PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Szkoła dla 6-latka 6.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Przedszkole Miejskie Nr 54 w Sosnowcu
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka – moduł jesienny, pod hasłem: Jemy owoce i warzywa! PRZEDSZKOLE NR 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
- Agnieszka Janiszewska
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zasady pracy metodą projektu
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Szkolenie językowe dla nauczycieli i pracowników Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Konarach.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Innowacja pedagogiczna
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej JOLANTA CIOŁCZYK Przedszkole Miejskie Nr12 w Sosnowcu

Mój kontakt z programem miał miejsce na konferencji zorganizowanej przez WOM w Katowicach a następnie brałam udział w szkoleniu prowadzonym przez trenera mgr Elżbietę Kordos w ramach projektu „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ – szkolenie dla nauczycieli” na przełomie kwietnia - czerwca 2012r. Dzięki zajęciom z trenerem mogłam nie tylko zapoznać się z programem, poznać zasady prowadzenia zajęć z dziećmi ale również w praktyczny sposób wykorzystać wiedzę i otrzymane materiały. Podczas szkolenia miałam okazję otrzymać bardzo dużo rad i sugestii organizacyjnych do wprowadzania programu w pracy z dziećmi.

PRZEBIEG PRAKTYKI zajęcia w grupie 4,5 - latków Praktyki rozpoczęłam we wrześniu 2012r. a zakończyłam 48 sesję w grudniu 2012r. Zajęcia planuję prowadzić do końca roku szkolnego, bo doceniam jak wiele dają moim wychowankom. Z przyczyn organizacyjnych dokonałyśmy z koleżankami podziału i ja zajęłam się wprowadzeniem modułu KONSTUKCJE

Przedszkole otrzymało wspaniałe pomoce do realizacji programu, ale oprócz wyposażenia modułowego do realizacji poszczególnych sesji musiałam zgromadzić szereg pomocy są to: Pojemniki z podpisami i etykietami poszczególnych klocków znajdujące się w uporządkowanych szafkach Koszyczki i tacki na klocki do zajęć dla dzieci, Koperty foliowe, klipsy, okulary inspektora Różnego rodzaju zabawki, maskotki itp. które są zróżnicowane wielkością Samochody różnej wielkości Sylweta Boba, pacynki i kukiełki Kartki papieru wraz z rysunkami i planami

Nasze pudła i tacki

REALIZACJA ZAJĘĆ Z MODUŁEM KONSTRUKCJE

Poznajemy rodzinę klocków

Nasze wymyślone budowle

Budujemy drogi

Za ogrodzeniem

Efekty pracy modułem KONSTRUKCJE Wszystkie dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, czerpały z nich wiele radości Zauważyłam, że najchętniej w moich zajęciach brali udział chłopcy szczególnie wśród czterolatków. Dzieci z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, ale niezwykle dużo inicjatywy, pomysłowości i umiejętności komunikowania się miedzy sobą wykazują podczas zabaw według ich pomysłów, które następowały po każdej zakończonej sesji. Moduł KONSTRUKCJE pozwolił na rozwój ich wyobraźni, koncentracji, uwagi i spostrzegawczości. Trudne nazewnictwo klocków czasami zostaje zastąpione wymyślonymi przez dzieci nazwami np. zamiast „mały graniastosłup o podstawie trójkąta” mówią „mały trójkąt” Cała grupa doskonale sobie radzi z porządkowaniem klocków do odpowiednich, wyznaczonych i opisanych pojemników

WNIOSKI Wspieram rozwój dziecka wykorzystując wszystkie jego możliwości. Najlepsze efekty otrzymać można w małej kilkuosobowej grupie. Należy zadbać o to, aby klocki i pomoce do określonych sesji były umieszczone w odpowiednio oznaczonych pojemnikach. Przeprowadzone sesje nie wymagały szczególnych modyfikacji czy zmian.