OBÓZ NAUKOWY „POPRZEZ DZIAŁANIE DO WIEDZY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obóz integracyjny dla klas I
Advertisements

TWOJA KREW-MOJE ŻYCIE PROJEKT ZREALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLAS I PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. KS.G.PIRAMOWICZA W MACIEJOWICACH W RAMACH E-AKADEMII PRZYSZŁOŚCI.
Dzień Przedsiębiorczości 2007 Zespół Szkół w Górze Technikum Handlowe kl. II Piotr Rudowiecki.
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Projekt Remizy dla Ptaków
Zanieczyszczenia chemiczne, biologiczne i mechaniczne wód powierzchniowych w okolicach Błonia Piotr Bujak.
Warsztaty ekologiczne Białowieża 2009
Genewa Tak to się zaczęło…
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
ZIELONA LIGA ODKRYWAMY CZYSTĄ POLSKĘ W Zembrzycach.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Wycieczka dwudniowa w K3R
Program wycieczki Konin i okolice.
BADANIE GLEBY NA TERENIE GMINY RABA WYŻNA
WAKACJE Z BADMINTON POWER
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Drzewo i las, a człowiek i cywilizacja
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
PROJEKT PROJEKT
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
7 Drużyna Harcerska „Dragon”
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
SERCE W PUSZCZY PUSZCZA W SERCU
Rezerwaty przyrody Autor: Anna Ćwikła.
Wycieczka na Jurę 11 – 13 czerwiec 2014.
PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II B
Skorzęcińskie lasy zapraszają!
Spacerkiem po rezerwatach przyrody
Kto jest przyjacielem lasu?. Las to miejsce, które tworzy wiele składników. One z kolei tworzą wspaniałe miejsce życia wielu organizmów, dzięki którym.
„Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las…”
DĘBOWY ŚWIAT „BOLESŁAWA”
Damian Barzał kl. IIA Gimnazjum nr 18 w Gdańsku
LASY W MOJEJ OKOLICY.
„My Jesteśmy Przyjaciółmi Lasu ” Dominika Ardziejewska.
Planujemy wycieczkę trzydniową
Brodnicki Park Krajobrazowy
 Tworzy Parki Narodowe.  Polscy uczeni dzięki, którym odnowiono w Puszczy Białowieskiej populację żubra. Żubry Białowiejskie tworzą stada również.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. „NAJPIĘKNIEJSZE.
Zapraszam na wycieczkę do Lasów Janowskich „Puszczańskim szlakiem”
Wycieczka do Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego i Puszczy Pyzdrskiej r.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Ź RÓD Ł EM Ż YCIA Dnia r. wybraliśmy się na wycieczkę nad stawy Bielice w celu zbadania tamtejszej wody. Graniczą one z ugorami i znajdującymi.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
LASY W MOJEJ OKOLICY Autor: Julia Adamowicz Klasa II G Zespół Szkół w Sątocznie.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Nasze Nadleśnictwo, czyli Nadleśnictwo Zaporowo Nadleśnictwo Zaporowo położone jest w północnej części Polski, obejmuje zasięgiem powiat braniewski i.
Nasze Nadleśnictwo Wykonali Uczniowie ZSP Łaszczówka.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
 Nadleśnictwo Strzelce położone jest w południowo- wschodniej części województwa lubelskiego  Nadleśnictwo od północy graniczy z Nadleśnictwem Chełm,
NASZE NADLEŚNICTWO NASZE NADLEŚNICTWO Nasze piękne lasy.
Nadleśnictwo Antonin położone jest w Południowej Wielkopolsce w dwóch powiatach ostrowskim i ostrzeszowskim. Zasięgiem terytorialnym obejmuje 40 tys.
Nadleśnictwo Przemków Konkurs Multimedialny „ Nasze Nadleśnictwo.
Bawimy się i uczymy razem z Nadleśnictwem Przasnysz.
Realizacja projektu "Edukacja globalna
Gospodarka w Nadleśnictwie Mińsk
Erasmus+ European Rainbow
Wycieczka do Poleskiego Parku Narodowego
NADLEŚNICTWO MARCULE.
Zapraszamy na wycieczkę rowerową
Nasze Nadleśnictwo NADLEŚNICTWO POŁCZYN.
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M
Zapis prezentacji:

OBÓZ NAUKOWY „POPRZEZ DZIAŁANIE DO WIEDZY” ORGANIZATORZY: nauczyciele Publicznego Gimnazjum Integracyjnego Nr 17 w Białymstoku Joanna Ambrożewicz- nuczyciel fizyki Marzena Kardasz- nauczyciel fizyki Ewa Mieczejko- nauczyciel biologii UCZESTNICY: uczniowie klasy II b gimnazjum MIEJSCE: GRUSZKI- Nadleśnictwo Browsk TERMIN: 28-29 maj 2007r.

