Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
Szkoła od kuchni… Czyli wędrówka po szkolnych salach i korytarzach
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Zespół Szkół w Starzynie
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Szkoła z Klasą 2.0 FESTIWAL NAUKI czerwiec W ramach zadań Szkoły z Klasą 2.0 w pierwszym semestrze przeprowadziliśmy spotkania z naszymi najmłodszymi.
Karoliny Kazimierczak
WITAJCIE! Zabieramy Was w podróże z Orzełkiem i Reszką.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Doświadczenia z budowy materii
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Prezentują:.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
1.
Doświadczenie z atramentem
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Dzień otwarty w Irzyku!. Wydawać się może, że dzień otwarty jest nudny, chodzenie od klasy do klasy, słuchanie długich wykładów o szkole, jednak… Zdecydowanie.
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
POLSKA ZŁOTA JESIEŃ ZADANIE X
„Koło Młodych Odkrywców”
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
W ostatnim czasie w Publicznym Gimnazjum w Czarnkowie jak co roku uczniowie mieli szansę na wykazanie się. Tym razem mogli wziąć udział w dwóch konkursach.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
doświadczenia drogą do wiedzy"
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
robimy sałatkę owocową, smaczną i zdrową!
Wolontariusz roku.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały nasze zajęcia.

Program ma celu przygotowanie uczniów pierwszych klas gimnazjum do lepszego napisania testów kompetencji w trzeciej klasie. Tematem tegorocznych zajęć jest fizyka. Dowiadujemy się przede wszystkim o zjawiskach tj. dyfuzja i o innych siłach działających w przyrodzie.

Zajęcia rozpoczęliśmy 14 maja. Powiedziano nam wtedy o założeniach projektu i ustaliliśmy kilka zasad, które obowiązują wewnątrz naszych grup. Dostaliśmy także hasła do strony naszego projektu, abyśmy mogli się na niej logować i komentować zajęcia pisząc blogi i artykuły.

Podczas następnych zajęć zajmowaliśmy się już poszerzaniem naszej wiedzy z fizyki i chemii. Poprzez doświadczenia uczyliśmy się o zjawiskach tj. dyfuzja.

Dowiedzieliśmy się ( poprzez baaardzo smaczne doświadczenie ) że dyfuzja może zachodzić we wszystkich stanach skupienia np. między dwoma ciałami stałymi. Dowiedliśmy tego wylewając dwie galaretki różnego koloru jedna na drugą. Po trzech dniach galaretki zaczęły przenikać się. Na koniec nasze doświadczenie zjedliśmy.

Braliśmy także udział w wykładzie prowadzonym przez pana, który przyjechał z Gdańska. Rozmawialiśmy z nim głównie o transporcie i budowie polskich dróg. Wykład bardzo się wszystkim podobał, bo mogliśmy mówić o wszystkim swobodnie.

Wykładowca

A oto więcej zdjęć z naszego wykładu :

1 czerwca w Dzień Dziecka nasza szkoła zorganizowała Piknik Naukowy, który poprowadzili uczniowie, którzy biorą udział w projekcie. W organizacji pomogły nam panie Beata Cholewa i pani Renata Kopczewska. Na pikniku mieliśmy pokazać różne doświadczenia, które mogły zaciekawić uczniów.

To doświadczenie pokazywało, jak złożony z papieru kwiatek, pozginany został na wodzie i zaczął się rozchylać. Woda po prostu wniknęła w zagięcia i je osłabiła, luzując cząsteczki papieru.

A tak robiliśmy bańki w bańce. Nabieraliśmy w rurki do napojów płynu do naczyń z wodą, i wydmuchiwaliśmy bańki. Gdy chcieliśmy zrobić jedną w drugiej, rurką przebijaliśmy napięcie powierzchniowe, ale go nie zniszczyliśmy, i wydmuchiwaliśmy w środku następną.

Tutaj przeprowadzamy doświadczenie z magiczną paćką. Robiliśmy ją z mąki ziemniaczanej i wody. Pod wpływem ruchu tworzyła się kluska, a gdy po prostu kładliśmy ją na stole zamieniała się w ciecz.

Po udanym pikniku naukowym dalej zajmowaliśmy się realizacją projektu. Robiliśmy coraz więcej ciekawych doświadczeń. Rozwiązywaliśmy coraz trudniejsze zadania typu jak to się dzieje?.

Na jednych zajęciach badaliśmy różne kryształy ( np. sól ) pod mikroskopem. Zobaczyliśmy, że różnią się nieco wielkością i kształtem, ale w sumie są do siebie podobne.

Tutaj sprawdzamy, czy rękawiczka wypełniona powietrzem jest cięższa od pustej. Ta z powietrzem była cięższa.

Jak widać, coraz więcej wzorów i matematyki.

Tutaj mierzymy klasę aby obliczyć, ile zmieści się w niej powietrza.

A tutaj obliczamy objętość drewnianych klocków.

15 czerwca mieliśmy kolejny wykład. Tym razem z Gdańska przyjechała pani Dorota Pruputniewicz - Flis, która opowiadała nam o cząsteczkach i atomach różnych substancji. Na koniec spotkania zagraliśmy w grę, która miała na celu przypomnienie nam wiadomości o stanach skupienia wody.

Wykładowczyni pokazywała nam przygotowane przez siebie prezentacje:

Z wielkim zainteresowaniem słuchamy wykładu:

Nadchodzi koniec roku szkolnego, a więc i koniec pierwszej części naszego projektu. Mimo że ciężko przy nim pracowaliśmy, to bardzo nam się podobało. Już nie możemy doczekać się następnej części projektu w drugiej klasie!

Tak kończę prezentację o naszym udziale w projekcie Rozwój przez kompetencje. Mam nadzieję, że prezentacja się podobała i że się nie nudziliście.