Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Otorowie ID grupy:
Matematyczno – fizyczna
1 1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
SPIS TREŚCI: DANE INFORMACYJNE…………………………………………3
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Ireny Sendler w Lamkach ID grupy: 98/45_mf_g2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: Semestr II/2009/2010

Początki bywają trudne… Na pierwszym spotkaniu nauczyciele prowadzący zapoznali nas z celem projektu. Odwiedziła nas także p. Dyrektor. Niektórzy byli zadowoleni, niektórzy zdziwieni , a jeszcze inni przerażeni (reakcje były różne). Nasza 20-tka podzielona została na dwie grupy. Praca w grupach –zabawa w ratowników. Dyskusja na temat plusów i minusów pracy w grupie (jednogłośnie ustaliliśmy, że jest więcej plusów).

Dzień drugi Na drugim spotkaniu już trochę swobodniej było nam pracować. Zaczęliśmy od rysowania, no właściwie to było wypełnianie ankiet tylko, że za pomocą rysunków. Po skończeniu naszych artystycznych dzieł HEHE! Zrobiliśmy sobie… fotki. Okazało się, że aby nas wszystkich objąć trzeba to robić z lotu ptaka .

Robimy budowlankę ;) DRAPACZE CHMUR Następnie zabawiliśmy się w Bobów Budowniczych. W grupach, tym razem już w innym składzie mieliśmy zbudować jak najwyższą wieżę z kartek papieru (bez używania kleju, nożyczek, itp.) DRAPACZE CHMUR

DZIEŃ TRZECI - STYL NAUKI Kolejne spotkanie rozpoczęliśmy od wypełniania testu, którego tematem było: jaki styl uczenia przyjmujemy. Po wypełnieniu trzeba było podliczyć punkty. Taaak! 2 + 2 = ? 

W kolejnym punkcie zajęć p W kolejnym punkcie zajęć p. Wiśniewski przedstawił nam… instrukcje obsługi dziurkacza. Okazało się, że to nie takie proste. Robienie dziurek to niemałe wyzwanie. Trochę techniki i człowiek się gubi!! ? ? Do domu dostaliśmy deklaracje dla rodziców. C.D nastąpi. ? ?

sprawdzian – masakra Dasz ściągnąć?! Tego dnia zostaliśmy ogromnie zaskoczeni … testem z gęstości. Wszyscy byli przerażeni! Ale emocje opadły kiedy dowiedzieliśmy się, że nie jest on na ocenę, i tylko ma sprawdzić nasze dotychczasowe umiejętności. Dasz ściągnąć?!

Na bezludnej wyspie Następnym razem nie damy się wkręcić! Na tym spotkaniu zabawiliśmy się w jak przetrwać na bezludnej wyspie. Znowu podzieleni na grupy zaczęliśmy ustalać co należy robić. Po naradach pani oświadczyła, że zamiast zacząć działać okazaliśmy się dobrzy w teorii, a nie w praktyce. To kolejny WKRĘT! Następnym razem nie damy się wkręcić!

POPRAWKA Na piątym spotkaniu wszyscy poprawiali deklaracje. Każdy uzupełnił źle. Niektórzy musieli ją wypełniać kilka razy. To zdecydowanie było najtrudniejszym zadaniem do tej pory. HEHE!! …

Organizacja grupy Z racji tego, że w tym dniu mieliśmy dość długie zajęcia p. Wiśniewski przeczytał nam bajeczkę (wszyscy zdążyli się porządnie wyspać;). Następnie rozdzieliliśmy role w grupach: LIDER: ALA I PATRYCJA E-KRONIKARZ: AGATA I ANKA SPRAWOZDAWCA: AGA I IWONA

Następnie dostaliśmy do wykonania prace w grupach w formie plakatów.

Gęstość Określenie „gęstość” zostało wzięte z życia codziennego i zaadaptowane na nazwę wielkości fizycznej. Wybór ten jest jednak trochę mylący. To co fizycy uważają za gęstość nie odpowiada potocznemu pojęciu gęstości np. dla fizyka gęsty krupnik nie musi mieć wcale większej gęstości niż czysta posolona woda.

Gęstości substancji Jakie substancje są najcięższe (mają największą gęstość)? Ze zwykłych metali największą gęstość ma platyna. Metal ten jest pond 21 razy cięższy od wody. Złoto jest bardzo ciężkie. Słynny z ciężkości ołów jest już tylko nieco ponad 11 razy cięższy od wody i prawie dwa razy lżejszy od platyny.

Ciekawostki Prawdziwym laboratorium super wysokich ciśnień i gęstości jest kosmos. Np. łyżka materii bardzo małej, ale za to gorącej gwiazdy może ważyć nawet ponad tonę. Proszek materii gwiazdy neutronowej o wymiarach 1mm sześcienny miałby masę rzędu miliarda ton- tyle co ogromne jezioro! Gwiazda neutronowa Materia

Do zapamiętania o gęstości Spośród różnych ciał woda jest substancją o najbardziej charakterystycznej gęstości. Jej wartość to dokładnie 1000 kilogramów na metr sześcienny.

Fizycy zajmujący się gęstością Archimedes z Syrakuz (ok. 287- 212 p.n.e.) – grecki filozof przyrody i matematyk.

Odkrył prawo nazwane jego imieniem PRAWO ARCHIMEDESA: Na każde ciało zanurzone w cieczy (lub gazie) działa zwrócona w górę siła wyporu; wartość siły wyporu jest równa wartości ciężaru cieczy (lub gazu) wypartej przez to ciało.

Lord Rayleigh właściwie John William Strutt (ur. 12 listopada 1842r. w Langford Grove zm. 30 czerwca 1919r.w Witham) – brytyjski fizyk.

Prowadził prace badawcze z zakresu gęstości gazów. W 1894 r Prowadził prace badawcze z zakresu gęstości gazów. W 1894 r. razem z Williamem Ramsey'em odkrył argon. Lord Rayleigh w roku 1904 otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki: za badanie gęstości większości znanych gazów i odkrycie argonu.

Karl Friedrich Mohr (ur. 4 listopada 1806r. w Koblencji - zm. 28 września 1879r. w Bonn) - niemiecki farmaceuta i chemik.

Wynalazł sól zwaną solą Mohra Wynalazł sól zwaną solą Mohra. Twórca i konstruktor wagi do oznaczania gęstości cieczy noszącej od jego nazwiska nazwę wagi Mohra. Biureta Mohra

TABELA GĘSTOŚCI gazy ciecze ciała stałe kg/m3 g/cm3 NAZWA MATERIAŁU STAN SKUPIENIA kg/m3 g/cm3 para wodna gaz 0,6 0,00006 powietrze 1,29 0,00129 tlen 1,43 0,00143 dwutlenek węgla 1,98 0,00198 śnieg ciało stałe 125 0,125 benzyna ciecz 700 0,7 drewno dębowe 800 0,8 nafta 810 0,81 lód 920 0,92 mleko 1030 1,03 krew ludzka 1050 1,05 aluminium 2700 2,7 gazy ciecze ciała stałe

Zabawy w excelu  Tym razem przeszliśmy do sali komputerowej, aby poćwiczyć obsługę Excela. Naszym pierwszym zadaniem było uzupełnianie tabeli gęstości. Kiedy pracowaliśmy, nasi e-kronikarze pstrykali nam fotki. HEHE…!

A to przestroga dla maniaków komputerowych !!! PO PRZED Strzeżcie się!!!

Obliczanie gęstości … i tego dnia zaczęły się schodki… Każda grupa miała wypełnić tabelę gęstości, tzn. dostaliśmy cztery klocki, które trzeba było zważyć, zmierzyć i obliczyć gęstość aby dowiedzieć się z czego jest wykonany. Ważenie szło dobrze… Zero stresu… Mierzenie i obliczenia objętości… Jeszcze ujdzie, ale gęstość… PORAŻKA!! To była lekcja pełna wrażeń!

Gęstość cieczy Na tym spotkaniu znowu zajęliśmy się gęstością, ale tym razem cieczy. Trzyosobowa grupa miała po dwie ciecze do obliczenia. Po obliczeniach wszyscy ustawiliśmy je od najmniejszej do największej. Powoli przez lejek wlewaliśmy do menzurki wszystkie ciecze tak aby się nie zmieszały. Efekty nie były najlepsze, ale i tak jesteśmy z siebie dumni!!!

Szkice i projekty Dzisiaj, czyli 27 maja rysowaliśmy projekt naszej maszyny, która uruchomi inną maszynę. Niestety tylko rysowaliśmy, szkoda… Ale i tak było super, bo jesteśmy przecież dobrymi teoretykami HEHE!! Spory jak zawsze trwały długo i były burzliwe, każdy miał własne zdanie.

Dalsza praca z plakatami Teraz te same plakaty tylko że na slajdach… Trochę się narobiliśmy, ale efekty było widać HEHEH!!! Wszystkie błędy trzeba było poprawiać. Panu Wiśniewskiemu najbardziej spodobała się prezentacja Iwony, Ani i Agnieszki. Na jej podstawie poprawialiśmy wszystkie usterki. Wszystko poszło bez żadnych problemów.

Jeden wspólny projekt Projekt naszej machiny Wszystkie nasze projekty maszyn w jednym wielkim projekcie. Znowu było wiele sporów i odmiennych zdań. W końcu doszliśmy do upragnionego efektu. Projekt naszej machiny

Wizyta naukowca W tym dniu odwiedził nas naukowiec z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Opowiadał o internecie jako środowisku rozproszonym. Chociaż wielu rzeczy nie rozumieliśmy to dr. Lech Dębski ( bo tak nazywał się wykładowca) opowiadał o internecie w sposób zrozumiały dla młodzieży. Po tym spotkaniu na pewno spojrzymy na internet z innej perspektywy.