DZIEŃ PIERWSZY

OPIS MIEJSCA: Obszary Nadleśnictwa Browsk należą do Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Puszczy Białowieskiej”. Nadleśnictwo Browsk posiada bogate siedliska i dość duży udział gatunków liściastych. Na jego terenie znajdują się rezerwaty, pomniki przyrody, lasy naturalne i drzewostany ponad 100-letnie. Nadleśnictwo posiada 2 ścieżki przyrodniczo- leśne, które pozwalają poznać tereny leśne i są dużą atrakcją turystyczną. Dla potrzeb edukacji na terenie Nadleśnictwa stworzono izbę przyrodniczo- leśną oraz park edukacyjny.

Tuż po przyjeździe odwiedziliśmy Izbę Edukacji Przyrodniczo- Leśnej, gdzie wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej.

Następnie mieliśmy zajęcia w Parku Edukacyjnym Następnie mieliśmy zajęcia w Parku Edukacyjnym. Poznaliśmy roczny rytm przyrody ekosystemu leśnego.

Jeszcze tego samego dnia udaliśmy się na zajęcia z zoologii Jeszcze tego samego dnia udaliśmy się na zajęcia z zoologii. Łowienie owadów wodnych nie było takie proste.

Poznaliśmy też faunę oczek wodnych i obserwowaliśmy zebrane gatunki owadów.

Idąc szlakiem ścieżki edukacyjnej napotkaliśmy w lesie na starą barć. Musieliśmy jednak bardzo szybko wracać, gdyż chmarom komarów bardzo smakowała nasza „słodka” krew.

Widzieliśmy też zegar słoneczny. Odczytaliśmy godzinę… była 14. 30 Widzieliśmy też zegar słoneczny. Odczytaliśmy godzinę… była 14.30. Wszystko się zgadzało!!!

Pierwszy dzień był niezwykle pracowity Pierwszy dzień był niezwykle pracowity. Po obiedzie i krótkim odpoczynku znowu musieliśmy zmierzyć się z komarami i przynieść z lasu próbki gleby do naszych badań.

Badaliśmy właściwości fizyko-chemiczne gleby np.: przepuszczalność dla wody, gruzełkowatość, typ gleby, wartość ph, zawartość Mg i Ca, zawartość azotanów i azotynów, gęstość,

Podczas intensywnej pracy zaskoczyła nas burza i musieliśmy ukryć się w domu. Nie mogliśmy też zrobić planowanego ogniska, gdyż ulewa trwała pół nocy. To mieliśmy… …tego chcieliśmy

DZIEŃ DRUGI

Po śniadaniu wyruszyliśmy na 4-kilometrową pieszą wycieczkę do Narewki. Pobieramy do badań próbki wody z rzeki Narewka i mierzymy temperaturę wody w rzece.

Chłopcy dokonują pomiaru szybkości nurtu rzeki.

Po wykonaniu zadań, był czas na zabawę.

Jedni kąpali się, bo chcieli, inni- bo tak zdecydowali za nich koledzy…

Po orzeźwiającej kąpieli- powrót do Gruszek Po orzeźwiającej kąpieli- powrót do Gruszek. Znowu 4 kilometry po piaszczystej drodze…. ...dlatego niektórzy są już tak zmęczeni, że mają siłę tylko na podziwianie otoczenia, a w nim…

…stara studnia z żurawiem do wyciągania wody. Niestety to tylko atrapa !!!

Niektórzy resztkami sił prowadzą badania wody: oznaczają ph, sprawdzają nasycenie tlenem, itp.

Czy też macie ochotę się przyłączyć? Zajęć było bardzo dużo, jak na dwa dni, dlatego chcemy, aby następny obóz trwał trochę dłużej… Co WY na to? Czy też macie ochotę się przyłączyć?

KONIEC