Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki kształtujące odczyn i przewodność elektrolityczną właściwą ekstraktów wodnych kory sosny zwyczajnej Justyna Kudelska Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
OBÓZ NAUKOWY „POPRZEZ DZIAŁANIE DO WIEDZY”
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
PODSUMOWANIE DOŚWIADCZEŃ Czystość powietrza w naszej gminie.
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Zapis prezentacji:

Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Dane Projektu Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne w Dywitach ID grupy: 96/73_MP_G2 Opiekun: Teresa Rukowicz Kompetencja: matematyczno – przyrodnicza Temat Projektowy: Gleba-zbadaj, poznaj, oceń Rok Szkolny: 2011/2012 Dane Projektu

Dnia 15 lutego nasze zajęcia odbyły się w pracowni komputerowej. Wybraliśmy ostatni temat „Gleba-zbadaj, poznaj, oceń”. Wypełnialiśmy również testy na wstępie kolejnego semestru. Ostatni projekt

Dnia 22 lutego zrobiliśmy przydział obowiązków i ustaleń organizacyjnych. Omówiliśmy założenia projektu i sporządziliśmy regulamin pracy w grupie. Przydział obowiązków

Gleby na naszym terenie Dnia 29 lutego postanowiliśmy wybrać się do Urzędu Gminy w Dywitach aby uzyskać informacje o glebach na naszym terenie. Po powrocie do klasy opracowaliśmy konturową mapę naszej gminy przedstawiającą gleby w naszym regionie Gleby na naszym terenie

Dnia 7 marca określaliśmy skład mineralny różnych próbek gleby. Podzieliliśmy się na grupy: Pierwsza grupa – gleba z pobocza drogi Patryk Nowosielski, Dominika Wilińska, Natalia Gugała Druga grupa – gleba z nawierzchni stadionu. Anita Krystkiewicz, Natalia Korchut, Natalia Krystkiewicz Trzecia grupa – gleba z jeziora Dywickiego. Alan Sobótka, Sara Plichtowska, Aneta Olejnik, Paweł Karwowski. Badanie gleby

Dnia 21 marca badaliśmy gruzełkowatość gleby na próbach z różnych głębokości. 0cm – Anita Krystkiewicz, Aneta Olejnik, Natalia Korchut, Paweł Karwowski 20cm – Alan Sobótka, Patryk Nowosielski, Natalia Gugała, Karolina Dryka 40cm – Dominika Wilińska, Sara Plichtowska, Natalia Krystkiewicz Gruzełkowatość gleby

Przesączalność wody przez glebę Dnia 28 marca na zajęciach badaliśmy przesączalność wody przez glebę. Każdą z gleb zalaliśmy wodą destylowaną, a następnie przesączyliśmy w następujących zespołach. Pierwsza grupa – gleba z pobocza drogi. Patryk Nowosielski, Natalia Krystkiewicz, Alan Sobótka, Paweł Karwowski. Druga grupa – gleba z ogródka. Natalia Gugała, Anita Krystkiewicz, Aneta Olejnik Trzecia Grupa – gleba z jeziora Dominika Wilińska, Sara Plichtowska, Natalia Korchut Przesączalność wody przez glebę

Wykrywanie odczynu gleby Dnia 11 kwietnia wykrywaliśmy odczyn gleby za pomocą wywaru z liści czerwonej kapusty. Przygotowaliśmy wywar z kapusty i 3 próby gleb. Jak zwykle podzieliliśmy się na grupy. Doświadczenie wykazało odczyn zasadowy naszych gleb. Wykrywanie odczynu gleby

Dnia 18 kwietnia przygotowywaliśmy próby z różnych stanowisk( pobocze drogi, ogródek, linia brzegowa jeziora). Pobraliśmy próby i przygotowaliśmy je do wysuszenia. W ramach zajęć badaliśmy również wpływ zasolenia gleby na wzrost roślin. Zasialiśmy rzeżuchę w trzech roztworach: próba kontrolna, H2O i 1% NaCl oraz H2O i 2% NaCl. Pojemność wodna gleby

Dnia 25 kwietnia prowadziliśmy zajęciach w grupach Dnia 25 kwietnia prowadziliśmy zajęciach w grupach. Wysuszone próby gleby odważyliśmy ( 100g) i wraz z bibułą oraz lejkiem zważyliśmy jeszcze raz- tym zajęła się pierwsza grupa: Patryk Nowosielski, Alan Sobótka, Dominika Wilińska, Natalia Gugała Do prób dolaliśmy po 100cm3 wody. Każdą próbę przesączyliśmy przez 15 minut. Po tym każdą próbę zważyliśmy kolejny raz – tym zajęła się druga grupa: Natalia Krystkiewicz, Anita Krystkiewicz, Natalia Korchut, Aneta Olejnik. Wnioski zapisali: Paweł Karwowski i Sara Plichtowska. Pojemność wodna gleby

Zasolenie gleby, a rozwój roślin Dnia 2 maja analizowaliśmy przygotowane przez nas wcześniej próby z (1% NaCl, 2%NaCl, próbą kontrolną). Wykonaliśmy pomiary wzrostu roślin z trzech prób i wyniki zapisaliśmy w tabeli. Stwierdziliśmy, iż rzeżucha najintensywniej rosła na podłożu 2% roztworu NaCl . Zasolenie gleby, a rozwój roślin

Dnia 9 maja wykrywaliśmy obecność azotanów i azotynów w codziennym pożywieniu. Zbadaliśmy obecność tych związków w bulwie ziemniaka i korzeniu marchwi. Azotany i azotyny

Dnia 16 maja ustalaliśmy kondycje gleb za pomocą biowskaźników Dnia 16 maja ustalaliśmy kondycje gleb za pomocą biowskaźników. W ramach zajęć wybraliśmy się na wycieczkę w kierunku Jeziora Dywickiego.  W trakcie szukaliśmy pokrzyw, które wskazują na dużą zawartość azotu w glebie;  zbiorowisk leśnych, złożonych z drzew iglastych lub liściastych, co wskazywałoby na występowanie kolejno gleb bielicowych lub brunatnych . Kondycja gleb

Podsumowanie Dnia 23 maja odbyło się podsumowanie naszego projektu ,,Gleba- zbadaj, poznaj, oceń, ”. W ramach spotkania grupa dokonała podsumowania tego projektu i tych z poprzednich lat. Trzyletnia współpraca nauczyła nas umiejętności współpracy , twórczego myślenia oraz kreatywności . Podsumowanie

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji Dziękujemy za obejrzenie prezentacji. Prezentację zrealizowano przy współudziale wszystkich uczestników grupy projektowej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA