Matematyka w testach IQ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cykl przemian termodynamicznych
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Matematyka w testach IQ
1 1.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
W krainie geometrii.
Jaki jest przepis na ciąg:
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
Inteligencja – problemy definicyjne
Metody matematyczne w Inżynierii Chemicznej
Powiększanie i zmniejszanie figur
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Pola figur.
Zapraszamy na prezentację o kwadratach magicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
mgr Karolina Góryjowska
Bądź jak Sherlock Holmes
TEST INTELIGENCJI Sprawdzisz tu poziom swojej wiedzy. Myślisz że jesteś inteligentny? My ci udowodnimy, że się mylisz  START.
Matematyka w naszym życiu
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zastosowania ciągów.
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Dane INFORMACYJNE „MATEMATKA W TESTACH IQ” Nazwa szkoły:
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Ci3kaw0stk1 mat3matyczne Marta Pociecha.
Opracowała: Iwona Kowalik
Podstawowe figury geometryczne
Matematyka w życiu Codziennym.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Michał Micek Analiza Techniczna.
Ciągi i szeregi liczbowe
PROCENTY %.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
Informator dla rodziców
TIMSS 2011 Międzynarodowe badania wyników nauczania z matematyki i przyrody w klasach 4 i 8, powtarzane co 4 lata od roku 1995 W roku 2011 uczestniczyły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Aleksander Wysocki IIc
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
Wyrażenia algebraiczne
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
FIGURY PŁASKIE.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
WIELOKĄTY PODOBNE DR BOGDAN STARUCH.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rozpoznajemy wielokąty.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Matematyka w testach IQ

IQ O wrodzonej inteligencji oraz zagadki logiczne, arytmetyczne i geometryczne

Inteligencja (łac. intelligentia – pojętność) Zespół zdolności umysłowych umożliwiających jednostce korzystanie z nabytej wiedzy przy rozwiązywaniu nowych problemów i racjonalnym zachowaniu w różnych sytuacjach życiowych. Wyróżnia się trzy podstawowe formy inteligencji: praktyczną – umiejętność rozwiązywania konkretnych zagadnień; abstrakcyjną – zdolność operowania symbolami i pojęciami; społeczną – umiejętność zachowania się w grupie.

Historia mierzenia inteligencji

Pojęcie ilorazu inteligencji zostało wymyślone przez Williama Sterna w 1912 roku. Uznał on, że różnice między wiekiem umysłowym a wiekiem metrykalnym są względne i na przykład roczne opóźnienie umysłowe u trzylatka jest większym problemem niż roczne opóźnienie umysłowe u czternastolatka. William Stern opracował więc wzór, na podstawie którego można określić intelekt danej jednostki. Tak więc na przykład dziecko dwunastoletnie o wieku umysłowym szesnastolatka będzie miało (16/12)*100 , czyli 133 IQ (mnożymy x100, aby pozbyć się ułamka). Za to uczeń, którego wiek mentalny jest równy wiekowi życia, będzie miał zawsze 100 IQ, co jest uważane za prawidłowy wynik. Amerykanin Lewis Terman w 1916 roku wydał poprawioną wersję testu Bineta, po którego rozwiązaniu można było od razu wyliczyć poziom IQ badanego dziecka.

Dawniej... Początki mierzenia inteligencji sięgają już drugiej połowy XIX wieku. Wtedy, zamiast dzisiaj znanych IQ testów, używano metody polegającej na mierzeniu czasów reakcji, czyli jak szybko dana osoba reaguje na określony bodziec zmysłowy.  W końcu okazało się, że ta metoda mierzenia czasów reakcji w żaden sposób nie odpowiada rzeczywistej inteligencji i wyniki uzyskane z wykorzystaniem tej metody nie mają nic wspólnego z bystrością czy zdolnością uczenia się w szkole. ...obecnie Pierwszy IQ test pojawił się w 1905 roku. Stosowała go armia amerykańska już podczas pierwszej wojny światowej, dokonując rekrutacji żołnierzy. Od tamtego czasu został wielokrotnie unowocześniony i zmodyfikowany. W tych zmienionych wariantach jest używany do dnia dzisiejszego. Wykorzystywanie IQ testów nabiera coraz to większego rozmachu. Rozwiązanie współczesnego testu zajmuje zazwyczaj ponad godzinę czasu.

Zagadki logiczne

Samochód ma się do paliwa tak, jak kuchenka mikrofalowa ma się do... ? Kuchni Kawy Prażonej kukurydzy Potraw błyskawicznych Elektryczności Zagadka logiczna #1

Zagadka logiczna #1 ODPOWIEDŹ Samochód ma się do paliwa tak, jak kuchenka mikrofalowa ma się do elektryczności. Paliwo napędza samochód, a kuchenka mikrofalowa działa na prąd. Zagadka logiczna #1

Hazard ma się do kasyna tak, jak walka ma się do... ?   Wojny Przegranej Areny Tarczy Zwycięstwa Zagadka logiczna #2

Zagadka logiczna #2 ODPOWIEDŹ Hazard ma się do kasyna tak, jak walka ma się do areny. Kasyno to miejsce uprawiania hazardu, a arena- walk. Zagadka logiczna #2

W pewnej zapomnianej przez Boga i Ludzi wiosce mieszkają dwa rody- Kłamcy i Prawdomówni. Pewnego dnia spotkały się na rynku tej osady trzy osoby. Pomiędzy nimi wywiązał się następujący dialog: -Co najmniej jeden sposród nas jest kłamcą. - Co najmniej dwóch spośród nas jest kłamcami. -Wśród nas nie ma kłamców! Do którego rodu należała ostatnia z wypowiadających się osób? Zagadka logiczna #3

