architektura zorientowana na usługi
15 przykład Integracja repozytoriów oparta o interfejs SQI
16 Partnerzy Projektu iCamp Komunikacja Komunikacja między ekspertami różnych: Dziedzin Systemów informatycznych Kultur Języków (krajów)
17 Wzorce projektowe Wzorzec projektowy jest to pewien schemat rozwiązania problemu Język wzorców Wzorce pedagogiczne Wzorce integracyjne Wzorce architektoniczne Wzorce informatyczne (design patterns -GoF
18 Planowane rezultaty projektu Wykorzystanie, rozbudowa i utworzenie: Sieci narzędzi eLearningowych Integracja (luźno powiązana) systemów, repozytoriów Wzorce projektowe Standardy
19 Dziękuję za uwagę!
Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza