Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Advertisements

MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: …NKP_Zd_MF_Sz_10……………………….. Lokalizacja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Otorowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Gryficach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Zagórowie ID grupy: 98/74_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Obliczanie gęstości wody
1.
Gęstość to stosunek masy do objętości
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Brzeźnicy ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
Zapis prezentacji:

Temat: Gęstość materii

Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.

Wzór: Jeżeli chcemy obliczyć gęstość danego ciała musimy skorzystać ze wzoru: d = m/V gdzie m to masa ciała, V-jego objętość.

Jednostki gęstości. Jednostką gęstości w układzie SI jest kilogram na metr sześcienny: kg/m³. Inną jednostką jest kilogram na na litr: kg/l. My w swojej pracy często wykorzystywaliśmy gram na centymetr sześcienny: g/cm³.

Wyznaczanie gęstości cieczy. Aby wyznaczyć gęstość cieczy musieliśmy przygotować: wagę, menzurkę, ciecz.

Wyznaczanie gęstości cieczy. Przebieg doświadczenia: Ważymy pustą menzurkę. Wlewamy do menzurki ciecz i odczytujemy jej objętość. Ważymy menzurkę z cieczą. Wyznaczamy masę cieczy (masa menzurki z cieczą minus masa cieczy).

Wyznaczanie gęstości cieczy. W ten sposób uzyskaliśmy wszystkie dane, by móc obliczyć gęstość wybranej przez nas cieczy. Oczywiście stosujemy znany nam wzór: d=m/V i pamiętamy o właściwych jednostkach.

Wyznaczanie gęstości cieczy. Nasza grupa doświadczalnie zbadała gęstości następujących cieczy: mleko, napój jabłkowy, sok „Kubuś”, zmywacz do paznokci, olej, kefir. Największą gęstość z wymienionych ma sok „Kubuś”, a najmniejszą olej.

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o regularnym kształcie. Do wyznaczenia gęstości ciała o regularnym kształcie potrzebujemy: wagę, linijkę, ciało w kształcie prostopadłościanu, walca lub kuli.

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o regularnym kształcie. Doświadczenie rozpoczynamy od zważenia ciała. Następnie dokonujemy pomiarów ciała – mierzymy te odcinki, które są potrzebne do obliczenia jego objętości.

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o regularnym kształcie. Objętość obliczamy korzystając ze wzorów: objętość prostopadłościanu: V=a·b·c, objętość kuli o promieniu r: V=4/3πr³, objętość walca o wysokości h i promieniu r: V=πr²·h. Przy czym przyjmujemy, że w przybliżeniu stała matematyczna π wynosi 3,14.

Nasze zmagania z wyznaczaniem gęstości ciał stałych Ważymy, mierzymy, liczymy… W ten sposób zbadaliśmy gęstość: drewnianego klocka, kredy, układanki (na zdjęciu), świeczki, kredki świecowej, monety, gumowej piłeczki.

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o regularnym kształcie. … i znów wykorzystujemy znany nam już dobrze wzór: d=m/V

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o nieregularnym kształcie. Aby wyznaczyć gęstość ciała o nieregularnym kształcie potrzebna jest nam: waga, menzurka, przedmiot o dowolnym kształcie (np. kamień).

Wyznaczanie gęstości ciał stałych o nieregularnym kształcie. Zaczynamy od zważenia wybranego przez nas ciała. Następnie wyznaczamy objętość za pomocą menzurki. Wreszcie obliczamy gęstość znów stosując nasz ulubiony wzór…

gęstości ciał z naszego otoczenia Zainteresowało nas jakie gęstości mają niektóre ciała wokół nas. Podajemy kilka przykładów: złoto 19,3 g/cm³, srebro 10,5 g/cm³, żelazo 7,87 g/cm³, szkło 2,3 g/cm³, wosk 0,97 g/cm³, drewno 0,6 g/cm³,

gęstości ciał z naszego otoczenia korek 0,27 g/cm³, rtęć 13,6 g/cm³, woda 1 g/cm³, olej 0,92 g/cm³, benzyna 0,7 g/cm³, powietrze 0,00129 g/cm³, wodór 0,00009 g/cm³.

Nasza grupa Z tematem gęstości zmagali się: Ewa Budnik Patrycja Czajka Tomasz Dziuba Anna Fonferek Julia Góra Jakub Herdzik Katarzyna Ossowska Kamila Sioda Tomasz Szymański Natalia Ziemichód

Bardzo dziękujemy za uwagę! Na zakończenie: Bardzo dziękujemy za uwagę!