Zagadka logiczna #3 ODPOWIEDŹ Ostatnia osoba należała do rodu Kłamców. Jej wypowiedź jest sprzeczna z dwoma pierwszymi, gdyż sugeruje, że wszyscy mówią prawdę. Warto zauważyć, że nie ma znaczenia, do jakich rodów należą dwie pierwsze osoby. Zagadka logiczna #3

Narysuj łamaną, składającą się z 4 odcinków, tak, by przechodziła przez wszystkie 9 punktów.   * * * Zagadka logiczna #4

3 4 1 2 Zagadka logiczna #4

Zagadki arytmetyczne

Zagadka arytmetyczna #1 Łódź Denisa jest dwa razy dłuższa od łodzi Marka. Łódź Marka jest trzy razy dłuższa od łodzi Filipa. To oznacza, że:   Łódź Filipa jest sześć razy dłuższa od łodzi Denisa. Łódź Denisa jest sześć razy dłuższa od łodzi Filipa. Łódź Filipa jest osiem razy dłuższa od łodzi Marka. Łódź Denisa jest sześć razy dłuższa od łodzi Marka. Łódź Marka jest osiem razy dłuższa od łodzi Denisa. Zagadka arytmetyczna #1

6*1/3x=2x Zagadka arytmetyczna #1 ODPOWIEDŹ Łódź Denisa jest sześć razy dłuższa od łodzi Filipa. x- łódź Marka 2x-łódź Denisa 1/3x- łódź Filipa 6*1/3x=2x Zagadka arytmetyczna #1

Zagadka arytmetyczna #2 Krzyś jest o 9 lat starszy od swojego brata.   Ile miał lat kiedy był dwa razy starszy od swojego brata? Zagadka arytmetyczna #2

Zagadka arytmetyczna #2 ODPOWIEDŹ Krzyś miał wtedy 18 lat. 2*9=18 Zagadka arytmetyczna #2

Zagadka arytmetyczna #3 Jaka liczba uzupełnia poniższy szereg liczbowy? 1   4   7   10   13   [...] Zagadka arytmetyczna #3

Zagadka arytmetyczna #3 ODPOWIEDŹ Liczba uzupełniająca szereg to 16. Wartości liczb zmieniają się co 3. Zagadka arytmetyczna #3

Zagadka arytmetyczna #4 Jaka liczba uzupełnia poniższy szereg liczbowy?   10 6 3 1 0 1 3 [...] Zagadka arytmetyczna #4

Zagadka arytmetyczna #4 ODPOWIEDŹ Ta liczba to 6. W podanym szeregu 0 jest „osią symetrii”. Zagadka arytmetyczna #4

Zagadka arytmetyczna #5 Jeśli pięć kotów może złapać pięć myszy w pięć minut, to ile kotów potrzeba, aby złapać sto myszy w sto minut? Zagadka arytmetyczna #5

Zagadka arytmetyczna #5 ODPOWIEDŹ Nadal 5. Przy tej samej liczbie kotów, dwudziestokrotność czasu oznacza dwudziestokrotność zdobyczy. Zagadka arytmetyczna #5

Zagadka arytmetyczna #6 Ślimak wspina się po słupie, który ma 10m wysokości. W ciągu jednego dnia wchodzi 5m do góry, a nocą zjeżdża 4m w dół. Po jakim czasie ślimak zdobędzie szczyt słupa? Zagadka arytmetyczna #6

Zagadka arytmetyczna #6 ODPOWIEDŹ Zajmie mu to 10 dni. 10 * 5m – 10 * 4m = 50m - 40m = 10m Zagadka arytmetyczna #6

Zagadki geometryczne

Brakująca figura to: ? Zagadka geometryczna #1

Zagadka geometryczna #1 W pierwszym rzędzie drugi kwadrat jest powiększeniem pierwszego natomiast trzeci jest powiększeniem drugiego. Identyczna sytuacja jest w rzędzie drugim i trzecim. Występuje tylko zmiana figur na kwadraty i trójkąty. Rysunkiem brakującym jest rysunek numer 6. Zagadka geometryczna #1

Brakująca figura to: ? Zagadka geometryczna #2

Zagadka geometryczna #2 Pierwszy kwadrat jest jasno-niebieski, drugi granatowy a trzeci został podzielony na pół, pierwsza część jest niebieska a druga zakreskowana. W drugim rzędzie, w którym znajdują się trójkąty została przedstawiona taka sama sytuacja jak w przypadku kwadratów. Brakującym rysunkiem jest rysunek numer 4. Zagadka geometryczna #2

Brakująca figura to: ? Zagadka geometryczna #3

Zagadka geometryczna #3 Pierwsza figura (półkole) jest zakreskowana . Druga figura została podzielona na pół. Pierwsza część jest podobnie jak na rysunku pierwszym zakreskowana, natomiast druga część jest jednolita, jasnoniebieska. Trzecia figura jest połową drugiej figury. W drugim rzędzie, w którym są prostokąty sytuacja jest podobna. Brakującym rysunkiem jest rysunek numer 3. Zagadka geometryczna #3

Brakująca figura to: ? Zagadka geometryczna #4

Zagadka geometryczna #4 Drugi obrazek jest w stosunku do pierwszego odbity w pionie i poziomie, a część biała jest zastąpiona grnatową. Łatwo się domyślić, że chodzi o obrazek numer 6. Zagadka geometryczna #4

Brakująca figura to: ? Zagadka geometryczna #5

Zagadka geometryczna #5 Pierwszy trójkąt jest niebieski, do drugiego trójkąta dodano mały, biały prostokąt, do drugiego trójkąta dodano dwa małe, białe prostokąty. W drugim rzędzie, w którym znajdują się kwadraty sytuacja się powtarza. Brakująca figura to rysunek numer 2. Zagadka geometryczna #5