Dane INFORMACYJNE „MATEMATKA W TESTACH IQ” Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIĄGI.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka w testach IQ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
1 1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Międzyszkolna Grupa Projektowa
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wyrażenia algebraiczne
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Śremie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
„Pomiar i miara” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie 97/24_MF_G1
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE „MATEMATKA W TESTACH IQ” Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie ID grupy: 97/24_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYCZNO- FIZYCZNA Temat projektowy: „MATEMATKA W TESTACH IQ” Semestr/rok szkolny: semestr III/ rok szkolny 2010/2011

…Inteligencja jest tą przyprawą, która z najpospolitszych rzeczy robi cuda…

W prezentacji… Co to jest inteligencja i w jaki sposób wyznaczany jest iloraz inteligencji? Co warto wiedzieć… Wiedza matematyczna w testach IQ Przykładowe IQ znanych, sławnych… Wynik testu Weroniki… Zadania wspomagające proces logicznego myślenia    Ciekawostki

CO TO JEST INTELIGENCJA??? Inteligencja (z łacińskiego intelligentia – pojętność), w psychologii – zespół zdolności umysłowych umożliwiających jednostce korzystanie z nabytej wiedzy przy rozwiązywaniu nowych problemów i racjonalnym zachowaniu w różnych sytuacjach życiowych

TRZY PODSTAWOWE FORMY INTELIGENCJI INTELIGENCJA PRAKTYCZNA- umiejętność rozwiązywania konkretnych zagadnień INTELIGENCJA ABSTRAKCYJNA- zdolność operowania symbolami i pojęciami INTELIGENCJA SPOŁECZNA- umiejętność zachowania się w grupie.

WARTO WIEDZIEĆ!!! ILORAZ INTELIGENCJI- wartość liczbowa testu psychometrycznego, którego celem jest pomiar inteligencji. Wartość ta nie jest absolutną miarą inteligencji, lecz ma – jak każda jednostka miary używana do pomiaru – charakter relatywny.

WARTO WIEDZIEĆ!!! Inteligencja nie jest jednolitym czynnikiem. Składa się na nią wiele różnorodnych umiejętności specjalistycznych zwanych czynnikami: Zdolności werbalne czyli umiejętność pisemnego i ustnego wypowiadania się Zdolności matematyczne czyli umiejętności operowania na materiale liczbowym Logiczne myślenie czyli umiejętność dostrzegania związków relacji między przedmiotami, zjawiskami lub pojęciami

Pamięć Spostrzegawczość umiejętność szybkiego dostrzegania podobieństwa lub różnic Zdolności przestrzenne …rzadko zdarzają się osoby, które uzyskują wyjątkowo wysokie wyniki we wszystkich możliwych skalach i czynnikach… …takich genialnych ludzi jest bardzo mało… …większość z nas jest po prostu dobra na przykład w zdolnościach werbalnych, ale już bardzo słaba jeśli chodzi o zdolności matematyczne…. …znajomość swoich słabych i mocnych punktów w tej kwestii pozwoli nam na lepszy wybór odpowiedniej dla nas kariery zawodowej...

Wiedza matematyczna pomocna w testach IQ Ciąg arytmetyczny  Wzór na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego o danym pierwszym wyrazie a1i różnicy r: : Wzór na sumę początkowych n wyrazów ciągu arytmetycznego Między sąsiednimi wyrazami ciągu arytmetycznego zachodzi związek:

Ciąg geometryczny  Wzór na n-ty wyraz ciągu geometrycznego o danym pierwszym wyrazie a1i ilorazie q: Między sąsiednimi wyrazami ciągu geometrycznego zachodzi związek:

Podstawowe twierdzenie arytmetyki – ważne twierdzenie teorii liczb o rozkładzie liczb naturalnych na czynniki pierwsze. Każdą liczbę naturalną większą od 1 można jednoznacznie przedstawić w postaci iloczynu liczb pierwszych w szczególności, liczbę pierwszą można przedstawić jako iloczyn zawierający jeden czynnik. Jednoznaczność rozkładu oznacza, że jeśli liczba n jest przedstawiona jako iloczyn pewnych liczb pierwszych na dwa sposoby, to oba iloczyny zawierają te same czynniki i w tej samej ilości, a różnią się jedynie ich kolejnością. Na przykład: Zwykle czynniki pierwsze danej liczby grupuje się od najmniejszych do największych, czyli:

POZNAJ IQ …ZNANYCH -ZRÓB TEST i odpowiedz sobie na PYTANIA  Czy mógłbyś rządzić Ameryką??? Czy mógłbyś zostać Miliarderem???

Czy zrobiłabyś karierę w Hollywood??? Czy może zostaniesz gwiazdą???

…POZNALIŚMY WYNIK IQ JEDNEJ Z NASZYCH KOLEŻANEK … Jak na razie nie może rządzić Ameryką …ale jej wynik wskazuje, że Ona znajduje się powyżej średniej krajowej pod względem ilorazu inteligencji …

… nasz wynik… super !!! ZA STRONĄ http://www.iq-tester.pl/artykuly-o-iq/poziomy-wartosci-iq.html … Wartości między 121 i 130 są uważane za wysoko ponad przeciętne. Osoby z tymi wartościami z łatwością ukończą wyższą uczelnię i mogą osiągnąć doskonałe wyniki w dziedzinach twórczych i menedżerskich. Ta grupa stanowi około 6 % populacji. Wartość IQ od 121 do 130

ZDJĘCIA WYKONALI : Diana, Przemek, Aśka NASZE ZADANIA

…+1 robi zdjęcie +5 w klasie to razem 11 w grupie AS  …5 1…2…3…4… ARYTMETYKA  …+1 robi zdjęcie +5 w klasie to razem 11 w grupie AS  Foto: Joanna

ZADANIE 1 JAKĄ LICZBĘ NALEŻY ZASTAPIĆ ZNAKIEM ZAPYTANIA? 20 5 13 ? ? ? 14 15 10 10 5 5 27 42,5,30,1 40,10,60,2 50,30, 20, 10 42,10,20,1 ? 9 3

TRUDNOŚĆ ZADANIA: ŁATWE W TRÓJKĄCIE NR 1 NALEŻY DODAĆ WSZYSTKIE LICZBY. W TRÓJKĄCIE NR 2 NALEŻY ODJĄĆ WSZYSTKIE LICZBY. W TRÓJKĄCIE NR 3 NALEŻY POMNOŻYĆ WSZYSTKIE LICZBY. W TRÓJKĄCIE NR 4 NALEŻY PODZIELIĆ WSZYSTKIE LICZBY. 42,5,30,1 ZADANIE WYKONAŁA : Ewelina

Zadanie 2 Wybierz prawidłową odpowiedź B A

TRUDNOŚĆ ZADANIA: łatwe Dodajemy koło i kwadrat , odejmujemy trójkąt A B 35 4 ZADANIE WYKONAŁ: Mateusz

ZADANIE 3. DOKOŃCZ CIĄG LICZB: 1,2,4,7,28,…,198,205, …, 1649, 1648. 32,212,1658 84,1435,14841 33,1640,16490 32,1435,16480

TRUDNOŚĆ ZADANIA: TRUDNE Trudność zadania polega na tym, aby do pierwszej liczby dodać 1, drugą pomnożyć razy 2, trzecią dodać 3, i 4 pomnożyć razy 4, i tak do końca.. 33,1640,16490 ZADANIE WYKONAŁA: Krysia

ZADANIE 4. WYBIERZ PRAWIDŁOWĄ LICZBĘ ZAMIAST ZNAKU ZAPYTANIA a)2 b)3 c)4 d)5 e)7 13 10 19 9 11 8 8 3 ?

TRUDNOŚĆ ZADANIA: ŚREDNIE KRATKA NR 1 – KRATKA NR 2 – KRATKA NR 3 3 ZADANIE WYKONAŁA: Weronika

ZADANIE 5 SUDOKU ZDJĘCIE: Ewelina

TRUDNOŚĆ ZADANIA: ŚREDNIE Wypełnij siatkę 9x9 i upewnij sie, że w każdej płaszczyźnie znajdują sie liczby od 1-9. Użyj podpowiedzi wybierając kwadrat z którym masz problem ZDJĘCIE: Ewelina

Zadanie 6 Wybierz prawidłowa kombinację szeregu liczb. -2,13 3,10 -4, 14 3,7

TRUDNOŚĆ ZADANIA: ŚREDNIE GÓRA: -ODEJMUJEMY  DÓŁ: - DODAJEMY  -4, 14 Wykonał: Stasiu

Zadanie 7 Wybierz brakujący element

TRUDNOŚĆ ZADANIA: łatwe Jeśli znasz definicję ciągów –zadania proste… Możesz też pomyśleć o potęgowaniu… 128 Wykonał: Klaudia

L O G I K A  Co ona robi na tym drzewie ….i dlaczego? Logiczne sprawdza czy ma dziś matmę    L O G I K A  Foto: Diana

Zadanie 1 Wybierz brakujący element A B A B

TRUDNOŚĆ ZADANIA: łatwe Należy dokładnie przyjrzeć się figurom i ich „przemianą, środkiem, kolorem”  A B F A ZADANIE WYKONAŁA: Joanna

Zadanie 2 Wybierz brakujący element

TRUDNOŚĆ ZADANIA: łatwe Zadanie okaże się proste jeśli zauważysz…??? „spójrz w lustro” lub zauważ matematyczną symetrię B ZADANIE WYKONAŁA: Sylwia

Zadanie 3 NASZ TESCIK … 6 na 6 Pomyśl i odpowiedz poprawnie

Teścik dla tych którzy chcą ćwiczyć swój iloraz inteligencji  ZAPRASZAMY GRUPA 97/24 ZADANIE WYKONAŁA Diana

CIEKAWOSTKI

Kraje o największym IQ…Świat

Kraje o największym IQ…europa

Inteligentni ludzie mają więcej miedzi i cynku we włosach. Wbrew powszechnej opinii, uczniowie z najlepszymi ocenami wcale nie wypadają w testach inteligencji lepiej niż pozostałe dzieci. Za to wysoki iloraz inteligencji pozwala na szybsze zrozumienie nauczanych treści. Szkoccy naukowcy dowiedli, że osoby o ponadprzeciętnym ilorazie inteligencji żyją dłużej.  Badania wykazały, że kobiety osiągają o 3% lepsze wyniki w testach na inteligencję.

BIBLIOGRAFIA http://portalwiedzy.onet.pl/ http://www.google.pl/ www.iq-tester.pl http://www.oktestuj.pl „Zespołowe turnieje matematyczne„ M. Trąd

Dziękujemy za uwagę W prezentacji udział wzięli:Weronika,Ewelina, Sylwia, Klaudia, Krysia, Ewelina, Diana, Joasia, Mateusz, Sławek i Stasiu 97/24_MF_G1 czyli „AS” 