Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Proces wyborczy w Polsce
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd Uczniowski.
Czyli demokracja w szkole
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Samorząd Uczniowski.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Samorząd Uczniowski.
CO TO SĄ WYBORY ?.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Jak działa demokracja w szkole?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie. ID grupy: 98/46_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Zasady demokracji – wybory samorządowe Semestr/rok szkolny: Semestr 3 / 2011

Co to są wybory? WYBORY – metoda wyłaniania przedstawicieli społeczeństwa (np. parlamentarzystów) lub kandydatów na urzędy publiczne (np. prezydent miasta). Szczególnym rodzajem wyborów są wybory powszechne, w których mogą wziąć udział wszyscy obywatele.

Zasady głosowania Wybory są równe, czyli każdy ma tylko jeden głos, Wybory są powszechne, czyli uczestniczyć może w nich każdy pełnoprawny obywatel, Wybory są równe, czyli każdy ma tylko jeden głos, Wybory są tajne, czyli nikt nie może wiedzieć na kogo głosuje wyborca, Wybory są bezpośrednie, czyli każdy oddaje głos osobiście.

Co to jest kampania wyborcza? Kampania wyborcza, jest przeprowadzana przez kandydata, który próbuje przez nią zachęcić innych do głosowania na siebie.

Elementy składowe dobrej kampanii wyborczej. Wyborcy którzy, wiedzą po co im samorząd uczniowski i samorządowi liderzy. Kandydaci, którzy wiedzą co chcą robić i jak przekazać innym swoje pomysły. Sztaby wyborcze promujące lidera bądź listę kandydatów. Dobre pomysły na prowadzenie kampanii. Ordynacja wyborcza jasno określająca zasady prowadzenia kampanii.

Kampania wyborcza… Są to działania, które mają zachęcić uczniów do głosowania na konkretnego kandydata. Podczas kampanii prezentuje się jego wizerunek i program wyborczy.

Zasady demokracji – wybory samorządowe Samorządność Samorząd Gminny Samorząd Uczniowski

Fundamenty samorządności uczniowskiej Demokracja - zarząd SU powinien być wyłoniony przez całą społeczność uczniowską w powszechnych wyborach. Otwartość - działania samorządu powinny być prowadzone w sposób otwarty, umożliwiający powszechne zaangażowanie. Solidarność - samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Współpraca - na sukces samorządu pracuje cała szkoła, nie tylko zarząd.

Nasza grupa zbierała materiały o wyborach samorządowych w naszej szkole.

Wybory Wybory wymyślono po to, aby uniknąć chaosu organizacyjnego, w końcu wszyscy nie mogą odpowiadać za wszystko. W szkole wybieramy zarząd SU, który w imieniu całego samorządu podejmuje bieżące decyzje i jest odpowiedzialny za koordynację działań ogólnoszkolnych.

Wybory samorządu szkolnego Każdy uczeń: Ma prawo do udziału w głosowaniu. Ma jeden głos. Głosuje osobiście. Wybiera anonimowo.

W dniu wyborów. W trakcie głosowanie w lokalu wyborczym przez cały czas muszą się znajdować członkowie komisji wyborczej. Sprawdzają na podstawie legitymacji tożsamość zgłaszających się wyborców i wydają im karty do głosowania; Wyborcy potwierdzają otrzymanie karty, składając podpis przy swoim nazwisku na liście wyborców. Każdemu z nich komisja może wydać tylko jedną kartę do głosowania.

po zakończeniu wyborów? Komisja otwiera urnę (w trakcie głosowania nikomu nie wolno tego robić, pod groźbą unieważnienia wyborów) i przystępuje do obliczania wyników. Sprawdza, ile głosów zostało oddanych – skrupulatna komisja powinna porównać liczbę oddanych głosów z liczbą wydanych kart do głosowania – ta pierwsza nie może być większa od drugiej, jeśli jest, istnieje poważne podejrzenie, że ktoś dopuścił się fałszerstwa wyborczego. Potem komisja oddziela głosy nieważne (te, na których zaznaczono więcej niż jednego kandydata lub listy, bądź nie zaznaczono niczego) i oblicza, ile ważnych głosów otrzymał każdy z kandydatów. Na zakończenie swojej pracy komisja spisuje i ogłasza wyniki wyborów z uwzględnieniem wszystkich danych uzyskanych podczas liczenia głosów.

Świadomi wyborcy… Prawo do wyboru swoich przedstawicieli mają wszyscy uczniowie szkoły. Nie wystarczy jednak tylko prawo głosu. Uczniowie powinni być świadomi zarówno tego, po co im samorząd, jak i po co samorządowi liderzy (zarząd).

Wybory… Wybory muszą być przygotowane i przeprowadzone zgodnie z zasadami zapisanymi w ordynacji wyborczej. Za sprawne przeprowadzenie wyborów odpowiada komisja wyborcza złożona z bezstronnych uczniów.

Organizacja samorządu uczniowskiego Zarząd - składa się z wybranych w demokratycznych wyborach przedstawicieli wszystkich uczniów szkoły. Zarząd powinien inicjować działania rozwijające pasje uczniów i reprezentować ich interesy przed dyrekcją, radą pedagogiczną. Sekcje - to grupy zadaniowe. Powiązane tematycznie grupy uczniów zajmujących się odrębnymi zagadnieniami.

Skład Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole. Samorząd Uczniowski w Publicznym Gimnazjum tworzą wszyscy uczniowie. W roku szkolnym 2010/2011 uczęszcza 422 uczniów. W skład zarządu wchodzi 19 uczniów i istnieją 3 sekcje. 1. organizacyjna 2. kulturalna 3. naukowa

Co robi w naszej szkole su? Działa w pracach samorządowych na rzecz środowiska i szkoły. Organizuje konkursy i wystawy dla uczniów. Organizuje uroczystości szkolne, imprezy towarzyskie lub środowiskowe.

Nie bądź durny, idź do urny! Wybory pozwalają zmienić kraj na lepszy, warto głosować, to może wpłynąć na nasze życie.

Dlaczego warto głosować? Każdego roku przed wyborami coraz więcej obywateli zastanawia się, czy warto głosować i po co. Połowa mieszkańców podejmuje decyzje o nie pójściu na wybory. Naszym zdaniem warto chodzić na wybory. Głosując mamy możliwość wybrać dobrą władzę, od nas zależy kto będzie rządził w naszej gminie, kraju i co dla nas zrobi. Mamy wpływ na to co dzieje się w naszym środowisku. Kolejnym argumentem jest to, że głosując możemy wyrazić swoje poglądy polityczne. We współczesnej demokracji najważniejsza jest aktywność obywateli, która bywa dla rządzących niewygodna. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za państwo i powinniśmy brać sprawy w swoje ręce. Naprawdę warto głosować! Liczy się każdy głos!