JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

Wstęp do strumieni danych
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Wzorce.
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Algorytmy – zapis struktur programowania
Języki programowania C++
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Kamil Łącki Dominik Strzelichowski
Implementacja ekstensji klasy
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Programowanie obiektowe w Javie
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Java – technologie zaawansowane Wykład 8 (9 maja 2011)
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Język Java Wielowątkowość.
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Język PHP Wprowadzenie.
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Podstawy programowania
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W7. import java.io.*; public class X { // kontrukcja throws – określenie jakie wyjątki może dana metoda // sygnalizować
PIO 3_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 3 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 3.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
Seminarium problemowe
Systemy wejścia i wyjścia Michał Wrona. Co to jest system wejścia i wyjścia? Pobierania informacji ze źródeł danych, zdolnych przesyłać sekwencje bajtów,
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
1 Strumienie Hierarchie klas strumieniowych, strumienie bajtowe - klasy InputStream i OutputStream i ich metody, klasa File, strumienie plikowe, strumienie.
Składnia instrukcji warunkowej if…
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Programowanie obiektowe Wykład 9 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/15 Dariusz Wardowski.
Instrukcje wyboru.
Informatyka Stosowana – ROK II / III
Pętle Zajęcia 6.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Implementacja asocjacji (z atrybutami i bez) przy użyciu: referencji (kolekcji referencji) tablic asocjacyjnych przygotował: Kamil Kowalczyk.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
PGO Interfejsy Michail Mokkas.
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
PGO - Projektowanie i implementacja pierwszych klas
Zapis prezentacji:

JAVA c.d.

Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w pewnym sensie rozszerzenie instrukcji warunkowej IF. Ogólna składnia instrukcji SWITCH jest następująca: switch ({wyrażenie wyboru}) { case {wartość wyboru}: {ciąg instrukcji dla danego wariantu} case {inna wartość wyboru}: {ciąg instrukcji dla danego wariantu} default: {ciąg instrukcji dla wariantu domyślnego} }

Dodatkowo, instrukcja SWITCH umożliwia określenie wariantu domyślnego, który to wariant oznaczamy słówkiem kluczowym default. Wariant ten wykonywany jest, jeśli dla danej wartości {wyrażenia wyboru} nie określono wariantu typu case.

public class Main { public static void main(String[] args) { int c=5; switch (c) { case 2: System.out.println("c jest rowne " +c); case 5: System.out.println(" c jest rowne " +c); default: System.out.println("c nie jest rowne 2 ani 5"); } } }

public class Main { public static void main(String[] args) { int c=5; switch (c) { case 2: System.out.println("c jest rowne " +c); break; case 5: System.out.println(" c jest rowne " +c); break; default: System.out.println("c nie jest rowne 2 ani 5"); } } }

WCZYTYWANIE ZMIENNYCH Z KLAWIATURY import java.util.Scanner; ….. …… Scanner Osa=new Scanner(System.in); Dodajemy do programu dodatkowy zewnętrzny kod Tworzymy obiekty typu Scanner o nazwie Osa Do pobierania informacji służy strumień System.in

package lekcja1; import java.util.Scanner; public class lekcja1 { public static void main(String[] args) { String imie; //w nim zapiszemy swoje imie Scanner odczyt=new Scanner(System.in); //obiekt do odebrania danych od użytkownika imie=odczyt.nextLine(); System.out.println("Witaj "+imie); }

imie = odczyt.nextLine(); W tym momencie następuje odebrania od użytkownika jednej linii znaków, czyli tekstu zakończonego klawiszem enter. Klasa Scanner oferuje również szereg innych metod do odczytu innych typów danych: nextInt() – odczytuje kolejną liczbę całkowitą nextDouble() – czyta kolejną liczbę zmiennoprzecinkową (uwaga, separatorem może być tutaj zarówno kropka jak i przecinek – wszystko zależy od standardu kraju Zadania do samodzielnego wykonania: Utwórz dwie zmienne typu double. Następnie przy użyciu klasy Scanner pobierz od użytkownika dwie liczby i wykonaj na nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, wyświetlając wyniki w kolejnych liniach na konsoli.

Program wczytuje tekst i wyświetla go w następnej linii import java.util.Scanner; public class lekcja1 { public static void main(String[] args) { Scanner Osa=new Scanner(System.in); System.out.println(Osa.nextLine()); } UWAGA!!! Tworząc program utwórz klasę o nazwie lekcja1