Mały Einstein 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Advertisements

Wykład Zależność pomiędzy energią potencjalną a potencjałem
Dynamika bryły sztywnej
Ruch obrotowy Ziemi czy Ziemia się obraca?
Szczególna teoria względności
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Przepływ prądu elektrycznego
Zjawisko fotoelektryczne
Napięcie powierzchniowe
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
UKŁADY CZĄSTEK.
Zasada zachowania energii mechanicznej
Wykład V Zderzenia.
Wykład V 1. ZZP 2. Zderzenia.
Wykład VI. Prędkość kątowa Przyśpieszenie kątowe.
Test 2 Poligrafia,
Test 1 Poligrafia,
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Układy i procesy termodynamiczne
Nieinercjalne układy odniesienia
Właściwości i budowa cieczy
Konkurs astronomiczny
Przykładowe zastosowania równania Bernoulliego i równania ciągłości przepływu 1. Pomiar ciśnienia Oznaczając S - punkt spiętrzenia (stagnacji) strugi v=0,
RÓWNOWAGA WZGLĘDNA PŁYNU
Temat: Tor ruchu a droga.. 2 Tor ruchu to linia, po jakiej poruszało się ciało. W zależności od kształtu toru ruchu ciała wszystkie ruchy dzielimy na:
Prąd elektryczny Wiadomości ogólne Gęstość prądu Prąd ciepła.
Projekt z PODSTAW PROCESÓW ENERGETYCZNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Opracowała Diana Iwańska
Opracowała: mgr Magdalena Gasińska
1.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Otacza nas woda i powietrze
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Podstawy mechaniki płynów - biofizyka układu krążenia
Działania koła ekologicznego w I semestrze roku szkolnego 2011/2012.
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
M OJA S ZKOŁA. Z AJĘCIA : Metody badawcze w obrębie przyrody To my, uczestnicy zajęć. Mokrzeszów 2014.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
73.Przez pierwsze dwie sekundy ciało poruszało się ze stałą prędkością 4m/s, przez kolejne pięć ze stałym przyspieszeniem 0,8m/s 2, a w kolejnych dwóch.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
dr inż. Monika Lewandowska
KULI! W POSZUKIWANIU.
Dynamika ruchu płaskiego
Temat: Energia w ruchu harmonicznym
180.Jaką prędkość uzyskało spoczywające na poziomej powierzchni ciało o masie m=1kg pod działaniem poziomej siły F=10N po przebyciu odległości s=10m? Brak.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Opory ruchu. Zjawisko Tarcia
A) masa Wacka - chłopca tonącego wynosiła 45 kg. Długość łyżew, na których jeździł wynosiła 30 cm, a szerokość 4 mm, łączna masa 1 kg. Oblicz wartość ciśnienia.
Energia wody.
Dylatacja czasu Załóżmy, że w rakiecie znajduje się przyrząd wysyłający impuls światła z punktu A, który następnie odbity przez lustro Z, odległe od A.
Zastosowanie zasad dynamiki Newtona w zadaniach
KULA KULA JEST TO ZBIÓR PUNKTÓW W PRZESTRZENI, KTÓRYCH ODLEGŁOŚĆ OD JEJ ŚRODKA JEST MNIEJSZA LUB RÓWNA PROMIENIOWI.
Dynamika bryły sztywnej
Temperatura powietrza
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
ODKRYWAMY WSZECHŚWIAT
Poznajemy warunki życia w jeziorze.
1.
Napięcie powierzchniowe
Zapis prezentacji:

Mały Einstein 2006

1. Ptak siedzi bezpiecznie na drucie linii wysokiego napięcia 1. Ptak siedzi bezpiecznie na drucie linii wysokiego napięcia. Byłoby jednak lepiej, gdyby nie sięgał drugiego drutu i nie chwytał go. Dlaczego? T= 1 min

2. Dwa baloniki o jednakowej masie i objętości napełnione helem puszczono na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej i słonecznej pogodzie. Baloniki różniły się tylko rodzajem powłok Jeden z nich miał powłokę nierozciągliwą, drugi rozciągliwą. Który z baloników uniesie się wyżej. Odpowiedź uzasadnij. T=2min

3. Jakie to zwierzę? W jaki sposób wykorzystuje wiedzę fizyczną? T=2min

4. Układ pozaczepianych kół zębatych porusza się tak, że pierwsze koło obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W którą stronę obraca się 4 i 5 koło? T= 1min А. 4 - zgodnie, 5 - przeciwnie B. 4 - zgodnie , 5 - zgodnie C. 4 - przeciwnie, 5 - przeciwnie D. 4 - przeciwnie, 5- zgodnie E. Koło 5 się nie porusza

5. Jak zmienią się wskazania amperomierza w obwodzie przedstawionym na schemacie, jeżeli woltomierz wskaże: 27 V? T= 2min

6. Jakie zjawisko fizyczne obrazuje ten rysunek? T=1min

7. Jaką nazwę nosi zjawisko przedstawione na obrazku? T=1min

8. Jakie zjawisko przedstawia to zdjęcie? T=1min

9. Do naczynia z wodą wrzucono jajko. Jajko całkowicie zatonęło 9. Do naczynia z wodą wrzucono jajko. Jajko całkowicie zatonęło. Następnie do wody wsypywano sól i mieszano, aby powstał roztwór. Jajko wypłynęło pod powierzchnię wody. Jak to wyjaśnisz? T=2min

10. Jakie to zwierzę. W jaki sposób wykorzystuje wiedzę fizyczną 10. Jakie to zwierzę? W jaki sposób wykorzystuje wiedzę fizyczną? T=2min

11. Wykres przedstawia zależność energii kinetycznej ciała od jego prędkości. Jaka jest masa ciała? T=2min

12. Po spaleniu się papieru jajo wpada do środka 12. Po spaleniu się papieru jajo wpada do środka. Dlaczego tak się dzieje? T=1min

13. Aby balon uniósł się w powietrzu wystarczy podgrzewać powietrze znajdujące się pod czaszą balonu . Jaki warunek musi być spełniony, aby balon unosił się? T=2min

14. Ryby mają możliwość przemieszczania się na całej głębokości zbiornika wodnego. Mogą pływać przy dnie głębokiego zbiornika wodnego, a także na jego powierzchni. Pomaga im w tym pęcherz pławny.Wyjaśnij jaki związek ma pęcherz pławny z tonięciem lub wypływaniem ryby. T=2min

15. Do czego i w jaki sposób nietoperz wykorzystuje wiedzę fizyczną 15. Do czego i w jaki sposób nietoperz wykorzystuje wiedzę fizyczną? T=2min

16. Ludzie uświadomieni ekologicznie budują swoje domy w kształcie kopuły. Dlaczego straty ciepła w takich domach są mniejsze? T=2min

17. Kim jest ten przystojny pan? T=1min

18. Wbrew której zasadzie dynamiki działasz zapinając pasy bezpieczeństwa? T=1min

Koniec Teraz z niecierpliwością czekaj na wyniki. „Mały Einstein 2006” swoją nagrodę odbierze na uroczystości zakończenia roku szkolnego.