UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Metody badania stabilności Lapunowa
Organizacje pozarządowe
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Społeczności w Internecie
„BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO NA WSI”
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Wdrożenie wymagań NUK w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Asseco Poland S.A. Zawiercie,
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI i Systemu Rejestrów Państwowych
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Konsumpcja informacji
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Dyskretny szereg Fouriera
Świadomość, która obala stereotypy
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.

W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Pozytywny wizerunek lobbingu?
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Innowacyjne metody napawania
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Ograniczenie sprzedaży w szkołach tzw. żywności śmieciowej W lipcu 2012 roku Klub Parlamentarny PSL informuje opinię publiczną, że pracuje nad projektem.
Gatunki dziennikarskie
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Podział i funkcje mass mediów
Kalendarz 2020.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Wpływ zanieczyszczeń powietrza na stan zdrowia
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
Niezależność i pluralizm mediów
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ C1 Zajęcia wprowadzające mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Zapis prezentacji:

UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ PROJEKT BADAWCZY UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ

Raport cząstkowy nr 12 na temat Badanie opinii przedstawicieli środowisk dziennikarskich nt mechanizmów oraz odpowiedzialności za proces przekazywania informacji obywatelom w sytuacjach zagrożenia Ewa Stasiak-Jazukiewicz Marta Jas-Koziarkiewicz Paweł Krasowski

Metodologia badań Indywidualny wywiad pogłębiony (IDI) Metoda badawcza Indywidualny wywiad pogłębiony (IDI) zrealizowano 12 wywiadów z przedstawicielami środowiska mediów respondenci byli autorami tekstów nt terroryzmu, bądź odpowiadali w redakcjach za tematykę bezpieczeństwa wewnętrznego lub wydawanie serwisów informacyjnych wywiady zrealizowano między 4 a 16 sierpnia 2010 roku

Metodologia badań Zagadnienia w scenariuszu wywiadu (IDI) rozumienie pojęcia „terroryzm” przez dziennikarza, główne źródła wiedzy o terroryzmie dla dziennikarza, wiedza na temat podmiotów publicznych, odpowiedzialnych za przekazywanie informacji dot. zagrożenia terrorystycznego oraz ocena ich funkcjonowania, ocena poziomu zagrożenia terrorystycznego w Polsce, poziom świadomości dziennikarza o roli mediów w przekazywaniu informacji na temat zagrożeń terrorystycznych w Polsce oraz kształtowania właściwych postaw obywateli,

Metodologia badań Zagadnienia w scenariuszu wywiadu (IDI) ocena sposobów przekazywania informacji przez media, postawa wobec propozycji organizacji szkoleń na temat postępowania i informowania w sytuacji ataku terrorystycznego oraz pożądane treści ww. szkoleń, ocena skuteczności mediów w informowaniu na temat zachowania w sytuacji zagrożeń, oczekiwania i postulaty dziennikarza w zakresie współpracy z instytucjami publicznymi

Metodologia badań Zagadnienia w scenariuszu wywiadu (IDI) opis i ocena dotychczasowych form współdziałania mediów oraz instytucji publicznych w trakcie sytuacji kryzysowych, doświadczenia związane z próbami ograniczenia wolności słowa w Polsce, postawa dziennikarza ws. ewentualnego ograniczenia wolności słowa w sytuacjach zagrożenia oraz ataku terrorystycznego.

Próba badawcza „Gazeta Wyborcza” – 2 respondentów „Rzeczpospolita” – 2 respondentów „Fakt” – 2 respondentów „Polityka” – 2 respondentów „Polska Zbrojna” – 1 respondent „Wprost” – 1 respondent Polska Agencja Prasowa – 1 respondent Informacyjna Agencja Radiowa – 1 respondent

Wykres 1. Typy źródeł wiedzy respondentów nt terroryzmu

Wykres 2. Media jako źródło wiedzy respondentów nt terroryzmu

Wykres 3. Liczba źródeł wiedzy nt terroryzmu

Wykres 4. Czy istnieje współcześnie rzeczywiste zagrożenie terroryzmem w Polsce?

Wykres 5. Źródła zagrożenia terrorystycznego w Polsce w opinii dziennikarzy

Wykres 6. Najważniejsze instytucje publiczne odpowiedzialne za politykę informacyjną w sytuacji zagrożenia terrorystycznego

Wykres 7. Instytucje publiczne odpowiedzialne za politykę informacyjną w sytuacji zagrożenia terrorystycznego (respondent mógł wskazać wiele podmiotów)

Wykres 8. Najważniejsze funkcje mediów w przekazywaniu informacji na temat zagrożenia terrorystycznego (respondent mógł wskazać jedną funkcję)

Wykres 9. Funkcje mediów w przekazywaniu informacji na temat zagrożenia terrorystycznego (respondent mógł wskazać kilka funkcji)

Wykres 10. Jak przekazy medialne kształtują postawy obywateli wobec zagrożenia terrorystycznego? (najważniejsze w wypowiedzi respondentów)

Wykres 11. Jak przekazy medialne kształtują postawy obywateli wobec zagrożenia terrorystycznego? (wszystkie wymienione przez respondentów)

Wykres 12. Czy wydarzenia związane z terroryzmem zajmują ważne miejsce w polityce informacyjnej Pana/Pani redakcji? Badani deklarowali, że w ich redakcjach nie ma wytycznych związanych z relacjonowaniem ataku terrorystycznego lub ich nie znają; Badani twierdzili, że specjalizacja związana wyłącznie z terroryzmem byłaby zbyt wąska i nie jest praktykowana w ich redakcjach

Wykres 13. Jakie podmioty publiczne powinny być odpowiedzialne za przekazywanie informacji na temat zagrożeń terrorystycznych?

Wykres 14. W jaki sposób administracja publiczna może ułatwić pracę dziennikarzom w przypadku zamachu terrorystycznego?

Wykres 15. Preferowane kanały przepływu informacji między dziennikarzami a właściwymi instytucjami w sytuacji zagrożenia terrorystycznego (wszystkie wymienione)

Wykres 16. Pożądane treści szkoleń nt przekazywania przez media informacji o zagrożeniu terrorystycznym (odpowiedzi przyporządkowane do pięciu kategorii)

Wykres 17. Czy spotkała/spotkał się Pani/Pan z sytuacją, w której wolność słowa została ograniczona?

Wykres 18. Kwestia ograniczenie wolności słowa przez władze w przypadku zagrożenia terrorystycznego

Wykres 19. Kwestia wprowadzenia regulacji prawnych zwiększających uprawnienia władz do ograniczenia wolności słowa

Wykres 20. Formy ograniczenia wolności słowa dopuszczane przez dziewięciu respondentów

Dziękujemy za uwagę Ewa Stasiak-Jazukiewicz Marta Jas-Koziarkiewicz Paweł Krasowski